Pana la sfarsitul lunii ianuarie se vor tine sedinte cu parintii in care se va face informarea pe larg. Evaluarea se va face in prezenta invatatorului si a altui cadru didactic din scoala, probabil de la clasele a 4, unde vor asista dascali de la alte scoli.
Evaluarea are exact aceeasi forma ca la orice examen, de la foaia cu colt negru, pna la structura pe punctaje (100 puncte). Testarea dureaza 50 minute si se face in zile diferite.
Testarea ramane arhivata la situatia elevului, in portoifoliul lui. Nimeni nu stie daca va conta vreodata, undeva, acest portofoliu. Nu scrie nicaieri daca se vor face contestatii si nici daca, la cerere, parintele doreste sa vada evaluarea.
Testarea are ca scop stabilirea nivelului national, pentru stabilirea/schimbarea programei, structurii, etc...scolare. La nivelul clasei a 2-a nu se poate face chiar strict, asa cum va fi din clasa a 4-a (in alte clase, cu alti profesori, in ordine alfabetica-deci alti colegi, etc).
Sunt doua etape...daca copilul nu vine la prima, e bolnav de ex., exista o noua ocazie; problema este ca s-ar putea sa se tina in alte scoli, sa-I grupeze pe cei ramasi.
Invatatoarea noastra ne-a spus sa nu-I panicam, insa sa o luam in serios, ca pe orice examen. Ne-a citit din testarea aia pilot de anul trecut, este nivel mediu...dar am sesizat si unele aspect dificile. Putine, dar exista. Dificultatea provine de la lipsa lor proverbiala de atentie.
Mi se pare o initiative buna.