Sari la conținut

Sari la conținut


* * * * * 1 voturi

Motricitatea fina.


358 raspunsuri la acest subiect

#21
ela_04

ela_04

    Membru senior

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunct
  • 3.768 mesaje

Postat 15 februarie 2013 - 01:53

Multumesc Roxana. [flo]
Am primit si eu evaluarea...
Pe timpul evaluarii s-a manifestat intr-o activitate motrica permanenta peste limita normalitatii. Deficit de atentie foarte mare dar coopereaza pe achizitii si limbaj cu terapeutul dar vrea mereu sa paraseasca masa de lucru. A manifestat dorinta de joc doar acolo unde a descoperit ca jocul nu implica efort mental sustinut. A manifestat interes fata de jocuri, jucarii explorand intreg cabinetul in timp ce-si exprima prin limbaj dorinta sau gestul. Nu a manifestat atentie marita pentru nici o jucarie. O dorea, o avea si pleca mai departe. A indeplinit cu greu cerintele terapeutului datorita agitatiei motrice: a desenat pe tabla speciala o linie a organizat cateva imagini corect pe banda magnetica urmand umbrele, a facut introdus cu greu piesele in incastru, deficit d easociere imagine/forma, a colorat greoi, in graba o plansa forte deconcentrat si cu tendinte de renuntare. Nu a recunoscut culorile principale, nu a recunoscut formele geometrice principale. Imitatie buna. A raspuns corect la intrebarile capcana privind sexul persoanelor din imagini sau denumirile animalelor.Nu si-a manifestat dorinta de a merge la parinti. N-a privit terapeutul pe timpul evaluarii decat la cerere si atunci dupa insistente si pentru cateva secunde. A executat cerintele dupa lungi insistente fiind permanet neatent sau in miscare. Nu are atentie sustinuta mai mult de 1/2 minute, cauta altceva sau priveste pur si simplu se ridica permanent. Construieste greu repere imaginare. Nu recunoaste raport de spatialitate 4fata, spate, dreapta, stanga. Recunoste anotimpurile si raportul actiunilor zi/noapte. Manifesta atitudine opozanta pe parcursul evaluarii.
4.Independenta in autoservire : se spala, se imbraca/ dezbraca, mananca singur conforma varstei biologice.

Tulburare organica si medicatie
Nu a fost diagnosticat si nu a primit tratament medicamentos si/sau terapeutic.
G. Evaluare pe baza scalelor de evaluare
• Anamneza
• Sacala de evaluare-Tulburari hiperkinetice(DCL-HKS), Tulburare de atentie –inmplineste 9criterii din 9(2) ; Hiperactivitate 5din5(2); Impulsivitate 4 criterii din 4(3).
Diagnostic dupa ICD10: Tulbuarare neatentie
Diagnostic dupa DCMIV Tulburare de neatentie/ hiperactivitate/impulsivitate

LIMBAJ
Limbaj foarte slab dezvoltat raportat la varsta biologica . Moderatie verbala normala. Construieste greu propozitii simple si adesea cuvintele sunt pronuntate foarte prost indepartand ascultatorul de cuvantul dorit a fi pronuntat.. Are in vocabular putine cuvinte care il plaseaza sub linia varstei. Usor disfazic/dislalic dar foarte cooperant la corectie logopedica. Nu si-a controlat vocabularul pe parcursul evaluarii, a vorbit permanent.

COGNITIE
Nivel de intelegere a mediului inconjurator sarac in raport cu varsta cronologica. Nu intelege toate intrebarile, face conexiuni si construieste greu repere imagiare, depisteaza si completeaza greu lipsurile unui cadru oferit, foloseste corect incastrarea dupa explicatii, poate face cu usurinta asocieri imagini-imagini, recunoaste si separa parti incorecte dintr-un desen, recunoaste sexele, fooloseste corect interogativul/afirmativul. Se orienteaza usor si repede in situatii.

SOCIALIZARE
Nu stabileste si nu mentine contact vizual la cerere. Arata dorinta de socializare, cauta sa te atraga in jocul lui, intretine socializarea, nu intelege
gestul social. Nu raspunde intotdeauna cand este strigat, este nevoie sa fie strigat de mai multe ori sa rectioneze. Nu este deranjat cand intervii in jocurile si activitatile lui dar este important sa-i faci pe plac altfel reactioneaza impulsiv. Prefera sa se joace singur si doar cu cateva lucruri.

