Calatoria cu avionul in trimestrul 2 de sarcina

• Am facut-o si pe asta, am calatorit cu avionul in trimestrul 2 de sarcina si a fost mai bine decat ne asteptam. Ne gandeam de ceva timp ce sa facem in concediu pe timp de vara, unde sa mergem. Ne-a sclipit ideea sa mergem la verisorii nostri in Olanda in vizita. Suntem foarte apropiati de ei si stiam ca dupa venirea lui bebe Victor nu o sa prea mai putem sa ne vedem o perioada. Ei au doi copii, baiat si fata, cea din urma fiind nascuta recent pe 15 martie nu am apucat sa o cunoastem fata in fata. I-am intrebat de mai multe ori daca este ok sa mergem pe capul lor in vizita si au fost foarte incantati de oaspeti. Insa pe masura ce se apropia perioada eram tot mai anxioasa legat de plecare. Mi-am calculat sa pice undeva la inceputul lunii iulie ca sa fiu in timpul trimestrului 2 de sarcina si nici sa nu fiu luata la intrebari pe aeroport. Insa in luna iunie am avut o raceala ce m-a tinut 2 saptamani (niciodata nu am fost atat de racita) si fiind insarcinata mi-a trecut mai greu. Abia dupa 3 zile de tratamente naturiste am inceput sa iau medicamente (paracetamol simplu) pentru ca deja incepea sa imi creasca temperatura si sinusurile tot infundate imi erau.

Intr-un final a trecut si raceala insa noi tot nu avema bilete de avion cumprate. Ma tot uitam pentru zbor cu escala cu Lufthansa sau sa luam avion direct de la Budapesta, insa stiam ca preturile vor fi mari indiferent de alegere. Pana la urma am luat biletele de avion pe ruta Budapesta - Amsterdam din data de 8 iulie, pentru o saptamana. Cand am fost la morfologia de trimestrul 2 in luna iunie la medic l-am intrebat daca imi aproba calatoria cu avionul, altfel nici nu as fi plecat. Mi-a dat aprobarea, a zis ca totul e in regula cu sarcina si cu bebe si a mentionat doar sa am niste medicamente la mine in caz de Doamne fereste, cum ar fi: Arefam, No-Spa, paracetamol simplu, spray cu apa de mare si daca e nevoie sa il sun. Din fericire totul a fost ok si nu a fost nevoie sa iau nici un medicament sau sa il sun pe medic. Mai stiam ca spitalul din orasul unde mergeam (Zaandam) e destul de aproape de casa verisorilor in caz de nevoie si aveam cardul european de sanatate la mine. Acesta a fost si unul dintre motive pentru care am preferat si un loc familiar (am mai fost la ei in vizita), pentru ca initial ne gandeam sa mergem in Creta in concediu insa cautand mai multe informatii, spitalul era cam la o ora de locatia unde am fi vrut sa ne cazam, asa ca am renuntat la idee pentru linistea noastra. Si asa a fost un pic de stres calatoria cu avioonul, dar mai sa stiu ca nu am o unitate medicala aproape in caz de nevoie.

La calatoria dus spre Amsterdam ni s-au modificat locurile din avion deoarece s-a modificat aeronava si am primit locuri separate la 2 randuri distanta pe mijloc. Nimeni nu vrea sa stea acolo, insa am avut noroc ca am avut un batranel langa mine ce statea la margine si a stat ceva timp la baie, astfel am putut sa ma mai ridic, sa stau in picioare si sa merg si eu la baie. Vizita in Zaandam/Amsterdam a fost foarte relaxanta si frumoasa. Ne-am bucurat sa petrecem timp cu verisorii, am povestit, am baut, mancat de toate si am si vizitat cate putin. Le admir foarte mult stilul lor relaxat de a creste copiii, stiam deja de la primul copil cum sunt ca si parinti, el ca si tata/partener o ajuta si o sustine foarte mult pe ea si am incercat sa luam cat mai multe chestii insight de la ei. Cresa este foarte scumpa in Olanda si concediul de maternitate foarte putin (3-4 luni), si totusi lumea de acolo au minim 2 copii. Pana si ei au zis ca nu ar zice nu la al treilea copil. :)

Cel mai mult mi-a placut cand am vizitat circuitul de Formula 1 de la Zandvoort. Noi suntem fani F1 si chiar daca nu am prins o cursa live acolo, faptul ca am putut vedea live circuitul m-a bucurat foarte mult. Langa circuit este Marea Nordului si am putut merge putin la plaja si am mancat un delicios Fish & Chips. Restul zilelor am mai vizitat o localitate cu un port si inca o locatie cu canale dragute cu apa si case specifice olandeze. Am mers intr-o zi si in Amsterdam, voiam sa viiztam muzeul lui Van Gogh, insa de cand cu pandemia se pot lua bilete doar online si pentru ziua respectiva erau sold out. Am vizitat in schimb muzeul Diamantelor si ne-am plimbat pe jos pana la gara centrala. Inainte de ultima zi am mai mers intr-un parc de distractii, unde sotul meu si verisorul s-au dat pe toate nebuniile de acolo ca doi copii mici. :)

Tot aici in Zaandam am dormit zilele respective pe o perna in forma de U pentru gravide. Si am dormit atat de comfortabil incat imediat cum ne-am intors acasa am pus comanda pentru perna ca sa o am si eu. Si de atunci tot cu ea dorm. :)

La intoarcere zborul s-a amanat cu 30 minute, insa in loc de 2 ore am facut 1 ora si 25 minute ceea ce a fost super sa nu stam atata timp in avion. De data aceasta am nimerit locuri unul langa altul, insa am fost putin mai anxioasa comparativ cu zborul dus. Am incercat sa respir, sa ma relaxez, insa abia asteptam sa aterizam si sa simt pamantul.

Ne-a placut tare mult aceasta vacanta si ma bucur ca am putut calatorii cu avionul fiind insarcinata. Nu am vrut sa ma comport ca si cum sarcina e o boala, insa am incercat sa am mai multa grija si desigur fara acordul medicului nu as fi plecat. Until next time :)