Sari la conținut

Sari la conținut


* * * * - 5 voturi

metodele Montessori


119 raspunsuri la acest subiect

#91
simali

simali

    Membru matur

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunct
  • 2.349 mesaje

Postat 16 decembrie 2006 - 11:01

quote:


Atata timp cat copilul e prezent la ce se intampla in jurul lui, intelege ce vorbesti cu el, iti demonstreaza ca stie obiectele chiar daca nu le arata cu degetul( le aduce la cerere, le cauta cu privirea cand il intrebi de ele), faptul ca nu arata cu degetul nu este o problema
quote:



Total de acord cu asta. Iar diagnosticul de retard in vorbire la 1 an si jumatate e cel putin straniu. Ei au niste grafice care sunt facute in functie de media copiilor, dar fiecare bebe e diferit si noi, mamele, stim cel mai bine asta. Pe mine singurul lucru care m-ar ingrijora ar fi daca baiatul e nepasator si are tendinte de izolare, daca da semne ca nu intelege lucruri de baza (cine-i sunt parintii de exemplu - sau cei care stau cu el, ca daca tata nu prea e prin preajma este posibil sa nu stie cine e "tipul" si asta e chiar normal). Eu zic sa te calmezi, dar tine-l sub observatie inca o perioada. Mergi la Bucuresti la un specialist serios. Asta poate sa te scuteasca de multe nopti de plans cu fata in perna. Dar asteapta sa faca 2 ani. Si nu dispera.

Eu nu am putut sa deschid linkul cu pozele tale.

alice simon

#92
ianusca

ianusca

    Membru incepator

  • Membri
  • PunctPunct
  • 280 mesaje

Postat 16 decembrie 2006 - 17:22

Flaviutza, da intr-adevar e o mare realizare sa-ti mearga copilul singurel mai ales dupa un debut in viata asta pacatoasa nu tocmai de nota 10.(sunt tare nervoasa ca la mine a fost din vina medicilor).

Nu stiu ce sa va zic la partea cu aratatul cu degetul;de fapt cand ar trebui sa arate cu degetul? cand il intreb unde mingea?(ca ex)Nu arata . Dar cauta cu privirea sau se duce la ea.Iar cand vrea ceva de pe o masa si nu ajunge incepe sa planga si zice un fel de dai.

De fapt ce ma deranjeaza pe mine este ca face unele lucruri numai atunci cand vrea el. De ex. acuma daca il intreb unde este mingea parca nici nu ma aude, in schimb daca il intreb unde este cartea cu catelul se duce la ea sau o cauta din priviri.

Ma innebuneste stersul asta.

Simali mai incer data cu pozele
http://new.photos.ya...nicdana/albums/

#93
andrruzza

andrruzza

    Membru junior

  • Membri
  • PunctPunctPunct
  • 619 mesaje

Postat 16 decembrie 2006 - 21:38

ianusca, din ce am gasit eu pe net(parca aici pe site ) niste evaluari, la 1,6 ani ar tre' sa arate cu degetul. Daca se uita la obicet cand il intrebi unde e sau se duce langa el, e clar, copilul stie ce vrei de la el. Normal ca nu face decat cand vrea el :) Important e ca stie si comunica cu tine. Din tot ce povestesti tu aici, mie mi-e clar: ai un baietel inteligent!

mamica lui Rares(10.03.2005)
http://community.web...user/andrruzzaR
________________________
"Neasteptatul se produce intotdeauna"


#94
ianusca

ianusca

    Membru incepator

  • Membri
  • PunctPunct
  • 280 mesaje

Postat 18 decembrie 2006 - 20:48

Multumesc de incurajari!
Azi stau mai bine cu pisicul!
Trebuie sa nu o i-au in tragic, sa fiu atenta, sa observ, pentru ca puiutul are nevoie de mine. Sa dea D-zeu sa fie bine pentru toate mamicile si taticii!