EMOTIONAL AFECTIV
Coeficient emotional scazut. Nu observa limbajul nonverbal. Nu manifesta semnele unei crize emotionale. Pe parcursul evaluarii nu a simtit nevoia sa mearga la parinti, nu a intrebat de ei. I-a zambit mamei/tatei cand i-a vazut, nu a simtit nevoia sa-i caute.
2.Evenimente care ar fi putut cauza problemele:
Nu se cunosc date exacte in acest sens.

Recomandari:
-organizati-ii timpul si locul de joaca/eduactie cu mobilier pe masura
-corectati-l atunci cand foloseste inversiunea de pronume sau ecolalizeaza
-recompensati-l pe copil pentru fiecare progres indiferent de cat de mic este
-evitati sa-i divizati atentia vorbindu-i in timp ce face o activitate
-evitati sai se dea sarcini in mai multe feluri si mai multe persoane
-doar persoana care a dat sarcina o controleaza, restul persoanelor pot sa aprecieze cand a terminat sarcina sau ca s-a incadrat in timp corect
-incurajati-l pe copil sa aiba rabdare in fata unei sarcini
-limitati durata unei activitati educative sa se poata inscrie in ea
-asigurati-ii acasa un loc unde sa nu fie distras de stimuli auditivi si vizuali
-invatati copilul sa compenseze cand ii scapa un cuvant sau o silaba cu indicii vizuale
-incurajati-l cand nu face actiuni gresite amplificand actiunile corecte
-aratati si incurajati imitatia emotionala, nonverbala
-implementati si cultivati impreuna cu terapeutul socializarea
-dupa fiecare activitate bine efectuata copilul va fi recompensat(cu ceva de care el stie in prealabil) pentru intarirea acestor comportamentelor bune si eliminarea prin inlocuire a celor negative.
Copilul are un loc special de joaca si unul special de activitati educative (scris, citit, decupat, colorat etc)cu scaunel si masuta sau birou adaptate marimii lui pentru a elimina disconfortul fizic care accentueaza hiperactivitatea si creste frustrarea atunci cand nu reuseste sa faca corect si in timp util ce-si propune. La parasirea unuia din aceste jocuri I se vor face cunoscute clar regulile de organizare, punerea la loc a jucariilor, obiectelor etc motivandu-i comportamentul pozitiv cu recompense stabilite dianainte( mancaruri preferate, jucarii preferate, jocuri sociale, povesti preferate etc). Locul contine toate materialele organizate pe categorii: jocuri, culori, carioci, carti de colorat, carti de povesti, puzzle, jocuri geometrice etc.
Impunerea unor reguli clare de comportament si introducerea de consecinte negative cand nu sunt respectate ( a lua ceva ce el are si la care tine mult) . Interventii in mediul scolar, interventie psihopedagogica. Nu se vor admite exceptii de la reguli.
Manifestari clare verbale si comportamentale ale iubirii parintilor(mama, tata) , aratarea admiratiei si respectului fata de actiunile corecte: te iubesc, imbratisari, pupicuri, esti cel mai frumos, grozav etc pentru a-I stimula increderea in sine si determinarea repetarii acestora si a echilibra emotional copilul.
Program de consiliere si achizitie/corectie limbaj conform fiselor terapeutice ale psihologului.
Respecatrea intocmai pas cu pas a recomadarilor de specialitate pana la intevederea cu terapeutul.

Ce am bolduit nu prea am inteles...
Ce a scris tipa asta aici...e grav? sau e doar de luat in seama?



Mami de: baietel [copil] & fetita [bb]


#22
mcoca

mcoca

    Membru de baza

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 9.651 mesaje

Postat 15 februarie 2013 - 02:13

Ela, am citit si eu raportul. Eu stiu ca baietelul tau are 3 ani, dar inca nu merge la gradi (nu am inteles de ce nu merge). Deci unele lucruri mi se pare normal sa nu le stie, mi se pare normal sa nu stea locului. Multe chestii pe care le scrie ea acolo ca nu le face, se fac in primul an de gradi, asta lucreaza acolo un an intreg.

