Sari la conținut

Sari la conținut


- - - - -

Ce poate face un parinte pentru a-si ajuta copilul sa iubeasca matematica?

matematica

39 raspunsuri la acest subiect

#31
greieras

greieras

    Membru junior

  • Membri
  • PunctPunctPunct
  • 976 mesaje

Postat 21 ianuarie 2014 - 21:49

Ia sa le cer drepturi de autor! [:p]

 

Acu serios, eu le-am explicat capcaunasilor nu numai fractiile ci si conceptul de suprafata si masurarea/evaluarea ei folosind cubuletele lego: luam un atlas, acoperim suprafata Romaniei cu cubulete de acelasi fel si numaram cubuletele: 96. Acoperim Bulgaria: 41, deci e mai mica! Apoi volumul umpland o cutiuta cu cubulete unele peste altele. Si multe, multe, multe alte lucruri pot fi explicate cu jucarii.

 

PS. Capcaunasilor le place matematica.

 

Merci, idee foarte buna. 

 

Cred ca pentru a fi inteleasa de copii, matematica trebuie introdusa nu ca notiuni abstracte ci ca parte din viata de zi cu zi.   Copiii trebuie sa  intelega concepte.

Imi place cum unii profesori aici introduc notiunea de "place value" si lucreaza cu "blocks" mai intai.  Aceste legouri sunt folosite pana tarziu, nu ca proptea ci pentru a putea explica aceste notiuni abstracte din matematica.  Unii copiii pot pricepe notiuni abstracte foarte devreme, pe cand altii sunt kinesteticii (tactili) si au nevoie sa vada, atinga, miroasa.... 

 

Copiii kinestetici au probleme mari cu modul in care matematica este prezentata in Romania.  Si tot asa, acumuland goluri, pentru ca nu pot tine pasul, ajung sa urasca matematica, pentru ca nu o inteleg, nu o vad.  Multi pot fi reintrodusi matematicii, dar nu asa cum este ea prezentata in clasa.  Poate cu ajutorul unui profesor daruit, luand-o din nou de la 0, se pot bucura din nou de succes.

 

Uitati aici o prezentare a "place value" asa cum am invatat-o si eu si fetita mea. Incepeti de la minutul 2:30.

 

 



#32
greieras

greieras

    Membru junior

  • Membri
  • PunctPunctPunct
  • 976 mesaje

Postat 21 ianuarie 2014 - 22:05

Cateva notiuni de matematica - conceptul de numar -  pentru profesori si parinti. :) cu Florin Colceag ( video de la partea 10 la urmatoarele cateva)

 

https://www.youtube....h?v=2_ye5W8yXZI

 

"Numarul degradeaza... Numarul este un simbol care nu inlocuieste calitatea. Numarul este o adresa."

 

[:)]  Cica nu este loc de filosofie in matematica, ha!...

 

"-Cati copii ai?

-Am trei copii, dar nu seamana unul cu altul...

-Atunci trebuie sa spui am un copil si inca un copil si inca un copil " [clo]

 

"Ganditi-va la efectul traumatic pe care il poate avea asupra unui copil introducerea numarului, copil care nu mai respecta apoi natura, pentru ca ea nu mai are viata (pentru el), e formata pur si simplu din obiecte care pot fi caracterizate prin numere.Obiecte care nu mai sunt SURSE ALE CREATIEI, ci resurse de consum. Chestia de atitudine pe care a provocat-o numarul in general in istoria umanitatii, e teribila, in raportul dintre om si natura."

 

 

Adaug si eu un fragment din "Domnul Vucea" a lui BS Delavrancea ca prea se potriveste cu ce a zis Florin Colgeac.

 

 

Ce-ai invatat la aritmetica?

- Adunarea, scaderea, inmultirea, impartirea si fractiile vulgare cu adunarea, scaderea, inmultirea si impartirea lor.

- Cat fac 25 de magari si cu 15 boi?

 

Ma gandii eu, ma razgandii. imi dam cu socoteala: asta nu e adunare, ca frate-meu imi da sa adun tot lucruri de un fel, si asa zicea el ca este adunarea. Ei, trebuie sa fie inmultire. Dar frate-meu ar fi fost mai bun, mi-ar fi spus cat a dat pe un magar si pe un bou, ca sa pot spune cat fac toti la un loc. Daca vazui ca nu se poate altfel, ma hotarai sa raspund:

- Domnule, nu pot face socoteala pe magari si pe boi, ca tata n-are decat cai... la cai m-as pricepe... Eu stiam ca tata cumparase un cal, pe Micul, cu 200 de lei. Domnul rase, scolarii pufnira, pe mine ma podidira lacramile.

