Aveti dreptate, dar ce ne facem cu ceea ce gindesc ceilalti de linga noi? "Ce faceti doamna ne aduceti handicapati in gradinita?" Cum v-ati simti? Pina la a avea cele doua grupe ne-am confruntat cu foarte multe rautati. A-ti simtit durerea unui copil care este respins de ceilalti doar pentru ca este altfel? Eu da. am pornit cu grupe speciale tocmai pentru a reusi in timp sa-i ajutam pe oameni sa se schimbe. obisnuindu-se cu acesti copii printre ei, acceptindu-i , mai tirziu,sper, ii vor accepta si nu-i vor mai privi ca pe niste "curiozitati". Oana, fetita mea, pot spune ca este un copil norocos , pentru ca am avut posibilitati si am putut sa o ajut( vorbesc de recuperarea ei). La noi in judet pina acim 3 ani nu aveam logopezi, psihologi, iar despre integrarea in invatamint , ce sa mai vorbim. Deci ce ne facem cu copii de 13-14 ani care nu au frecventat nici gradinita , ii putem inscrie undeva ? Da S-ar putea . Intr-un centru de zi. dar noi nu avem asa ceva . De asta munca noastra este cu atit mai dificila.
zeta
GRADINITA?
Deschis de
Witchie
, mar 21 2007 17:10
85 raspunsuri la acest subiect
#11
Postat 02 aprilie 2007 - 08:50
#12
Postat 03 aprilie 2007 - 13:12
Gradinite prietenoase
STEP BY STEP
Este bine sa fie impreuna copiii normali cu cei cu nevoi speciale?
Specialistii ultimilor decenii au constatat ca acei copii care au nevoi speciale progreseaza mult mai rapid atunci cand se afla impreuna cu ceilalti copii.
Celilalti copii inteleg in mod concret existenta diversitatii umane si le dezvolta spiritul de colaborare si toleranta.
Astfel, in viitor ei vor deveni membri ai aceleiasi comunitati care traiesc in acelasi oras/cartier/vecin. De asemenea costurile de educatie si recuperare sunt mult mai reduse in acest sistem. Este si un mijloc de prevenire al institutionalizarii.
Cum se face evaluarea in Step by Step?
In aceste clase evaluarea reprezinta un proces continuu, realizat prin mai multe procedee si fara a avea ca finalitate ierarhizarea copiilor din clasa. Nu se pun calificative.
Este o evaluare care urmareste progresul copilului fata de el insusi.
Sunt mai multe trepte in evaluarea copilului concretizate in "Caietul de evaluare" specific alternativei, care utilizeaza o procedura descriptiva pe competentele curriculare care trebuiesc achizitionate de fiecare copil pina la finalitatea ciclului primar.
http://www.stepbyste...bari-frecvente/
BUCURESTI
GRADINITE DE STAT CU GRUPE STEP BY STEP Buc
1. Gradinita PP nr. 133, sector 2,
Bucuresti Str. Aurel Vlaicu, nr. 30-32
211 67 49 (tel/fax) 1 grupa
2. Gradinita PN nr. 203, sector 1, Bucure#351;ti Str. C.A. Rosetti nr. 32, sector 1,
212 18 04 1 grupa
3 Gradinita PP nr. 252,
sector 1, Str. Aleea Alexandru nr. 34, sector 1, Buc
230 22 96 4 grupe
4. Gradinita PP nr. 284 (Republica), sector 3, B-dul Basarabiei nr. 256, sector 2, Buc
256 34 64 4 grupe
5. Gradinita PP nr. 274,
sector 6, Buc Str. Iuliu Maniu nr. 11 A, sector 6, Buc
410 33 45 2 grupe
6. Gradinita PP nr.209,
sector 6, Str. Pascani nr. 15 bis, sector 6
413 47 31 2 grupe
Gradinita Bambi Step By Step
Gradinita Bambi este singura gradinita particulara al carei program se bazeaza pe principiile educationale Step By Step, promovate de Centrul de Educatie si Dezvoltare Profesionala(CEDP) membru SOROS Open Network.
http://www.gradinite...php?id=46&tip=2
IN ALTE ORASE gradinite de stat cu grupe step by step
http://www.scoalapar...-step/index.php
STEP BY STEP
Este bine sa fie impreuna copiii normali cu cei cu nevoi speciale?
Specialistii ultimilor decenii au constatat ca acei copii care au nevoi speciale progreseaza mult mai rapid atunci cand se afla impreuna cu ceilalti copii.
Celilalti copii inteleg in mod concret existenta diversitatii umane si le dezvolta spiritul de colaborare si toleranta.
Astfel, in viitor ei vor deveni membri ai aceleiasi comunitati care traiesc in acelasi oras/cartier/vecin. De asemenea costurile de educatie si recuperare sunt mult mai reduse in acest sistem. Este si un mijloc de prevenire al institutionalizarii.
Cum se face evaluarea in Step by Step?
In aceste clase evaluarea reprezinta un proces continuu, realizat prin mai multe procedee si fara a avea ca finalitate ierarhizarea copiilor din clasa. Nu se pun calificative.
Este o evaluare care urmareste progresul copilului fata de el insusi.
