Sari la conținut

Sari la conținut


* * * * * 1 voturi

Scoala romaneasca: realitatea

scoala romaneasca

20 raspunsuri la acest subiect

#11
viviana

viviana

    Membru VIP

  • Moderators
  • 26.324 mesaje

Postat 30 septembrie 2014 - 10:01

Nana, multumesc!
In rest, Incredibll de puțin interes pentru acest topic ... Si asta spune ceva.

Nu stiu daca este dezinteres sau localizarea cu precadere a userilor in mediul urban, unde taras-grapis chestiunea se mai misca.

 

Eu una nu mai stiu ce sa spun. Nesimtirea la varf in educatie este atat de mare, iar oamenii care ajung acolo sunt atat de nepregatiti incat niciodata nimic nu va merge, iar ura mea fata de acesti incapabili care joaca sotronul cu educatia copiilor nostri este atat de mare incat mai bine tac.

 

Daca cei 9 care au deturnat 20 milioane de USD de la bugetul statului in buzunarele proprii vor fi gasiti vinovati eu nu mi-as dori sa faca cativa ani de puscarie. Mi-as dori sa fie dati exemplu precum Laptita, din basmul lui Ispirescu 2 feti cu stea in frunte, care a fost bagata in pamant pana la tzatzisoare. Dar nu in pamant ci in haznaua plina. Si nu pana la tzatzisoare. 

 

Nu mai bine taceam?



#12
redactor

redactor

    Membru VIP

  • Administrators
  • 14.054 mesaje

Postat 30 septembrie 2014 - 10:18

si aici despre spagile luate de ministrii invatamantului ...

 

Interesant sa o vedem pe madam Adronescu, in lista de spagari ...

 

Si apoi sa aflam ca mister Dan Nica, mustacila  - a primit o spaguta de 20 de milioane de EURO in al sau offhore ...

 

da da, din banii invatamantului romanesc...

 

[:-)))]



#13
mamica11

mamica11

    Membru matur

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunct
  • 2.980 mesaje

Postat 30 septembrie 2014 - 10:25

Dezinteres este .

 

Adevarul este ca in Romania sunt foarte putini cei ce constientizeaza ca trebuie sa mearga bine media  si nu numai propriul copil pentru a se schimba ceva in invatamant.

Majoritatii parintilor nu ii  pasa de invatamant in General atat timp cat propriul fiu/fiica  are o "sansa "

Nu le pasa ca se dau diplome pe banda atat timp cat fiul/fiica oricum va merge la universitate in afara tarii , nu le pasa ca sunt primiti greu specialisti buni din afara din cauza birocratiei din invatamant ("noi oricum vom gasi calea :)") , nu le pasa ca scolile din sate (un procent mare) au probleme reale  atat timp cat ei traiesc in oras si fiul /fiica este la "cea mai buna scoala" pentru ca "a invatat", "ne-am ocupat", etc 

 

Lumea nu este educata pentru a intelege puterea clasei de mijloc in orice situatie , putere ce in final chiar si pe cei buni ii poate trage in jos indiferent cat de bine pregatiti la matematica si Romana ii stiu parintii a fi.

De aici rezulta dezinteresul Real si situatia actuala. Doar fatada sa traiasca .



#14
Mik

Mik

    Membru de baza

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 6.241 mesaje

Postat 30 septembrie 2014 - 10:34

Din articulul de pe prima pagina inteleg ca problemele sunt multe si cumulate : nu se fac lucrari de cailtate in scoli (cine le face, cine le receptioneaza, de ce se deschide scoala cind nu sunt facute), lipsesc profesori, insa lipseste si directorul, si inspectorul si asistentii sociali din sat.

 

In scolile din sate, citi inspectori vin ? cum se recruteaza ? O sa mi se spuna ca poate e problema de infrastructura, ca nu vine nimeni in satul in care nu e sosea asfaltata, insa in acel sat ar trebui sa fie macar un grup de oameni gospodari (cu primarul si preotul in frunte) care sa faca ceva pentru sat. 