- Fie si pe cai! Ei, acum sa te vaz! Ma duc la tabla; iau tibisirul; il scap de vro trei ori din mana si incep sa socotesc magarii si boii in cai, pe pretul Micului, adica pe 200 de lei. Adun 25 de magari cu 15 boi, inmulteasc suma cu 200 de lei si ma intorc spre profesor. El se uitase in jos si nu vazuse nimic din socoteala mea.Tusesc bine si strig:

 

- Opt mii , Domnule! Razi Domnul, si razi, si razi! Cand se potoli, zise, privind in tavan:

- Auzi, 25 si cu 15 sa faca 8 000! Monitor general, ia-l si du-l in clasa a doua! 



#33
capcaunul

capcaunul

    Membru de baza

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 5.981 mesaje

Postat 23 ianuarie 2014 - 01:11

Matematica superioara este foarte greu de patruns.

Si cu toate acestea ea se preda in Romania de zeci de ani de zile la ... liceu. Pentru toata lumea!

Rezultatul? Il intuiti. Timp pierdut pentru majoritatea, care ar fi putut sa faca altceva, arta, muzica, sport, literatura sau ceva aplicativ.

 

Cu multi ani in urma, am avut (la o bere, unde altundeva!?) o discutie intre colegii de facultate, candva in timpul anilor terminali. Unii dintre ei au marturisit ca nu au inteles niciodata ce-i cu acel "epsilon oricat de mic". Si prin urmare nu au inteles deloc teoremele si demonstratiile din analiza matematica, chit ca formulele de derivare si integrare le stiau pe de rost.

 

Stiu ce stiu occidentalii care introduc analiza matematica abia la colegiu, iar noi radem ca prostii de ei, ca vai cat de putina mate fac ei in high school. Pe de alta parte bazele aritmeticii, algebrei si geometriei sunt mult mai bine si mai ales mai aplicativ puse la ei in cei 12 ani de preuniversitar.

 

Iara si iara aceasta antiteza, la noi mult, inutil si prost, la ei putin, practic si bine. Sistemul nostru produce varfuri mai bune ca ale lor, dar al lor produce o majoritate mai pregatita ca majoritatea de la noi. Si, de parca nu ar fi suficient, varfurile de la noi pleaca la ei, iar noi ramanem cu majoritatea noastra ...



#34
Qarina

Qarina

    Membru VIP

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 10.754 mesaje

Postat 23 ianuarie 2014 - 01:23

eu nu cred ca matematica e asa un mare bau-bau

 

cred doar ca metodele nu sunt adecvate varstei si specificului de invatare al copiiilor.

 

a luat 10 min pt piticul meu de cl 1 sa inteleaga axa numerelor, conceptele de plus si minus in numere pana la plus infinit si inapoi la minus infinit si apoi sa faca scaderi cu rezultat negativ, gen5-7=-2

 

si zau ca e un baietel obisnuit de cl 1, nici macar orimul in clasa.

 

ca nu se pot personaliza complet metodele de invatare? Din pacate, da, asa e. Dar se pot adapta macar varstei


Editat de Aqai, 23 ianuarie 2014 - 03:31 .


#35
CorinaDani

CorinaDani

    Membru VIP

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 13.603 mesaje

Postat 23 ianuarie 2014 - 11:05

eu i-am explicat fetitei mele facand analogia cu termometrul si temperaturile pe timp de vara si de iarna. a inteles perfect, din prima.



#36
anya

anya

    Membru senior

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunct
  • 4.957 mesaje

Postat 23 ianuarie 2014 - 17:41

N-o mai stiti pe aia studenteasca? Ce-i mai mica si mai mica decat... aia... de furnica?

Un epsilon arbitrar ales, cu epsilon tinzand catre 0  [:-)))] [:-)))] [:-)))]

 

Cat despre numerele negative invatatoarea s-a trezit cu fiu'meu ca o corecteaza. Spusese (la clasa 1) ca "intotdeauna dintr-un numar mai mare il scadem pe cel mai mic". La noi totul a pornit de la un buton de lift pe care scria -1. Asa am urcat si am coborat sub nivelul solului si am inteles rapid cum e cu numerele negative.



#37
greieras

greieras

    Membru junior

  • Membri
  • PunctPunctPunct
  • 976 mesaje

Postat 23 ianuarie 2014 - 21:30

Si noi am vorbit de nr. negative deja, desi nu facem inca operatii cu ele.  M-a intrebat fata ce operatie face daca are doar $5 dar e datoare $7.  Asa ca a inteles ca tot ce este datorie se scrie cu minus.



#38
alexmara

alexmara

    Nou venit

  • Membri
  • Punct
  • 10 mesaje

Postat 08 mai 2014 - 13:53

personal am incercat o scoala de vara din strainatate cu ajutorul celor de la mirunette; aceasta a fost in Londra unde a avut si anumite cursuri care i-au trezit interesul pentru scoala in general.Recomand tuturor celor care au posibilitatea sa isi trimita copiii pentru ca este o experienta foarte buna pentru cei mici.



