Sari la conținut

Sari la conținut


- - - - -

MEN schimba complet programa de invatamant din toamna


19 raspunsuri la acest subiect

#1
ab5174

ab5174

    Membru senior

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunct
  • 4.395 mesaje

Postat 06 august 2014 - 15:25

scoala14-15-mare.jpg

 

MEN schimba complet programa de invatamant din toamna

Programa de invatamant se schimba complet in anul scolar 2014-2015, iar cei mai afectati de modificarile aduse de reprezentantii din Educatie sunt elevii din clasele I-IV.

 

In timp ce cadrele didactice se plang ca cei mici au tot mai mult de invatat de la un an la altul si ca abia pot face fata materiei stufoase, Ministerul Educatiei a decis ca tabla inmultirii si fractiile trebuie invatate inca din clasa a II-a.

Asadar, incepand cu anul scolar 2014-2015, din programa de invatamant a elevilor de clasa a II-a vor face parte fractiile, tabla inmultirii, stiintele naturii si notiuni de fizica.

"Obiectivul principal este calculul efectiv, matematic si formarea placerii de a lucra cu numerele. Or, daca il dopez cu atatea cunostinte, nu mai are copilul timp de sedimentarea informatiei, prelucrare, reflectie asupra a ceea ce a invatat. E totul prea galopant. Depaseste capacitatea copilului de a asimilia”, afirma Cornelia Popa Stavri, invatatoare si lider de sindicat la FSLI.

Noile manuale scolare, in format print dar si digital, pentru elevii de clasa I si clasa a II-a, vor fi realizate dupa noua programa de invatamant, impusa de Ministerul Educatiei si vor ajunge in toamna pe bancile elevilor.

Elevii de clasa a II-a vor fi asadar cobaii sistemului de invatamant in anul scolar urmator.

Acestia vor fi nevoiti sa invete elemente de fizica, precum forta, miscarea, undele si vibratiile, magnetismul si circuitul electric, pe care colegii lor mai mari le invatu abia la gimnaziu. Materia a primit insa o denumirea noua - "matematica si stiintele naturii".