Sari la conținut

Sari la conținut


* * * * * 1 voturi

Reforma invatamantului - directii de analiza!


31 raspunsuri la acest subiect

#1
Deceneus

Deceneus

    Membru senior

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunct
  • 4.099 mesaje

Postat 16 ianuarie 2014 - 11:13

O idee unanim acceptata este ca invatamantul functioneaza prost si este necesara o reforma a sistemului de invatamat.
Roforma poate fi o schimbare fundamentala sau o cosmetizare.

Pentru a sti ce trebuie facut trebuie inventariate problemele si obstacolele.
1. O problema este neimplicarea parintilor, acordare de atentii si acceptarea de frica sa nu suporte copilul sicane.
  Atentiile sunt consecinta unui sentiment de neputinta, a ideeii ca "nu ne putem lupta cu morile de vant".
2. Indisciplina elevilor si indiferenta profesorilor fata de conduita elevilor.

Cele doua de mai sus sunt efecte, care au cauzele in modul de organizare, atributiile conducerii si programa de invatamant.

Cauzele pot fi ingnorate si sa se adopta alte masuri de supraveghere si sanctionare.
Asta nu ar face decat sa amplifice indiferenta cadrelor didactice.

 

Implicarea parintilor si a cadrelor didactice depinde de motivare si de sansele de succes ale demersurilor.
Cand sti ca "te lupti cu morile de vant"  renunti.

 

Cred ca ar fi bine de analizat urmataorele domenii:

1. Modul de organizare a scolii.
   Cine conduce, cine controleaza conducerea, cine o finanteaza, cum sunt motivati factorii de decizie sa-si faca datoria, cum sunt antrenati parintii la activitatea scolii, cum sunt motivati profesorii, cine si cum le stabileste responsabilitatiile.
   Cum functioneaza relatia parinti-scoala si feedback -ul scoala-parinti.
   
2. Sistemul de motivare a cadrelor didactice.
   Cadrele didactice sunt platite cu salarii fixe, fara legatura cu rezultatele lor.
   Ca sa faci o persoana sa depuna interes trebuie sa o motivezi.
   Motivatiile sunt in primul rand stimulente pentru rezultate peste medie si sanctiuni pentru rezultate slabe, mult sub medie.
   Sigur trebuie tinut seama si de calitatea "materialului" a elevilor.

3. Programa scolara structura/continutul, si gradul de incarcare.
   Raspunde programa la formarea individului sau nu?
   Este suficient sa-l "dopezi" pe elev cu cunostinte, sau trebuie sa-l formezi ca om si ca specialist?
   Foarte interesanta este situatia din Elvetia prezentata de Marcia03
   

Pe pagina a 2a apar :

*comportamentul la lucrat si invatat (e punctual si vine imbracat corespunzator la scoala, e activ la ore, lucreaza concentrat si incontinuu, ceea ce face e facut cu grija si serios, poate lucra in grup, isi poate estima realist propriile cunostinte)

*comportamentul social (accepta regulile scolli privind coexistenta, are un comportament respectuos fata de profesori si colegi)

Normal este ca un copil sa aiba aici + sau 2+ la fiecare punct (se mai intampla sa aiba si 3+, dar rar).

 

Fiecare copil are o mapa in care sunt incluse toate aceste Zeugnise, incepand cu gradinita si pana termina scoala. Pagina a doua este foarte importanta. In momentul in care vor sa invete o meserie, notele nu conteaza ft mult, ci ft importanta pt firma care ii angajeaza este pagina a doua.

 

Introducerea in programa a urmaririi si evaluarii conduitei elevului, ar schimba radical implicarea profesorilor si comportamentul elevilor .

 

4. Relatia scolii cu inspectoratul scolar, cu autoritatile locale si consiliul parintilor.    
   De regula directorii sunt numiti de inspectorate de clientela politica, aceeasi de la consiliu local si din inspectorat.

   Ca sa se elimine clientelismul ar trebui ca directorii sa treaca printr-un concurs de aptitudini manageriale, si cei care au atestat sa poata participa la un concurs de ocupare a postului de director cu un mandat limitat.
 
   De vazut daca directorul scolii trebuie sau nu, sa fie si profesor in scoala.
   Relatia de colegialitate poate dauna relatiei ierarhice de control.
   Consiliul profesoral poate functiona ca decident si ca evaluator, adica si arbitru si jucator?
   Poate ar fi mai indicat un consiliu format din reprezentanti ai inspectoratului, autoritatiilor locale si a parintilor.
   
5. Regulamentele de functionare!
   Cine le intocmeste!
   Cat se stabileste la nivel national, ce se stabileste la nivel de inspectorat si la nivel de scoala.

