Sari la conținut

Sari la conținut


- - - - -

Neinteresat de nimic din jurul lui


86 raspunsuri la acest subiect

#61
sinela

sinela

    Nou venit

  • Membri
  • Punct
  • 51 mesaje

Postat 20 noiembrie 2013 - 14:47

La unii copii functioneaza foarte bine stimularea prin recompense. Ii poti spune copilului daca iti termini temele si le faci bine te las o jumatate de ora la calculator sau primesti un dulce etc. Intre mama si copil comunicarea si timpul petrecut impreuna este foarte importanta dupa parerea mea, eu vorbesc foarte mult cu fata mea si ma straduiesc sa ma tin de cuvant intotdeauna sa nu-i insel asteptarile. Daca eu ofer astept si sa primesc daca intelegeti ce vreau sa spun.
  • 0

#62
Alizee

Alizee

    Membru de baza

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 8.337 mesaje

Postat 20 noiembrie 2013 - 15:31

Unii copii nu sunt atat de precoce, ca altii, si e musai "sa le sufli in ceafa", fiindca nu inteleg sensul unui enunt la matematica, chiar daca il citeste si reciteste de 10 ori.

Totusi, e gresit sa ii dictezi unui copil de clasa a III a, raspunsurile corecte. Una e sa fie ajutat sa inteleaga, alta e sa ii fie rezolvate temele. Nu va invata niciodata nik, in felul asta.


Editat de Alizee, 20 noiembrie 2013 - 19:39 .

  • 0

#63
natalia_nica

natalia_nica

    Membru junior

  • Membri
  • PunctPunctPunct
  • 1.371 mesaje

Postat 20 noiembrie 2013 - 15:37

Carmencat, fix, dar fix si exact, asa cum povestesti ca fac temele buni si nepotica ta, asa le face si mama mea cu Denis. Zilnic o rog/insist sa nu mai stea pe capul lui, sa-l lase sa-si scrie temele asa cum stie si poate si eventual la sfarsit sa le discute/corecteze... si degeaba - tot asa le face... Eu si sotul ajungem acasa la 6, ora la care copilul e prea obosit pt teme (in plus, luni, miecuri si vineri avem inot de la ora 7, deci oricum ar ramane doar marti si joi pt teme cu mine). Aaaa, si are aceleasi manifestari ca nepotica ta - revolta, suparare, pur si simplu pierde timpul uneori (ca eu stau si ma intreb cum de nu vede ca acea activitate i-ar lua 10/30 minute apoi e liber)...

 

Gabriela_st, vin si eu cu aceeasi intrebare pe care a pus-o carmencat cateva pagini mai in urma: de ce trebuie chinuit copilul cu doua caiete - unul de casa si celalalt "de curat"? Pe mine ca adult m-ar revolta si plictisi maxim sa copiez inca o data ce-am facut deja...

 

L.E. typo...


Editat de natalia_nica, 20 noiembrie 2013 - 15:39 .

  • 0

#64
CorinaDani

CorinaDani

    Membru VIP

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 13.555 mesaje

Postat 20 noiembrie 2013 - 15:51

 

Gabriela_st, vin si eu cu aceeasi intrebare pe care a pus-o carmencat cateva pagini mai in urma: de ce trebuie chinuit copilul cu doua caiete - unul de casa si celalalt "de curat"? Pe mine ca adult m-ar revolta si plictisi maxim sa copiez inca o data ce-am facut deja...

 

L.E. typo...

 

daca motivul este ca pe maculator mai greseste / sterge / scrie urat sau dezordonat / mazgaleste, ti-as propune sa-i dai copilului sa scrie direct pe caietul de teme, cu un stilou/pix frixion, a carui "cerneala" se sterge foarte usor cu ajutorul gumei speciale de la capatul stiloului.

acesta este :

http://www.pilotfrixion.ro/


  • 0

#65
MariaG

MariaG

    Membru junior

  • Membri
  • PunctPunctPunct
  • 1.233 mesaje

Postat 20 noiembrie 2013 - 16:21

si pana la urma, daca greseste care e problema? scopul temei e sa invete nu sa expuna caietul la "uite ce frumos scriu eu". Greseste, taie, corecteaza. 


  • 3

#66
ingridnen

ingridnen

    Membru matur

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunct
  • 2.709 mesaje

Postat 20 noiembrie 2013 - 16:25

eu musai sa scot cainele in fiecare seara, am sau nu chef, sant pe baricade in parc. Si atunci iau si copilul cu mine, deci nu scapa de o ora de plimbare [:)] .

 

temele si le face la after, in jur de ora 18 santem acasa.

 

e drept, ne culcam cu totii tarziu....

