un pic mai pe larg. curiozitatea mea e doar atat, curiozitate. nu ma intereseaza ce se va alege de celallat copil, nici macar nu ma intereseaza ACUM sa fie ai mei straight A. ma va interesa mai incolo, cand vom vorbi de universitate, fiindca acolo media conteaza.
in general, minim 80%, in anumite universitati/rpgrame, peste 95%.
ma intereseaza sa stiu care e diferenta intre copilul meu de B si un copil de A. nivelul de cunostinte? atunci am o problema, caci bagajul de cunostinte se cladeste caramida cu caramida, de mic. sunt imprastiati, neatenti, nu isi verifica lucrarile?
atunci e ok, astea sunt lucruri care vin in timp din punctul meu de vedere. la urma urmei, baiatul meu cel mare e in cl a 4a si mai are o luna pana face 9 ani. are inca timp sa-i vina mintea la cap, daca de atentie e vorba.
de impins? da, ii imping, oarecum. din octombrie fac matematica suplimentar si tutoring si munca zilnica pe principiul ca daca lucrezi pe potential ai cele mai mari rezultate. amandoi au mare potential in aria aceea, de ce sa nu le dau oportunitatea sa straluceasca si sa se simta bine ca sunt in top?
si taica-su ii duce la concursuri de mate. ii mituieste cu lego. primul concurs pentru cel mare va fi peste 2 saptamani, pt cei mici inca nu sunt - in linia in care merge cel mare sunt grade 4 and up.
la fel cel mare face meditatii pentru scris. din cauza dislexiei are de lucru de 10 ori mai mult decat un copil fara dislexie. that's life. jucam cu cartile pe care le avem.
peste astea, mai invata si chineza. in afara scolii. la scoala cel mare face franceza, dar cu toate rosiile, dupa mine franceza quebecoasa e pierdere de vreme. (imi pastrez pentru mine oarerea asta, lor nu le spun). lui ii place, merge bine la ea, ma bucur pentru el si il incurajez, il invat cand vrea expresii si cuvinte pe care nu le stie inca, dar atat, nu cer nimic eu in plus.
de ce? pentru ca pot. e o perioada fantastica de asimilare care se diminueaza pe masura ce trece timpul. daca ar da semne ca nu pot, ar fi alta mncare de peste.
nu ii cert pentru note, nu le cer sa fie primul, nu sunt obligati sa straluceasca, ce le spunem mereu este ca dorim sa incerce. ca e important sa fie acolo si apoi pot sa aleaga.