Acum tu stii daca ai lucrat cu el de mic, cat ai lucrat etc. Stiu ca ai bb mic, deci e clar ca de mai bine de un an nu ai mai avut dispozitia sa te ocupi f mult de el (acu vorbesc din experienta, ca de cand sunt gravida tare imi e greu sa fac extra cu Maya).

Parerea mea de nespecialist, e sa iei in considerare ce ti s-a spus, dar sa nu cazi in extreme cealalta [flo]

____________________________
Vicky, Printzesone and BB (28+)




#23
Chuny

Chuny

    Membru matur

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunct
  • 2.923 mesaje

Postat 15 februarie 2013 - 02:16

E de luat în serios, desigur! Ce vârsta are exact?

Edit: cel mai bine e sa mai mergi o data la psiholog sa iti explice exact ce a vazut si ce înseamna ceea ce a scris si apoi sa iei in considerare si sa respecti toate sfaturile din lista ei. Situatia se va imbunatati vizibil daca pui in aplicare tot ce e pe lista. Urmariti obiectiv cu obiectiv si rezultatele vor fi la înaltime!

#24
szivarvany

szivarvany

    Membru VIP

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 23.458 mesaje

Postat 15 februarie 2013 - 05:13

Eu zic sa vezi dupa primul an de colectivitate cum stati la tot ce e scris in raport [flo]



____________________________________________________

Copiii crescuti in familii monoparentale sunt la fel de iubiti, ingrijiti si educati,

empatici, inteligenti, isteti, destepti, stralucitori, fantastici si bine-nteles superbi

ca restul copiilor de pe Terra obtinuti natural sau prin FIV sau adoptati,

nascuti natural sau prin operatie de cezariana, botezati sau nu, hraniti cu LM sau LP.


_____________________________________________________



Au nevoie de noi:

Copiii Monicai[flo2] Alex[flo] Luca[floare3] Lorena[flo2]

U R G E N T: I n i m i o a r a l u i ALEX [flo]

Si micuta O L I V I A are nevoie de noi ... acum [floare3]

#25
rrox3

rrox3

    Membru matur

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunct
  • 2.564 mesaje

Postat 15 februarie 2013 - 12:51

Ela ce ai bolduit reprezinta metodele folosite de psiholoaga pentru evaluare, respectiv anamneza (adica interviu cu parintii, cu baietelul, adunarea de informatii despre el) si testele aplicate. Baietelul tau a obtinut scoruri mari la aspectele legate de ADHD: hiperactivitate, neatentie, impulsivitate. (Daca ma intrebi pe mine e vorba doar de impulsivitate necontrolata, hiperactivitatea si neatentia sunt consecintele ei).

Eu te sfatuiesc sa iei in considerare foarte serios ce v-a recomndat. Sa mergi sa va explice exact cum sa puneti in aplicare ce a scris ea acolo, fiindca ma gandesc ca nu va e foarte clar.
Nu te crampona in pufuleti, ai vazut ca si ea spune acolo mai multe metode de intarire pozitiva a comportamentului, de recompensare adica. Poate fi o lauda, un zambet, un joc preferat, nu pufuletii aia care nici mie personal nu-mi suna bine.
In principiu va recomanda activitate bine structurata, reguli, limite clare si fara exceptii, plus recompensarea oricarui succes cat de mic.

Eu ti-as recomanda si sa te gandesti la gradinita. Acolo e un mediu structurat, care l-ar ajuta foarte mult. Probabil se va adapta greu, fiindca nu e obisnuit cu un mediu structurat, dar e numai spre binele lui. Vine primavara, trece sezonul de viroze, poate ar fi un bun moment sa mearga la gradinita.
Supraprotectia e foarte nociva pentru un copil atat de impulsiv. (si pentru ceilalti, dar pentru cei impulsivi, considerabil mai mult).