 

Am tot timpul in minte ceea ce se facuse in satul bunicii intre cele doua razboaie cind satenii au ridicat scoala, o casuta cu 2 odai pentru invatator, caminul cultural.



#15
redactor

redactor

    Membru VIP

  • Administrators
  • 14.054 mesaje

Postat 30 septembrie 2014 - 10:35

cred ca ai dreptate Mamica11.

 

La urma urmei care sunt criteriile dupa care un parinte evalualeaza calitate actului educational si a scolii in general? [flo2]

 

Daca un copil e bun si are note bune, asta nu inseamna ca e aportul scolii sau ca scoala l-a facut asa. Poate ca o scoala mai buna - ar fi gasit niste vocatii in acel copil, l-ar fi facut si mai bun si nu numai atat, l-ar fi format pentru viata cu niste valori reale si nu artificiale, asa cum se intampla nu foarte rar, in Romania.



#16
viviana

viviana

    Membru VIP

  • Moderators
  • 26.324 mesaje

Postat 30 septembrie 2014 - 10:40

Acuma la modul serios.

 

Sistemul nostru de invatamant ar trebui taiat din radacini. Evaluat de oameni capabili sa mearga si sa rezolve problemele scolii in cele mai ascunse cotloane ale Romaniei.

Si acolo sunt copii care au dreptul la o educatie. Si copiii de acolo trebuie sa aiba sanse egale cu ceillati care traiesc in medii favorizate, altfel se chema discriminare. Discriminare facuta chiar de statul democratic.

 

Este interesant si instructiv de citit ce am scris mai jos:

Problema scolii romanesti e veche, foarte veche.

Mihai Eminescu, intors dupa studii facute la Viena si Berlin primeste functia de revizor scolar (inspector ) pentru judetele Iasi si Vaslui intre 1 iulie 1875 si 2 iunie 1876.

A batut judetele astea la pas, a mers in toate scolile din cele mai indepartate sate.

 

El condamna invatamantul mecanic si arata inutilitatea si carcaterul pernicios al unei asemenea metode de instructie:  „D-nul învăţător însă să-şi deie silinţa şi mai cu seamă să caute, ca copii să nu înveţe nimic în mod mort şi mecanic, ci totdeauna să poată povesti cu cuvinte proprii ceea ce au citit "

 

Referitor la planul de învăţământ în ciclul primar, Eminescu acordă,  pondere sporită citirii şi scrierii, ca instrumente ale muncii intelectuale: „Dl. învăţător - face recomandarea revizorul şcolar Eminescu - trebuie să aibă în vedere mai cu seamă citirea şi scrierea. Toate celelalte obiecte ale programului sunt nule şi fără nici o valoare, dacă aceste două, principale, vor fi neglijate"

 

De o mare actualitate sunt fragmentele în care Eminescu respinge supraîncărcarea elevilor: „Se ştie că de când d-nul Chiţu (acesta era succesorul lui Maiorescu în funcţia de ministru al învăţământului şi cel care-l suspendase pe Eminescu din funcţia de revizor şcolar n.n.), pune la cale învăţăturile publice, programa scoalelor elementare şi secundare este atât de încărcată încât ameţeşte şi pe învăţători. Această încărcare însă îşi are izvoarele ei în lipsa de solide cunoştinţe pedagogice a celor ce dispun cu atâta uşurinţă de capetele copiilor, ca şi când soarta generaţiei viitoare n-ar atârna de claritatea şi temeinicia gândirii acelor capete, in faptă însă, şcoalele elementare şi secundare nu sunt scoale de învăţătură propriu-vorbind, ci de educaţiune.

De acolo perceptul pedagogic: non multa, sed multum. Intr-adevăr cunoştinţe puţine, însă bine pricepute şi bine mistuite, limpezesc conştiinţa, formează o cărare bătută a cugetării, o normă care reglează întreaga viaţă intelectuală" ...

