Da. Ai un interval in care te misti dar nu se poate nega faptul ca exista clar un dat genetic.
Ce ii face pe copii sa devina mai inteligenti?
#21
Postat 07 ianuarie 2014 - 01:08
#22
Postat 07 ianuarie 2014 - 01:24
#23
Postat 07 ianuarie 2014 - 07:21
Nu te nasti cu un IQ, IQ-ul il dobandesti, iar acesta poate fi antrenat.
Cand se stabileste gradul de retard se calculeaza si IQ-ul, iar acesta este comparat cu IQ-ul unui copil.
Nu e scris in gene ce IQ ai si nici nu e limitat.
#24
Postat 07 ianuarie 2014 - 08:07
De la wikipedia citire- e un pasaj relativ scurt si relevant, zic eu
Neuroplasticity, also known as brain plasticity, is an umbrella term that encompasses both synaptic plasticity and non-synaptic plasticity—it refers to changes in neural pathways and synapses which are due to changes in behavior, environment and neural processes, as well as changes resulting from bodily injury.[1] Neuroplasticity has replaced the formerly-held position that the brain is a physiologically static organ, and explores how - and in which ways - the brain changes throughout life
During most of the 20th century, the consensus among neuroscientists was that brain structure is relatively immutable after a critical period during early childhood. This belief has been challenged by findings revealing that many aspects of the brain remain plastic even into adulthood.
#25
Postat 07 ianuarie 2014 - 09:45
Xio, nu ai avu la scoala un coleg venit dintr-o familie "simpla", pentru care educatia statea in a pune mancare pe masa, a-l spala si cam atat; si el colegu, sa fie sclipitor? Ei cum s-a antrenat copilul ala sa fie sclipitor?
Daca IQ-ul nu ar fi limit, ar trebui ca prin antrenament sa ajungem toti Einstein. nU e asa deloc.
#26
Postat 07 ianuarie 2014 - 12:15
Nimeni nu neaga faptul ca exista procesele neuronale si ca ele , mai ales in copilarie contribuie la "tinderea" spre maxim , depinzand mult de stimulii la care este supus copilul insa se porneste de la un fond genetic si de asemeni nu poate fi depasita o limita superioara . Personal cred ca nu e nici un motiv de ingrijorare, putini se apropie cu adevarat de maximul propriu posibil.
Ideea este la mine cel putin ca nu exista aceasta crestere de la zero la un maxim comun dobandibil de catre oricine doar prin stimuli exteriori.
Editat de mamica11, 07 ianuarie 2014 - 12:35 .
#27
Postat 07 ianuarie 2014 - 12:47
In concluzie, scopul este sa facem copiii sa lucreze la capacitatea maxima, nicidecum sa-i facem mai inteligenti.
Si de unde stii care e capacitatea maxima?
#28
Postat 07 ianuarie 2014 - 12:53
Si de unde stii care e capacitatea maxima?
lol
pai nu sti, faci si tu ce poti, sa fie bine.
#29
Postat 07 ianuarie 2014 - 13:03
lol
pai nu sti, faci si tu ce poti, sa fie bine.
Nu stii. Si atunci ii stimulezi inteligenta, motivatia, pentru a ajunge singur la capacitatea lui maxima.
Nu il indrumi sa lucreze la capacitatea lui maxima pe care de altfel nu o cunosti.
#30
Postat 07 ianuarie 2014 - 13:19
Nu stii. Si atunci ii stimulezi inteligenta, motivatia, pentru a ajunge singur la capacitatea lui maxima.
Nu il indrumi sa lucreze la capacitatea lui maxima pe care de altfel nu o cunosti.
Da, dar nu il vei putea face mai inteligent. este o diferenta de nuanta.