Nu mi se pare grav deocamdata ce a scris ea acolo. Din nou nu vad nimic autist. Insa ar putea deveni mai grav daca nu schimbati ceva in ceea ce il priveste. Cu modificarile recomandate, o sa fie foarte bine [:)]



Roxana, Maria (n. 1 iulie 1999) si Ioana (n. 23 martie 2005)

#26
dana vio

dana vio

    Membru senior

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunct
  • 4.970 mesaje

Postat 15 februarie 2013 - 14:43

ela [pup] [flo]
Ptr inceput vreau sa spun ca eu citesc aici ptr ca si mie mi se parea ca Alex este cam hiperactiva , dar la noi asta s-a rezolvat cu gradi si cu mersul la bunici si stat afara ziua intreaga. Nu ajungea ca o duceam la locul de joaca sau in parc cu orele, sta la maica-mea ziua intreaga afara si coloreaza! Si in parc alergam nebuna dupa ea. [bang] Imi amintesc ca Irina Petrea scria ca (citez aprox): noi cand eram copii haladuiam cu orele, ziua intreaga, acum copii stau "inchisi" intr-o camera si daca se "agita"parintii zic ca gata, are ADHD.
Le citesc pe toste fetele de aici ptr ca au tot felul de idei pe care le pot folosi si eu.

Parerea mea de civil este ca baietelul tau doar neastamparat, impulsiv cum spunea roxx, cred. Sunt bune recomandarile psihologului si atentia voastra o sa-l ajute, clar, si o sa-l si incante, dar nu cred ca trebuie sa te sperii.

Fa-i de lucru pe afara. O tricicleta, o groapa cu nisip si ustensile, un tobogan mic ca sa fie ocupat. Poate ii gasesti un tovaras de joaca de varsta apropiata, nu s-ar mai plictisi. Exemplul celor da varsta lor este mai usor acceptat. Lasa-l sa se joace cu cainele. [flo] Trimite-l cu sotul tau la plimbare zilnic, nu in curte ci pe strada, in parc, departe, sa mearga mult.

Sunt desene mai scurte, cele de pe minimax sunt max 30min, dar ptr varsta lui mai potrivit este BebeTV. Aici nu prea vorbesc, ce-i drept, dar sunt foarte onomatopeice. Eu si acum i le pun lui Alex la ora de culcare, dupa ora 19,00 toate pers de acolo merg la culcare: mananca, se spala si merg in pat, muzica este foarte linistitoare si e potrivita ptr ora de somn. Nu o mai agita.
Eu i-am luat de la Superbebe descopera ceva DVD facute ptr copii mici, sunt foarte bune, repetitive.

Nu te stresa cu coloratul in contur, invata-l sa tina creionul corect in mana si invata-l culorile si formele. Ptr culori am folosit un xilofon colorat de jucarie.

a facut introdus cu greu piesele in incastru, deficit d easociere imagine/forma, a colorat greoi, in graba o plansa forte deconcentrat si cu tendinte de renuntare. Nu a recunoscut culorile principale, nu a recunoscut formele geometrice principale. - parerea mea: asta tine de exercitiu. I-ai puzzle-uri cu incastru si cuitii din acelea cu forme geometrice ce trebuie introduse si jucati-va impreuna.

Citeste-i povesti scurte, cu animalute ptr inceput, de cateva ori la rand aceeasi poveste. Trebuie sa fie o carte cu poze descriptive.

Eu i-am facut lui Alex testul Portgage, de pe net, doar ca sa stiu ce sa-i cer.
Multe lucruri am invatat-o ptr ca scria acolo ca trebuie sa fie intre achizitiile varstei ei.
Baietelul tau a implinit 3ani? Eu zic ca la toamna sa-l dai la gradi cu program prelungit la grupa mica. O sa vezi ca o sa fie mult mai bine stimulat. La grupa mica ii invata sa mamance singuri si ii mai ajuta, asa ca nu te speria, n-o sa sufere de foame.

O imbratisare.


Alexandra Maria
14.12.2007


#27
lavi02

lavi02

    Membru de baza

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 7.184 mesaje

Postat 15 februarie 2013 - 15:11

De acord cu ce au zis fetele. Plan de bataie:
- la gradi cat de repede poti
- cat mai mult timp afara, in parc sau curte daca aveti, sa-si consume energia
- in casa jocuri de constructie, cuburi din lemn, lego, puzzle cu forme incastrabile, puzzle din carton cu putine piese, invata-l culorile, formele geometrice, dar nu mi se pare o tragedie ca nu le stie la 3 ani. Creionul in mana, tot asa, la gradi se invata, cei de 3 ani nu coloreaza sau deseneaza cine stie ce insa progreseaza mult.