Mai incerc odata cu linkul cu fotografii sa-l vedeti si voi pe ''mutulica''. Daca va face placere binenteles.
http://new.photos.ya...nicdana/albums/

#95
adriana76

adriana76

    Nou venit

  • Membri
  • Punct
  • 27 mesaje

Postat 08 ianuarie 2007 - 18:19

Mi-a placut tare mult ce am citit despre metodele Montessori si tare mul as vrea sa beneficieze si fetita mea de astfel de gradinita.
Stiti cumva daca in Bucuresti exista ceva de acest gen? Caci mie mi se pare complicat sa aplici acasa aceste metode. Cate ceva pe ici pe colo se mai poate face, dar ce fac ei in gradinitele acelea nici nu se pune problema sa poti face acasa.[bang]

#96
magnolia

magnolia

    Membru incepator

  • Membri
  • PunctPunct
  • 252 mesaje

Postat 25 ianuarie 2007 - 15:55

Din pacate , inca nu exista in Bucuresti gradinite Montessori , dar este gresita ideea ca nu poti face o mare parte din jocurile Montessori acasa . In Romania exista cativa " parinti montessori" , chiar daca , poate , nu intra pe acest site . Este mai greu sa inveti singur si sa aplici acasa aceste principii , dar nu total imposibil . In zilele urmatoare, voi posta cateva fragmente care va vor ajuta pe toti cei care apreciati aceasta pedagogie ( inclusiv despre viziunea artistica in pedagogia Montessori- parca intrebase cineva...) [il]Imi cer scuze de intarziere , dar am avut unele probleme familiale. * Ca si argument , pot sa va asigur ca am reusit , personal , sa aplic acasa , cu al meu baietel mai mic , o parte dintre exercitiile descrise de Maria Montessori in numeroasele ei carti , si , in curand , veti incerca si voi![flo]Cu drag , magnolia.

#97
magnolia

magnolia

    Membru incepator

  • Membri
  • PunctPunct
  • 252 mesaje

Postat 25 ianuarie 2007 - 16:48

"Exercitiile * Cum ar trebui sa faca educatoarea lectia . Comparatie cu sistemele vechi . *********************************************************************Lectiile pt. initierea copiilor in educatia simturilor sunt INDIVIDUALE. Educatoarea face o incercare aproape timida de a se APROPIA de copilul pe care considera ca este pregatit pentru a primi lectia . Se aseaza langa el , aducand un obiect care crede ca l-ar putea interesa . In aceasta consta pregatirea educatoarei . Ea ar trebui sa fie pregatita sa incerce numai experimente . Raspunsul pe care il asteapta de la copil este aparitia unei activitati care sa-l indemne sa foloseasca materialul prezentat . Lectia este un apel la atentie . Daca un obiect corespunde dorintelor intime ale copilului si reprezinta ceva care sa-l satisfaca , atunci il antreneaza intr-o activitate prelungita , deoarece copilul pune stapanire pe acel obiect si il utilizeaza in continuare . * Vorbele nu sunt intotdeauna necesare ; foarte adesa e suficient sa i se arate copilului cum se utilizeaza obiectul respectiv . Atunci cand insa este necesar sa i se vorbeasca pt. a-l initia in utilizarea materialului de dezvoltare si cultura , lectia trebuie sa se caracterizeze prin concizie ; perfectiunea consta in a alege un minimum de cuvinte necesare si suficiente. O lectie se apropie de perfectiune cu atat mai mult cu cat va fi mai mare numarul cuvintelor pe care am izbutit sa le economisim .In pregatirea lectiei , o grija deosebita trebuie sa o dam numarului cuvintelor care trebuie utilizate si alegerii lor. * O alta caracteristica a lectiei este simplitatea . Ea trebuie sa inlature tot ceea ce nu este absolut adevarat. Ca educatoarea nu trebuie sa se piarda in vorbe goale , aceasta rezulta din prima calitate a lectiei ; ultima recomandare este deci o caracteristica a celei dintai , care sustine ca vorbele , putine la numar , trebuie sa fie simple in cel mai inalt grad si sa reprezinte exact adevarul . * A treia caracteristica a lectiei este obiectivitatea , ceea ce inseamna ca personalitatea educatoarei dispare , ramanand in lumina numai obiectul asupra caruia vrem sa se concentreze atentia copilului . Lectia scurta si simpla nu este , in cea mai mare parte , decat o explicare a obiectului si a modului in care il poate utiliza copilul "