 

Un alt „merit" incontestabil al d-lui Chiţu este „încurcarea şi încărcare programelor”. Desfidem pe cineva a ne arăta programe atât de monstruos încărcate ca cele actuale din România.

Uitând vechiul şi nestrămutatul adevăr pedagogic: „non multa, sed multum", dl. Chiţu a propus că copiii români sunt toţi excepţionali prin memorie şi judecată şi i-a încărcat cu materii atât de multe şi atât de diverse, încât nici profesorii, nici şcolarii nu se mai pot orienta în capetele lor.

D-sa a crezut că, dacă copiii învaţă vorba, apoi învaţă în genere ceva. Nimic nu învaţă pentru că memoria nu păstrează nimic nepriceput, necugetat, unde interesul viu şi judecata copilului n-a jucat nici un rol. Singurul efect al încărcării memoriei cu lucruri, pe care nu le poate mistui, e sila şi scârba copilului de carte. La acest rezultat au ajuns aproape toate şcoalele la noi"

 

 



#17
redactor

redactor

    Membru VIP

  • Administrators
  • 14.054 mesaje

Postat 30 septembrie 2014 - 11:09

Viv, bine spus ... iar de la Dl Chitu am ajuns la studentii fara Bac. Unde e asadar respectul pentru valoarea actului educational? La wc.



#18
mamica11

mamica11

    Membru matur

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunct
  • 2.980 mesaje

Postat 30 septembrie 2014 - 11:11

Asa este Viviana . Trebuie  "taiat din radacini". Insa acesti  "oameni capabili" exista?

Tu ii vezi in jurul tau?

Eu personal cred ca schimbarea nu poate veni de la persoane crescute si educate doar in sistemul romanesc.

M -am convins in timp ca oamenii ce nu au cunoscut un sistem ce merge nu il vor putea face nici pe cel romanesc sa lucreze.

Nu vad . Pur si simplu .( "Mihai Eminescu, intors dupa studii facute la Viena si Berlin..." )

Aceeasi situatie si in sistemul sanitar.

Iar acesti oameni ce ar fi capabili  sa schimbe ceva si ar vrea sa o faca , s-ar inhama la asa ceva din dieferite motive nu sunt lasati sa o faca pentru ca majoritatea romanilor din tara nu au incredre si gata. Ei vor un domn Chitu autohton devenit " om capabil". Imposibil.  

Chiar si romanii din tara ce scriu aici pe DC si care se presupune ca au un anumit nivel daca va uitati in urma la subiectele cu elevi ce au fost un timp la scoli in afara si apoi vor sa se reintegreze in tara, la medicii ce vor sa obtina acreditari in Romania dupa ce au profesat afara (asta chiar era unul din ultimele subiecte la care am scris eu  , hilar de-a dreptul;), chiar si aici pe DC cei din tara , majoritatea lor , au aceleasi criterii.

 

Criterii ce intr-un sistem functional sunt cu totul altele de fapt si nu au legatura cu cantitatea  de materie predata la matematica neaparat,  ci cu modul in care sunt rezolvate situatiile de criza de exemplu, cu modul in care sunt integrati cei minoritari, cu modul in care vede copilul relationarea cu cel de langa, etc

 

edit: in cazul lui Claudiu de exemplu problema a inceput atunci cand asa cum este scris in articol: "Nu a fost nimeni să-i despartă".
Intelegeti?  Nimanui nu i-a pasat . Ce poate fi mai trist, eu nu stiu.


Editat de mamica11, 30 septembrie 2014 - 11:42 .


#19
J G

J G

    Membru senior

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunct
  • 3.955 mesaje

Postat 30 septembrie 2014 - 13:51

Am citit azi acest articol cu tristete: https://ro.stiri.yah...-092418589.html

Mamica11 are mare dreptate, nu se preda pentru elevii medii, ci numai pentru cei performanti, eu nu inteleg asta. Si da, sistemul e foarte rigid si inert, nu se promoveaza gandirea critica, care mie mi se pare esentiala... o data, la un topic de pe forum, cand s-a scris despre cei 7 ani de acasa si eu am mentionat gandirea critica au fost replici care au zis ca asta e la capitolul "skills" iar mie mi se pare de baza. Poporul roman gandeste magic, fatidic.

