Ia sa le cer drepturi de autor!
Acu serios, eu le-am explicat capcaunasilor nu numai fractiile ci si conceptul de suprafata si masurarea/evaluarea ei folosind cubuletele lego: luam un atlas, acoperim suprafata Romaniei cu cubulete de acelasi fel si numaram cubuletele: 96. Acoperim Bulgaria: 41, deci e mai mica! Apoi volumul umpland o cutiuta cu cubulete unele peste altele. Si multe, multe, multe alte lucruri pot fi explicate cu jucarii.
PS. Capcaunasilor le place matematica.
Merci, idee foarte buna.
Cred ca pentru a fi inteleasa de copii, matematica trebuie introdusa nu ca notiuni abstracte ci ca parte din viata de zi cu zi. Copiii trebuie sa intelega concepte.
Imi place cum unii profesori aici introduc notiunea de "place value" si lucreaza cu "blocks" mai intai. Aceste legouri sunt folosite pana tarziu, nu ca proptea ci pentru a putea explica aceste notiuni abstracte din matematica. Unii copiii pot pricepe notiuni abstracte foarte devreme, pe cand altii sunt kinesteticii (tactili) si au nevoie sa vada, atinga, miroasa....
Copiii kinestetici au probleme mari cu modul in care matematica este prezentata in Romania. Si tot asa, acumuland goluri, pentru ca nu pot tine pasul, ajung sa urasca matematica, pentru ca nu o inteleg, nu o vad. Multi pot fi reintrodusi matematicii, dar nu asa cum este ea prezentata in clasa. Poate cu ajutorul unui profesor daruit, luand-o din nou de la 0, se pot bucura din nou de succes.
Uitati aici o prezentare a "place value" asa cum am invatat-o si eu si fetita mea. Incepeti de la minutul 2:30.