#39
icailoaie

icailoaie

    Membru matur

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunct
  • 1.526 mesaje

Postat 12 mai 2014 - 22:32

Nicicum.

Nu poti motiva, sili, oricum vrei sa spui, un copil sau un adult sa-i placa ceva.

Matematica nu place pentru ca:

- nu place pur si simplu

- nu este inteleasa la un moment dat

 

FOARTE CORECT!

unui copil caruia nu ii place matematica nu o sa ii placa niciodata orice ai face... eventual sa o invete si sa se straduiasca in schimbul anumitor avantaje sau constrangeri etc...



#40
aschiutza

aschiutza

    Membru senior

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunct
  • 4.422 mesaje

Postat 19 mai 2014 - 11:54

Icailoaie, nu sunt de acord. Fiecare om are o cheita sa ii se trezeasca interesul pt ceva, dar nici un om (profesor sau parinte) nu detine toate cheitele posibile.Recomandarea e sa incerce cu pregatiri, sa se caute ceva pe stilul copilului. Eu am reusit sa ii trezesc cuiva interesul pt matematica, facand paralele cu filozofia si muzica, lucruri pt care persoana era f interesata (am ajutat cativa adulti sa treaca bacalaureatul). Ideea e ca multi au nevoie de lucru 1 la 1 pt a vedea ce metoda li-i se potriveste. Intr-o clasa cu 25 de elevi si mai multi nu vor reusi decat putini profesori sa se poata adresa tuturor felurilor de invatare si intelgere.. 

 

Pt copii ancorati in viata practica, exercitiile care sa ii stimuleze sa aplice ce invata la cotidian. 

 

Pt cei mai poeti, explicatiile sa cuprinda lumea si universul. Matematica si filozofia au fost dintotdeauna strans legate. 

 

Capcaunule, in ce tara din Vest nu se invata analiza matematica in liceu? Aici o invata inclusiv cei care isi aleg cat mai multe materii umaniste si fac matematica la curs "de baza". Bine, cred ca pe unele demonstratii tampite ca alea cu acel epsilon mic nu se pune asa mare accent.  

 

Pt intelesul matematicii ajuta sa o explici altcuiva. Poate ii ajuta pe copii sa faca teme impreuna, sa isi explice unul altuia cum au rezolvat. eu asa am inteles dupa haaaat ani de la terminarea liceului trigonometria, pe care in liceu am urat-o din tot sufletul.

 

Eu am o problema majora cu invatamantul romanesc: graba cu care se preda matematica din ce in ce mai abstracta la clasele mici. In primii ani, ar trebui facuta cat mai practic, pana se fixeaza anumite concepte si un anumit fel de a gandi. Si mai ales pana se obisnuieste creierul sa rezolve in mod algoritmic (adica in pasi logici repetabili). 

 

Matematica e un exercitiu esential pt stimularea gandirii si dezvoltarea creierului. 

 

Nu pot sa spun ca am iubit matematica, pt asta am fost mult prea lenesa. Dar imi dadea satisfactie sa duc o problema pana la sfarsit. 





Etichetat si cu matematica

Panic Questions

  • SughiÈ› bebe in burtica

    Mihgaandrei
    - Ieri, 16:58

  • Secretie vaginală abundentă

    Mihgaandrei
    - Ieri, 16:57

  • Scădere in greutate

    SaraMaria26
    - apr 17 2024 19:00

  • Fată sau băiat

    Nataliaracila
    - apr 06 2024 20:17

  • MiÈ™cările bebeluÈ™ului

    catalinabd
    - apr 04 2024 05:53

Last Blogs

  • Tantrumuri bebe 1 si burtica care pune presiune

    Deutzuk
    - Ieri, 22:26

  • Sarcină

    Erika91
    - Ieri, 21:11

  • Cum am aflat că sunt însărcinată?

    Ana1298
    - Ieri, 18:14

  • Prin Italia cu bebe in burtica

    Pau26
    - Ieri, 14:55

  • Ma copleseste oboseala

    ZDenisa
    - Ieri, 14:42

Ultimele aprecieri

  • andacosPoza lui %s

    andacos
    ii multumeste lui

    szivarvany
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • monicaboPoza lui %s

    monicabo
    ii multumeste lui

    szivarvany
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • ElkiaPoza lui %s

    Elkia
    ii multumeste lui

    Laura25
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • OtiliavPoza lui %s

    Otiliav
    ii multumeste lui

    Laura25
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • ElkiaPoza lui %s

    Elkia
    ii multumeste lui

    ioana
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • - TOP 50 reputatii -