Fiecare punct/aspect  de mai sus, sau alte aspecte ce nu au fost inventariate, poate forma un subiect distinct.


Editat de Deceneus, 16 ianuarie 2014 - 13:38 .


#2
Deceneus

Deceneus

    Membru senior

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunct
  • 4.099 mesaje

Postat 16 ianuarie 2014 - 11:45

De urmarit si linkurile de la TED - Ken Robinson are un grozav simt al umorului. O sa va destindeti!

 

http://www.ted.com/t...revolution.html

 

 

Marea problemă cu reforma sau transformarea este tirania bunului simţ -- lucruri despre care oamenii gândesc, "Ei bine, nu poate fi făcut în orice alt fel deoarece aşa se face." Am văzut de curând un citat extraordinar al lui Abraham Lincoln, care m-am gândit că v-ar face plăcere să fie menționat în acest moment

...

Dar el a spus asta: "Dogmele trecutului tăcut sunt neadecvate în faţa prezentului furtunos. Această ocazie este plină cu dificultăţi, şi noi trebuie să ne ridicăm cu această ocazie." Îmi place asta. Nu să ne ridicam la ea, să ne ridicăm cu ea. "Aşa cum cauza noastră este nouă, aşa și noi trebuie să gândim într-o manieră nouă şi să acționăm într-o manieră nouă. Noi trebuie să ne eliberăm pe noi înşine şi atunci vom salva ţara noastră."

 

Imi place mult acest "eliberăm". Ştiţi ce înseamnă? Înseamnă că există idei în care suntem cu toții înlănțuiți, pe care le luăm ca fiind incontestabile, aşa ca ordinea naturală a lucrurilor, aşa cum sunt lucrurile. Şi multe dintre ideile noastre s-au format, nu ca să întâlnească circumstanţele acestui secol, ci ca să facă față circumstanţelor secolelor precedente. Însă mințile noastre sunt încă hipnotizate de ele. Şi trebuie să ne eliberăm noi înșine de unele dintre acestea. Acum, acest lucru este mai uşor de zis decât de făcut. Este foarte greu de știut, apropos, ce anume luăm de bun. Şi motivul este ca îl luăm de bun.

 

 

http://www.ted.com/t...creativity.html

 

 

Vreau să vorbesc despre educaţie şi despre creativitate. Afirmaţia mea este că în zilele noastre creativitatea este la fel de importantă în educaţie precum știința de carte, şi ar trebui să le acordăm aceeiaşi importanţă.

 

Am auzit o poveste deosebită recent -- Îmi place să o spun -- despre o fetiţă la ora de desen. Avea 6 ani şi stătea în spate, desenând, iar profesoara a spus că această fetiţa aproape niciodată nu era atentă, dar la ora aceea era. Profesoara a fost fascinată şi a mers la ea şi a spus, „Ce desenezi?” Iar fetiţa a spus, „Îl desenez pe Dumnezeu”. Iar profesoara spus „Dar nimeni nu ştie cum arată Dumnezeu”. Iar fetiţa a spus „Vor ştii într-un minut”. (Râsete)


Editat de Deceneus, 16 ianuarie 2014 - 12:03 .


#3
missdarcey

missdarcey

    Membru junior

  • Membri
  • PunctPunctPunct
  • 1.258 mesaje

Postat 16 ianuarie 2014 - 11:51

  In sfarsit cineva sintetizeaza   decent si clar  etapele reformei pe care vrem sa o infaptuim dar nu prea stim  de unde trebuie plecat .



#4
Ella73

Ella73

    Membru VIP

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 13.296 mesaje

Postat 16 ianuarie 2014 - 12:05

Deceneus, e Elvetia [:)]  presupun insa ca si in Germania exista, pt ca sistemele de invatamant sunt asemanatoare.



#5
Deceneus

Deceneus

    Membru senior

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunct
  • 4.099 mesaje

Postat 16 ianuarie 2014 - 12:27

Deceneus, e Elvetia [:)]  presupun insa ca si in Germania exista, pt ca sistemele de invatamant sunt asemanatoare.

Scuze am corecta. Am vazut ca-i in germana si ... ! [:)]



#6
alinuk

alinuk

    Membru de baza

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 7.365 mesaje

Postat 16 ianuarie 2014 - 12:50

Deceneus [flo2]

 

sper din suflet sa se concretizeze ceva

 

si sa pornim de undeva!



#7
redactor

redactor

    Membru VIP

  • Administrators
  • 14.054 mesaje

Postat 16 ianuarie 2014 - 13:05

Intr-adevar, e timpul pentru Revolutia Parintilor!

