Si fiecare e diferit. Ai mei prefera 5 exercitii la mate dar sa nu-i pun sa citeasca 3 pagini.
#11
Postat 22 iulie 2013 - 14:13
#12
Postat 22 iulie 2013 - 14:21
al meu a descoperit cititul in clasa a 3-a. Dar nu ce le da invatatoarea, ci numai ce-i place lui....a inceput cu Jurnalul unui pusti (tocmai am luat vol.7), a citit mai multe carti de Roald Dahl, acum are ceva cu "Vacanta de cosmar".
Avem si noi caiete de vacanta, dar abia a facut cateva pagini din ele. Nu stiu daca le va termina pana cand incepe scoala, in ritmul asta.
Din pacate, si la noi functioneaza doar constrangerile: nu mergem, nu cumparam etc etc
Ingrid si Cristi 10 ani
#13
Postat 22 iulie 2013 - 15:08
Cu cititul stam bine, umbla cu cartea in buzunar si citeste si in tramvai.
#14
Postat 22 iulie 2013 - 16:17
Am zis le prefera pentru ca de fapt nu le-ar citi nici pe alea ...al meu ar sta afara toata ziua si ar bate mingea ...este foarte atletic, ar juca orice sport in care se alearga. Este si foarte competitiv ...nu joaca de placere, joaca la castig ...de ex la tennis nu ii place sa joace asa fara scor, el cand joaca ceva, trebuie sa fie un meci cu puncte si el primul...am ceva ingrijorare cu asta pentru ca nu-i lasa si pe altii sa castige, este cam bully si in general copiii care nu ii fac fata, se indeparteaza de el.
#15
Postat 23 iulie 2013 - 08:14
Da, e Jurnalul unui pusti. Si mai exista si etapa a 2-a ceva cu "Gimnaziul, cei mai nashpa ani de scoala". Asteptam sa scoata ceva si cu liceul .
#16
Postat 23 iulie 2013 - 08:21
Eu am o mare problema cu jurnalul asta si sper sa nu ramana copiii mei neinvatati sa citeasca fara "opera" asta, ca eu nu o sa le-o cumpar.
#17
Postat 23 iulie 2013 - 08:40
Eu i-am recomandat sa o imprumute de pe la colegi ca eu nu dau bani pe asa ceva :))
#18
Postat 23 iulie 2013 - 09:45
noi tocmai datorita Jurnalului am descoperit cititul :) ce m-am luptat cu alte carti, a fost horror. In afara de revista Garfield nu-i placea nimic.
A primit si Hobbit-ul de Craciun, a reusit sa-l citeasca, desi mie mi s-a parut cam dificil.
Ingrid si Cristi 10 ani
#19
Postat 24 iulie 2013 - 15:02
La ce-i place si mai ales ii iese fara sa simta el un mare efort, nu trebuie sa insist, le face fara sa-i spuna nimeni nimic. Desen, bricolat, matematica, jocuri logice din diverse reviste ... sunt gatate primele. Dar cand e vorba de citit ... avem de insistat. La pian ... daca ii place cantecul, si incepe bine studiul lui .. e calare pe clape 2 ore. Daca s-a poticnit de la inceput sau i se pare ca e greu ... sa nu vada pianul.
Cel mai greu insa mi se pare sa-l conving sa mai faca ceva nou, indiferent de materie. De exemplu, nu au terminat tabla inmultirii anul asta, au facut doar pana la 6, dar pentru ca de la anu mergem la alta scoala, trebuie sa fie pregatit si sa o termine. SI desi ii place matematica si nu depune eforturi vizibile ... si trecerea la 7 a fost usoara ... pana reusim sa lucram ... trage de timp, face fitze, ... pana la urma imi pierd rabdarea si aspresc vocea sau ridic ochii in cer si stie ca a cam exagerat.
Dar singur sa-l vad ca zice ca a gatat temele si ca dupa aia se duce la joaca ... inca n-am trait-o. Dar mai am destui ani de scoala in fata, inca sper.
#20
Postat 24 iulie 2013 - 18:54
Sunt multe tehnici prin care un scolar poate fi motivat sa lucreze insa acestea cer multa implicare din partea parintilor.
In privinta lecturii de exemplu se pot organiza cercuri de lectura in familie. Fiecare membru citeste o pagina si pe urma impreuna discuta despre ceea ce a citit.
Apoi, cand discutati cu elevul despre scoala este foarte important sa-l intrebati despre ceea ce a invatat nu ce note sau calificative a primit. Redand cu propriile cuvinte, el va retine mai usor lectiile.
Discutati cu al dumneavoastra copil despre propriile experiente din scoala si cum obisnuiati dumneavoastra sa abordati lectiile. Manifestati entuziasm in legatura cu anumite subiecte si poate acesta se va transmite si copilului. Totul tine de forta argumentelor dumneavoastra.
Complimentati copilul de fiecare data cand isi face temele corect. Asa ii va creste stima de sine si dorinta de a repeta experienta.
Puneti-i intrebari si incurajati-l si pe el sa le puna si sa faca conexiuni intre lectii si evenimente din viata reala.