La 3 ani trebuie sa-l lasi sa se imbrace si dezbrace singur, sa manance singur, chit ca asta inseamna mai mult timp consumat sau mai multa mizerie. Vedeam la gradi inclusiv copii de 6 ani imbracati de parinti [bang], mare greseala mi se pare.

#28
ela_04

ela_04

    Membru senior

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunct
  • 3.768 mesaje

Postat 15 februarie 2013 - 15:28

In primul rand va multumesc pt pareri. Pe mine una ma ajuta. [flo]
Roxana si eu sunt de parere ca ar trebui sa mai astept un an. Poate sa merg cu el sa lucreze pe partea de logopedie...
Unde el a inceput sa vorbeasca asa de greu...pe la 2 ani si, eu nu am vrut sa-l corectez deloc. L-am incurajat sa vorbeasca fara sa-l pun pe el sa spuna corect, eu doar repetam forma corecta a cuvantului si atat. fara a face un caz din asta, fara ai da vreo importanta.
Pt ca stiu de la fratele meu care de asemeni a avut mari probleme ca,,cu cat faci caz din asta, glume pe seama cuvintelor sau ti prea mult sa repete forma lor corecta cand copilul nu poate cu atat copilul se inchide in el mai mult, ba chiar vocabularul sau tinde sa fie si mai saracacios.
Acum baiatul meu chiar daca nu vorbeste corect pt mine in numai cateva luni a dezvoltat un limbaj destul de satisfacator. a inceput sa faca propoziti scurte. e ok si e ceea ce ma interesa cel mai tare pt a putea opri crizele de furie si frustrare in lipsa limbajului.
Atat ma dus pe mine capul si instinctul atat am facut.
Nu are o problema cu pronumele personal iar de ecolalie nu cred ca e cazul pt ca am vazut exact ce inseamna asta chiar acum 2 zile la un baietel. deci nu. nu asa repeta el.

La gradinita merg acum luna viitoare sa-l inscriu. Bineinteles ca o sa mearga.
Mai revin la evaluare.

Referitor la simptomele autiste... hai sa spun ca acum la fata e prima data cand vedem si noi un bebelus zambind. [:)] stiu ca poate pt unii e stupid dar noi ne minunam de ea mai ceva decat de soare.
La baiat trebuia sa muncesti multttt si bine pana te alegeai cu un zambet. Si acum uneori cand zambeste am impresia ca e un zambet fals.
In ceea ce priveste afectivitatea...luat in brate, pupat ... pana acum niciodata nu l-am vazut sa vina sa ma pupe din proprie initiativa. Dar inca nu mi-am pierdut speranta [:)]

Mami de: baietel [copil] & fetita [bb]


#29
szivarvany

szivarvany

    Membru VIP

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 23.458 mesaje

Postat 15 februarie 2013 - 16:52

Ela, fi`mea de bebelus era ceva de genul serios spre foarte serios si fereasca sfantu` sa te hahai aiurea ca acum iti si spune ca n-ai ce rade ... limbaj de bb absent, intrebare cu de ce eu n-am auzit niciodata, vorbit putin spre foarte putin dar macar cand scotea o vorba era corecta ... afectiune undeva la zero barat, acum o mai apuca parca-parca. Asa ca din acest punct de vedere mai sunt si altii, nu te panica.



Ma bucur ca va isncrieti la gradi, sper sa nimeriti la o doamna cu dedicatie si mare drag de copii [flo] asta conteaza cel mai mult la gradi.



____________________________________________________

Copiii crescuti in familii monoparentale sunt la fel de iubiti, ingrijiti si educati,

empatici, inteligenti, isteti, destepti, stralucitori, fantastici si bine-nteles superbi

ca restul copiilor de pe Terra obtinuti natural sau prin FIV sau adoptati,

nascuti natural sau prin operatie de cezariana, botezati sau nu, hraniti cu LM sau LP.