#98
magnolia

magnolia

    Membru incepator

  • Membri
  • PunctPunct
  • 252 mesaje

Postat 25 ianuarie 2007 - 17:52

" Educatoarea observa daca respectivul copil se intereseaza ori nu se intereseaza de obiect , in ce mod isi exprima interesul , pentru cat timp etc. si se va feri , pe cat posibil , sa forteze un copil care nu pare interesat de ceea ce i se ofera . Daca insa lectia , pregatita cu respectarea conciziei , a simplitatii si a adevarului , nu este inteleasa de copil ca explicare a obiectului , trebuie sa se dea educatoarei 2 recomandari : intai , sa nu insiste , repetand lectia ; al doilea , sa se abtina de a lamuri copilul ca a facut o greseala sau ca nu a inteles , pentru ca aceasta ar putea sa-i opreasca pentru multa vreme impulsul de a actiona , care constituie intreaga baza a progresului . .........* Sa presupunem , spre eexemplu , ca educatoarea ar dori sa-l invete pe copil 2 culori:rosu si albastru . Ea vrea sa atraga atentia copilului asupra OBIECTULUI si ii zice:Priveste , fii atent.Daca vrea sa-l invete NUMELE culorilor , ea zice , aratandu-i si obiectul rosu:Acesta este rosu, ridicand vocea si pronuntand cuvantul ROSU foarte rar . Dupa aceea ii arata culoarea cealalta , zicand:Acesta este albastru . Pentru ca sa se asigure daca copilul a inteles sau nu , ii zice:Da-mi-l pe ROSU. Da-mi-l pe ALBASTRU. Sa presupunem ca un copil a savarsit o eroare;educatoarea nu va mai repeta si nu va mai insista ; ea va surade si va da deoparte culorile.

#99
fran

fran

    Membru incepator

  • Membri
  • PunctPunct
  • 210 mesaje

Postat 03 februarie 2007 - 14:36

Mamicilor, super subiect si va multumesc si eu pentru informatiile pe care le postati aici...

Fetitza mea are un an si noua luni si nu vorbeste deloc. Deci nu spune nici un cuvant cu adresa, desi "pe limba ei" vorbeste toata ziua...Nu repeta sunete dupa noi, nu raspunde cand o strigam si nu arata cu degetul decat ca sa ceara ceva la care nu ajunge. In rest e ok[:D]-cel putin asa ne-a zis psihologul la care am fost. Ne-a zis ca nu se pune problema de hiperactivitate( ca e si cam "vioaie" din fire[:D]) si nici de autism.

In sfarsit...Pe mine m-ar interesa activitati Montessori pentru dezvoltarea limbajului- la partea cu motricitatea (fina) noi stam foarte bine...





Fran si Patricia Annelise (05.05.05)

Iepurete mititel

Iepurete a crescut

#100
monica70

monica70

    Membru VIP

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 11.205 mesaje

Postat 21 martie 2008 - 11:18

Mi se pare super subiectul.Sper ca in We sa aplic cateva din metodele de pe aici la fetita mea de doi ani,ca nu mai stiu ce sa inventez ca sa nu se plictiseasca.



MONI SI DIANA (01.01.2006)


DIA MEA



CUI II PASA DE LUPUL CEL RAU? (:


Panic Questions

  • miha444
    - mar 22 2024 16:22

  • Progesteron in sarcina

    Flor_i
    - mar 18 2024 13:02

  • Cat mănâncă bebe la 2 luni

    mada204
    - mar 08 2024 16:24

  • PoÈ›i naÈ™te mai devreme de termen?

    Ezraa
    - mar 08 2024 06:39

  • Dermatita atopica

    MGeorgi30
    - mar 02 2024 13:10

Last Blogs

  • Morfologie trimestrul 1

    ZDenisa
    - Ieri, 22:56

  • Morfologie trimestru 1

    Mica13
    - Ieri, 20:46

  • 6 luni

    EusebiaRalu
    - Ieri, 19:29

  • Vitamine preconceptie si in sarcina

    Deutzuk
    - Ieri, 14:03

  • Pregătindu-ne pentru sosirea micuÈ›ului

    AdrianaBlo
    - Ieri, 13:30

Ultimele aprecieri

  • andacosPoza lui %s

    andacos
    ii multumeste lui

    szivarvany
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • monicaboPoza lui %s

    monicabo
    ii multumeste lui

    szivarvany
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • ElkiaPoza lui %s

    Elkia
    ii multumeste lui

    Laura25
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • OtiliavPoza lui %s

    Otiliav
    ii multumeste lui

    Laura25
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • ElkiaPoza lui %s

    Elkia
    ii multumeste lui

    ioana
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • - TOP 50 reputatii -