 

sper ca parintii din Romania sa isi doreasca acest lucru cu adevarat. Uneori am un pic de indoiala despre acest lucru.

 

Imi aduc aminte de un post recent de pe forumul nostru - cand un parinte de plangea ca se cer prea multe contriburi la scoala  si a fost rapid plesnit de o mamica cu aceste cuvinte...

 

Si ti-ai creat un cont special aici sa ne spui toate astea?
De fapt care e problema ta ca nu prea inteleg? Muta-ti copilul daca nu-ti convine atitudinea invatatoarei, nu cred ca e singura din scoala si la 2 pasi ai scoala X. So? Crezi ca schimbi invatamantul cu postarea ta?

 

----

 

Acum insa e timpul pentru REVOLUTIA PARINTILOR.



#8
Deceneus

Deceneus

    Membru senior

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunct
  • 4.099 mesaje

Postat 16 ianuarie 2014 - 13:08

  In sfarsit cineva sintetizeaza   decent si clar  etapele reformei pe care vrem sa o infaptuim dar nu prea stim  de unde trebuie plecat .

 

Se incepe cu fundamentul, cu valorile si cu principiile.

 

Trebuie plecat de la statutul functionarilor statului.

 - raman niste decidenti in fata carora cetatenii sunt "niste viermi", sau

 - devin prestatori de servicii publice.

 

Dupa ce se stabileste asta putem vedea si mecanismele prin care sa fie responsabili si sa nu fie umiliti. 

Un cadru didactic trebuie sa aiba prestana in fata elevilor, sa fie modele de urmat.

 

O alta problema este asigurarea eticii si a obiectivitatii, si limitarea subiectivismului si a abuzurilor.

Asta se realizeaza prin criterii de evaluare si proceduri.

Toate deciziile care nu au prevazute criterii pot fi subiective, chiar daca sunt luate de un colectiv de persoane.

 

Spre exemplu feedbackul diriginte-parinte trebuie sa fie reglementat de o procedura, care stabileste modalitatea (scrisa sau telefonica, SMS, e-mail, scrisoare etc..) in ce situatii, cum se dovedeste ca mesajul a fost trimis spre parinte, confirmarea ca parintele a primit mesajul si inregistrarea reactiei parintelui etc..


Editat de Deceneus, 16 ianuarie 2014 - 15:08 .


#9
anya

anya

    Membru senior

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunct
  • 4.957 mesaje

Postat 16 ianuarie 2014 - 13:12

Pe acelasi principiu cu evaluarea din Elvetia se fac evaluarile la cursurile private si in Romania. Dau aici ca exemplu Fastrackids sau Shakespeare School pentru ca am vazut cu ochii mei astfel de evaluari. Presupun ca si alte scoli particulare au. Nu inventam roata, nici macar nu o aducem noi in Romania. Trebuie doar putin adaptata si APLICATA.



#10
redactor

redactor

    Membru VIP

  • Administrators
  • 14.054 mesaje

Postat 16 ianuarie 2014 - 13:14

pentru a ajuta dezbaterea - am sa creez un sub-forum special cu numele: Reforma invatamantului romanesc




Panic Questions

  • Bebe 1 aniÈ™or greutate mica

    lar
    - Ieri, 17:43

  • Bebe 1 an greutate mică

    lar
    - Ieri, 17:30

  • SughiÈ› bebe in burtica

    Mihgaandrei
    - apr 18 2024 16:58

  • Secretie vaginală abundentă

    Mihgaandrei
    - apr 18 2024 16:57

  • Scădere in greutate

    SaraMaria26
    - apr 17 2024 19:00

Last Blogs

  • Care este cel mai frumos lucru în a fi însărcinată?

    Ddeenniissaaa
    - Astăzi, 15:52

  • Dulce amintire

    Ralu31031992
    - Astăzi, 14:10

  • Alaptarea

    AdrianaBlo
    - Astăzi, 11:20

  • Top 10 lucruri inutile de la prima sarcina

    BiancaDragnea
    - Astăzi, 08:24

  • Prima morfologie

    MamaRadului
    - Ieri, 23:19

Ultimele aprecieri

  • andacosPoza lui %s

    andacos
    ii multumeste lui

    szivarvany
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • monicaboPoza lui %s

    monicabo
    ii multumeste lui

    szivarvany
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • ElkiaPoza lui %s

    Elkia
    ii multumeste lui

    Laura25
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • OtiliavPoza lui %s

    Otiliav
    ii multumeste lui

    Laura25
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • ElkiaPoza lui %s

    Elkia
    ii multumeste lui

    ioana
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • - TOP 50 reputatii -