_____________________________________________________



Au nevoie de noi:

Copiii Monicai[flo2] Alex[flo] Luca[floare3] Lorena[flo2]

U R G E N T: I n i m i o a r a l u i ALEX [flo]

Si micuta O L I V I A are nevoie de noi ... acum [floare3]

#30
ela_04

ela_04

    Membru senior

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunct
  • 3.768 mesaje

Postat 15 februarie 2013 - 17:34

In ceea ce priveste nivelul cognitiv banuiesc eu... poate gresesc, ca e strans legat de limbaj. De aici si dezvoltarea mai greoaie.
Coeficientul emotional scazut... aici intradevar avem o problema. Si cand rade parca e copiat rasul...nu din suflet... hmmm aici e cea mai mare problema cred. si nici nu stiu cum as putea sa-l ajut.

imi pare rau daca nu trebuia sa fac analiza asta pe text aici dar pe mine m-a ajutat iar parerile voastre le astept in continuare.

La recomandari deja mobilier are si loc de joaca. Ce nu am facut pana acum...
-recompensati-l pe copil pentru fiecare progres indiferent de cat de mic este. In afara de bravo, f bine, imbratisari...nu au fost recompense
-evitati sa-i divizati atentia vorbindu-i in timp ce face o activitate. Nu am stiut
-incurajati-l pe copil sa aiba rabdare in fata unei sarcini. am incercat dar nu prea merge.
-limitati durata unei activitati educative sa se poata inscrie in ea. nu avem o limita de timp. pt o activitate.
-aratati si incurajati imitatia emotionala, nonverbala. Nu stiu cum sa fac asta.
-dupa fiecare activitate bine efectuata copilul va fi recompensat. O sa ma gandesc la asta...dar nu prea merge la el decat cu dulciurile.
Ideea ca o sa-ti cumpere mami x sau y e aiurea pt ca exact cum scria in cartea ce mi-a dato Dana pt copil nu exista decat timpul prezent.
recompensare cu desene nu merge la el ca nu-i pasa daca e sau nu desene la tv.
-Impunerea unor reguli clare de comportament si introducerea de consecinte negative cand nu sunt respectate ( a lua ceva ce el are si la care tine mult). Nici asta nu merge ca am incercat. Nu-i pasa de nici o jucarie prea tare.
-Manifestari clare verbale si comportamentale ale iubirii parintilor(mama, tata) , aratarea admiratiei si respectului fata de actiunile corecte: te iubesc, imbratisari, pupicuri, esti cel mai frumos, grozav etc pentru a-I stimula increderea in sine si determinarea repetarii acestora si a echilibra emotional copilul. Va dati seama ca astfel de manifestari sunt zilnice.


Mami de: baietel [copil] & fetita [bb]



Panic Questions

  • Bebe 1 aniÈ™or greutate mica

    lar
    - apr 22 2024 17:43

  • Bebe 1 an greutate mică

    lar
    - apr 22 2024 17:30

  • SughiÈ› bebe in burtica

    Mihgaandrei
    - apr 18 2024 16:58

  • Secretie vaginală abundentă

    Mihgaandrei
    - apr 18 2024 16:57

  • Scădere in greutate

    SaraMaria26
    - apr 17 2024 19:00

Last Blogs

  • 36 saptamani

    Roxana3001
    - Astăzi, 22:33

  • Luna a 8-a

    Pau26
    - Astăzi, 22:12

  • Activități care m-au ajutat în sarcină

    Ana1298
    - Astăzi, 21:39

  • Control trimestrul 2

    lili.95
    - Astăzi, 19:50

  • Ziua naÈ™terii

    Roxanesss
    - Astăzi, 17:30

Ultimele aprecieri

  • andacosPoza lui %s

    andacos
    ii multumeste lui

    szivarvany
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • monicaboPoza lui %s

    monicabo
    ii multumeste lui

    szivarvany
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • ElkiaPoza lui %s

    Elkia
    ii multumeste lui

    Laura25
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • OtiliavPoza lui %s

    Otiliav
    ii multumeste lui

    Laura25
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • ElkiaPoza lui %s

    Elkia
    ii multumeste lui

    ioana
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • - TOP 50 reputatii -