 

Ingrid si Cristi 10 ani


  • 0

#67
Yagmur

Yagmur

    Membru matur

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunct
  • 2.060 mesaje

Postat 20 noiembrie 2013 - 16:29

Si eu "detin" un exemplar care nu se pune la facut teme prea usor. Mai rau este ca nici macar nu retine sau nu vrea sa retina ce teme are. Asa ca incerc sa aflu zilnic despre ce este vorba si sa transmit temele la after. Daca nu reusesc, exista sanse sa aflu tema la ora 19 cand ajungem acasa. Seara mai lucram un pic suplimentar dar nu mult, maxim 30 de minute. El este chiar incepator in clasa 1. Nu am facut nimic cu el in vacante. Nu l-am pus sa scrie etc, etc. Colegii sunt clar avansati in comparatie cu el si atunci trebuie sa-i prindem din urma.

La ora 20.30-21 este in pat. Deci intre aceste ore se mai si joaca; dar tot nu ii ajunge. Iar in weekend fara jale nu se apuca de teme. Si da, daca nu as sta sa ma uit ce face, nu le-ar termina. La after le termina mai repede ca altfel nu "prinde" gustarea de ora 16. Portia nr 2 [batcap]


  • 0

#68
natalia_nica

natalia_nica

    Membru junior

  • Membri
  • PunctPunctPunct
  • 1.371 mesaje

Postat 20 noiembrie 2013 - 16:47

si pana la urma, daca greseste care e problema? scopul temei e sa invete nu sa expuna caietul la "uite ce frumos scriu eu". Greseste, taie, corecteaza. 

Ti-as mai da vreo 5 like-uri [flo]


  • 0

#69
Qarina

Qarina

    Membru VIP

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 10.614 mesaje

Postat 20 noiembrie 2013 - 17:18

posesoare de prunc de cl a 3a, pot sa spun ca am trecut prin faze:

 

- refuz, scandal, taraboi. rezolvat cu orar. scrie marti, reading & math? da. e marti? da. ce facem? reading & math. pana a ajunjs de venea si verifica el ce are de facut. Acum primeste teme de la scoala, nu mai e nevoie de orar

 

- procrastinare. se rezolva cu hai mami, concentreaza-te. 10 min efort, 2 minute pauza. faci astea 5 pagini in carte, fugi afara o tura in jurul casei, ori deschizi geamul si te uiti pe geam si poi trecem mai departe. Am ajuns sa avem zile in care nu se opreste la 5 pagini de citit, citeste o cartulie intreaga (15-20 pagini). sau spune: nu fac pauza, vreau sa termin si apoi imi vad de treaba mea.

 

- nu intelegea la scoala ce si cum. Am predat acasa. Am facut piramide cuburi, cilindri din bete, plastilina, marshmellows. Am facut adunari cu bucatele de lego. Am construit un ceas sa-i miscam bratele sa vedem cum trece timpul. citim definitii din dictionare, din google, cautam exemple cu poze online sau filmulete de genul how does it work or how it's made.

 

- am avut si zile in care ziceam pur si simplu: azi o lasam balta. nu merge. tre' sa stii sa recunosti zilele in care pur si simplu exsta blocaje.

 

- am avut o luna si jumatate cand am schimbat scoala cu una mai buna cand pur si simplu diferenta de nivel si cerintele erau atat de mari incat nu era obisnuit sa lucreze atat de mult. avea de lucrat acasa si ce nu terminase la scoala si tema. stateam cate 2 ore numai la mate. Incet incet am facut intelegere cu el ca in fiecare zi la scoala sa lucreze un exercitiu mai mult decat in ziua precedenta. daca ieri a facut 2 exercitii de pe foaia de lucru, azi faci 3. A vazut singur ca are mai putin de lucru acasa. la sfarsitul a doua luni, rareori mai aduce munca neterminata de la scoala.

 

langa el, mereu langa el. vine cu cartea de mate, ii citesc enuntul, isi face tema.

 

ieri la scoala au avut un fel de inspectie. el si inca un coleg au facut perezntare la cum au rezolvat probleme cu primetre. de la "nu stiu, nu vreau, I don't care, I don't have to try hard anyway" (acum un an), aseara acasa nu isi mai incapea in piele de bucurie. Au prezentat 3 moduri diferite de a rezolva problema si la final doamna directoare a venit si i-a felicitat. doamne, nu era lumea suficient de mare pt sufletelul lui. 

 

ieri de la 3 la 4 dupa scoala a avut reading program. de la 5.30 la 6.30 martial arts.

 

de la 7 jumate 2 pagini de socotit perimetre la tot soiul de figuri trase de par. la final si-a amintit ca invatatoarea i-a dat voie sa-si duca azi la scoala prezentarea cu animale pe care a facut-o la computer camp vara trecuta. nu mai putea de nerabdare sa prezinte coleglor cobre, insecte, rechini si ce mai plansase el pe acolo.