Se pune mare accent pe fatada, rezultate immediate, sistemul nu gandeste pe termen lung. Pentru ca adevarul e ca nu exista interes, la nivelul guvernantilor, pentru popor. Asta e problema..

 

Edit: nu mai stiu sa pun linc, imi poate explica cineva cum sa fac?


Editat de J G, 30 septembrie 2014 - 13:59 .


#20
redactor

redactor

    Membru VIP

  • Administrators
  • 14.054 mesaje

Postat 30 septembrie 2014 - 17:30

Am citit azi acest articol cu tristete: https://ro.stiri.yah...-092418589.html

Mamica11 are mare dreptate, nu se preda pentru elevii medii, ci numai pentru cei performanti, eu nu inteleg asta. Si da, sistemul e foarte rigid si inert, nu se promoveaza gandirea critica, care mie mi se pare esentiala... o data, la un topic de pe forum, cand s-a scris despre cei 7 ani de acasa si eu am mentionat gandirea critica au fost replici care au zis ca asta e la capitolul "skills" iar mie mi se pare de baza. Poporul roman gandeste magic, fatidic.

Se pune mare accent pe fatada, rezultate immediate, sistemul nu gandeste pe termen lung. Pentru ca adevarul e ca nu exista interes, la nivelul guvernantilor, pentru popor. Asta e problema..

 

Edit: nu mai stiu sa pun linc, imi poate explica cineva cum sa fac?

Intr-adevar, gandirea critica este esentiala. Nu mai stiu cum este acum in invatamantul romenesc insa stiu ca nu aveai voie sa "challenge" ce spune profesorul. Nu exista permisiune pentru acel "De ce?" sau " Nu sunt de acord"

 

Copilul meu a invatat inca de pe bancile scolii olandeze ca trebuie sa critice tot ce spune profesorul - cu argumente desigur. Acum, el invata in sistem britanic si sunt foarte incantata despre acest sistem - despre felul cum ii invata pe elevi sa abordeze creativ scoala si sa invete sa "agree to disagree".

 

Poate ca in asta consta rigiditatea scolii romanesti - in acel ori lae ori balae.





Etichetat si cu scoala, romaneasca

Panic Questions

  • SughiÈ› bebe in burtica

    Mihgaandrei
    - Ieri, 16:58

  • Secretie vaginală abundentă

    Mihgaandrei
    - Ieri, 16:57

  • Scădere in greutate

    SaraMaria26
    - apr 17 2024 19:00

  • Fată sau băiat

    Nataliaracila
    - apr 06 2024 20:17

  • MiÈ™cările bebeluÈ™ului

    catalinabd
    - apr 04 2024 05:53

Last Blogs

  • Tantrumuri bebe 1 si burtica care pune presiune

    Deutzuk
    - Ieri, 22:26

  • Sarcină

    Erika91
    - Ieri, 21:11

  • Cum am aflat că sunt însărcinată?

    Ana1298
    - Ieri, 18:14

  • Prin Italia cu bebe in burtica

    Pau26
    - Ieri, 14:55

  • Ma copleseste oboseala

    ZDenisa
    - Ieri, 14:42

Ultimele aprecieri

  • andacosPoza lui %s

    andacos
    ii multumeste lui

    szivarvany
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • monicaboPoza lui %s

    monicabo
    ii multumeste lui

    szivarvany
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • ElkiaPoza lui %s

    Elkia
    ii multumeste lui

    Laura25
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • OtiliavPoza lui %s

    Otiliav
    ii multumeste lui

    Laura25
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • ElkiaPoza lui %s

    Elkia
    ii multumeste lui

    ioana
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • - TOP 50 reputatii -