Dragi parinti,
Dupa cum ati observat inca de la finalul anului trecut asistam la un fenomen de „trezire” a spiritului civic si mai ales la o mobilizare activa a parintilor din Romania (BRAVO!). Multe din discutii se refera la Educatie si la Legea Educatiei. Acest lucru m-a determinat sa ma documentez pe aceasta tema si am ajuns pe blogul fostului ministru Daniel Funeriu unde am gasit o serie de documente interesante cu privire la Evaluarile de la finalul clasei a II-a, a IV-a si a VI-a. Mai multe informatii aici.
As dori ca in cadrul acestui subiect sa dezbatem Evaluarea la finalul clasei a IV-a.
Dezbaterea pentru evaluarea la finalul clasei a II-a aici
Dezbaterea pentru evaluarea la finalul clasei a V!-a aici
Am rugaintea sa cititi materialul de mai jos, sa va exprimati punctele de vedere, temerile, sa puneti intrebari.
(!) este foarte important sa va implicati in aceasta discutie indiferent de ce parere aveti. Vorbim aici de viitorul copiilor nostri si nu putem sa ramanem indiferenti. Astept pareri si de la persoanele care lucreaza in invatamant si sunt mai informate decat majoritatea parintilor.
Avem de gand sa invitam sa ne raspunda la intrebari atat persoane din Minister cat si pe Dl. Funeriu personal. Deci, haideti sa dezbatem aceasta informatie.
Rog romanii din diaspora sa se implice in aceasta dezbatere si sa ne spuna cum este in alte tari.
Iata mai jos o serie de intrebari si raspunsuri:
1. Cine este evaluat? Care este scopul organizării unei astfel de evaluări?
Raspuns: Nu toți copiii vor fi evaluați. Vor fi evaluați ele vii din școli desemnate de către minister într-un eșantion național reprezentativ. Scopul acestei evaluări este să avem o imagine clară asupra modului în care copiii care au finalizat ciclul primar au dobândit cunoștințele și competențele necesare începerii cu succes a gimnaziului. Astfel, ministerul va avea o imagine clară asupra modului în care anumite politici specifice dau rezultate sau nu.
2. Care sunt disciplinele la care sunt evaluați elevii?
Raspuns: Matematică și limba română.
3. Cine realizează subiectele?
Raspuns: Subiectele sunt concepute de către experţi la nivelul ministerului. Evaluarea elevilor este o știință. Ea nu se limitează doar la notă, ci și la alte caracteristici, care permit mult mai bine să înțelegem situația specifică fiecărui copil.
4. Cum influențează calificativul primit evoluția elevului?
Raspuns: Această evaluare nu influențează în niciun fel parcursul elevului. Obiectivul acestei evaluări este realizarea unei diagnoze a sistemului de învățământ primar.
5. Se vor realiza ierarhii?
Raspuns: Nu, acest lucru este exclus.
6. Nu există pericolul organizării claselor în funcțiede rezultate?
RASPUNS: Nu. Segregarea copiilor în funcție de aceste rezultate ar fi o abatere extrem de gravă din partea învățătoarei și a directorului. Cadrele didactice din România au fost instruite în acest sens. Orice suspiciune că s-ar putea face așa ceva va fi temeinic verificată.
7. Dacă datele vor fi publice, părinții nu vor alege clasele de gimnaziu în funcție de rezultatele de la evaluări?
Raspuns: Nu, datele nu vor fi publice.
Asteptam feedback si implicare din partea voastra. Urmeaza sa creem acelasi tip de subiect si pentru celelalte 2 evaluari.