 

doar ca nimeni nu ne daduse prezentarea si n-o avea. la 8 s-a apucat sa-si faca prezentare noua in powerpoint. 10 pagini cu animalele si insectele lui favorite. selectat poze de pe google, aranjat in pagina, si apoi repetitie acasa cu mine frac-su si taica-su sa exerseze ce o sa spuna la scoala.

 

la 9 jumate a cazut lat in pat. peste o luna implineste 8 ani.

___________________

 

Edit: in tot timpul asta, eu langa el. daca greseste ceva, il atentionez, nu il las sa mearga pana la capat si spoi sa aiba de refacut tot. taica-su era cu celalalt, la exercitiile de typing. A facut cel mic scor de 98%.

 

cat a lucrat cel mare la prezentare, am fost eu cu amandoi copiii. pe cel mare l-am ajutat cu search pe google (nu avem parental control set-up si nu vreau sa navigheze aiurea) si spelling, cu cel mic am citit, invatat cuvinte si am facut exercitii de balance cu koosh-balls.

 

Nu sunt singuri la teme. suntem langa ei sa ajutam.

 

m-am intins mult. dar am vrut neaparat sa va spun ca e greu, e frustrant, enervant, conflictual  daca pornesi cu optica "tre' sa faca singur"/  "tre'sa invete singur sa fie responsabil"/ "tre' sa fie responsabil pt munca lui"

 

daca lasam sabloanele si textele astea la o parte, ramane doar greu. si dupa o vreme, devine incredibil de frumos, sa ii vezi cum au evoluat. si iti dai seama cat de mult merita sa investesti timpul, energia si daruirea ta ca parinte in ei.


Editat de Aqai, 20 noiembrie 2013 - 17:48 .

  • 4

#70
Androix

Androix

    Membru de baza

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 6.147 mesaje

Postat 20 noiembrie 2013 - 18:42



si pana la urma, daca greseste care e problema? scopul temei e sa invete nu sa expuna caietul la "uite ce frumos scriu eu". Greseste, taie, corecteaza. 

 

Asa e, intr-o nota poetica din greseli se invata [flirty]

In realitate daca trebuie sa stearga mai mult de o singura data se lasa cu o criza de plans, cu caiete aruncate si picioare care tropaie. Si iar o ora de smiorcaiala ca trebuie sa refaca o tema proasta si astfel nu mai ramane timp de joaca sau de stat cu ochii pe tavan. [bang]

Si pot s-o iau iar pe partea idilica si sa-l las asa cu ele, s-o dumiri el mai devreme sau mai tarziu ca temele lui sunt gresite. Doamna doar ii scrie cu rosu cand o da in bara, o sti ea ceva. In curand o sa ploua cu calificative.


  • 2


Intrebari Panica

  • Bebe nu doarme

    AlinasiIanis
    - Ieri, 21:15

  • 4 luni

    adelina_potcovaruuu
    - Ieri, 14:04

  • Hcg-beta

    Alina21Lucian
    - ian 26 2022 20:07

  • Vitamina

    adelina_potcovaruuu
    - ian 26 2022 13:03

  • Secretii maronii

    Alexa.ceza
    - ian 26 2022 05:37

Bloguri

  • Burtica in fiecare luna

    carmencatalina
    - Ieri, 22:58

  • O minune in viata mea

    daiiibota
    - Ieri, 22:47

  • Analize

    Btyart
    - Ieri, 21:36

  • 31 săptămâni

    Raisa22
    - Ieri, 20:18

  • Raspandirea vestilor bune circula repede

    andreeaserban918
    - Ieri, 20:02

Retete

  • Pancakes cu cereale Cheerios Ovaz

    GratielaPopa
    - iun 11 2020 22:19

  • briose cu fructe de padure si Nestlé Cheerios

    GINA-MONICA
    - iun 03 2020 08:33

  • Tarta de prune si miere

    Anda08
    - aug 20 2019 12:37

  • Salata de capsuni

    Anda08
    - iul 03 2019 12:02

  • Clatite sau pancakes cu nuca de cocos si fructe

    Anda08
    - mar 29 2019 12:13

Ultimele aprecieri

  • monicaboPoza lui %s

    monicabo
    ii multumeste lui

    bogdana95
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • Amaryllis1Poza lui %s

    Amaryllis1
    ii multumeste lui

    Letitia1
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • Letitia1Poza lui %s

    Letitia1
    ii multumeste lui

    Amaryllis1
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • FleurdelisePoza lui %s

    Fleurdelise
    ii multumeste lui

    Marox
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • Judoka02Poza lui %s

    Judoka02
    ii multumeste lui

    szivarvany
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • - TOP 50 reputatii -