Sunt mai multe trepte in evaluarea copilului concretizate in "Caietul de evaluare" specific alternativei, care utilizeaza o procedura descriptiva pe competentele curriculare care trebuiesc achizitionate de fiecare copil pina la finalitatea ciclului primar.
http://www.stepbyste...bari-frecvente/
BUCURESTI
GRADINITE DE STAT CU GRUPE STEP BY STEP Buc
1. Gradinita PP nr. 133, sector 2,
Bucuresti Str. Aurel Vlaicu, nr. 30-32
211 67 49 (tel/fax) 1 grupa
2. Gradinita PN nr. 203, sector 1, Bucure#351;ti Str. C.A. Rosetti nr. 32, sector 1,
212 18 04 1 grupa
3 Gradinita PP nr. 252,
sector 1, Str. Aleea Alexandru nr. 34, sector 1, Buc
230 22 96 4 grupe
4. Gradinita PP nr. 284 (Republica), sector 3, B-dul Basarabiei nr. 256, sector 2, Buc
256 34 64 4 grupe
5. Gradinita PP nr. 274,
sector 6, Buc Str. Iuliu Maniu nr. 11 A, sector 6, Buc
410 33 45 2 grupe
6. Gradinita PP nr.209,
sector 6, Str. Pascani nr. 15 bis, sector 6
413 47 31 2 grupe
Gradinita Bambi Step By Step
Gradinita Bambi este singura gradinita particulara al carei program se bazeaza pe principiile educationale Step By Step, promovate de Centrul de Educatie si Dezvoltare Profesionala(CEDP) membru SOROS Open Network.
http://www.gradinite...php?id=46&tip=2
IN ALTE ORASE gradinite de stat cu grupe step by step
http://www.scoalapar...-step/index.php
#13
Postat 03 aprilie 2007 - 18:14
Zeta, mi se pare ca v-ati miscat extraordinar de repede, felicitari! Te rog daca ai timp sa-mi dai si mie mai multe informatii despre istoria si felul in care "opereaza" asociatia voastra. Eu sunt intr-o situatie oarecum asemanatoare celei de la care ai plecat tu, in sensul ca nu exista la mine in judet specialisti/organizatii/samd in educarea copiilor cu vederea slaba, si deocamdata adun informatii, incerc sa stabilesc contacte, am tot felul de idei, si ma gandesc sa "pornesc" si eu o org. Problema e ca sunt foarte putini copiii cu asemenea probleme. Chiar, la gradinita voastra, aveti si copii cu pb. de vedere ?
#14
Postat 03 aprilie 2007 - 18:46
quote:
Originally posted by cristianc
exista insa copii care se pot integra si pot evolua foarte potrivit intr-o gradinita normala . Numai ca educatoarea ar trebui sa inteleaga si sa stie cum sa interactioneze si cu ei . De asemeni si parintii celorlalti copii - deci sesiuni de informare, de formare, de comunicare etc.. ceea ce e f greu.
cristianc, am vazut site-ul vostru si initiativele legislative: WOW!
Si, prin comparatie, ma apuca rasu-plansu' citind subtirica "metodologie" referitoare la scolarizarea elevilor cu CES in invatamantul de masa: http://www.edu.ro/in...hp/articles/256
Stii cumva vreo organizatie care sa faca ceva in general pentru copiii cu CES, asa cum faceti voi pentru cei supradotati ? Sau, voi aveti si preocupari in sfera asta ?
#15
Postat 04 aprilie 2007 - 01:04
[flo]Pentru Cristina . In cele doua grupe pe care le avem nu avem nici un copil cu deficiente de vedere. Spui ca ne-am miscat foarte repede, dar gindeste-te ca este vorba de 4 ai, perioada in care noi ca parinti am cautat cu infrigurare un drum, un sprijin. Copiii cu care am inceput atunci , acum au intre 13 si 16 ani , gindeste-te citi ani au pierdut.Sansele lor de recuperare sunt mai mici acum , spre deosebire de cei care reusesc sa fie integrati de la o virsta mica (3-4) ani. Daca te hotarasti sa infiintezi un ONG, grabeste-te, pentru ca timpul nu sta in loc pentru copilul tau, dar trebuie sa stii ca este o munca titanica. Nimeni nu o sa rezolve problema integrarii copiilor vostrii mai bine decit o puteti face Voi parintii. La nivelul inspectoratelor scolare este ceata.
zeta
zeta
#16
Postat 04 aprilie 2007 - 20:27
zeta, daca dupa 4 ani de la sugestia kinetoterapeutului francez aveti deja aceste doua grupe speciale intr-o gradi normala, si tinand cont ca la momentul respectiv legile,ca si specialistii, erau ...lipsa, eu imi mentin parerea ca ati actionat rapid. Eu de ex am ajuns la ideea de a face o org. de mai mult de un an , dar nu am facut nimic concret in sensul asta. E drept ca situatia noastra e mai ciudata, asa cum am mai scris nu prea am cu cine sa ma asociez:-), ce credibilitate ar avea o "asociatie" care reprezinta un singur copil ?!
In schimb eu incerc sa ma documentez in pb copiilor cu vedere slaba si sa intervin atat cat pot. In afara problemelor de vedere Cristina nu are alte necazuri, si multe din aceste pb. s-ar putea surmonta cu ajutorul unor dispozitive speciale, care bineinteles nu exista in Romania, si care de cele mai multe ori sunt foarte scumpe. Ca sa i le procuram pe astea, trebuie fie sa muncim&castigam f. serios acolo unde lucram, fie sa asteptam sprijin de la ISJ care asa cum zici nu va veni in timp util, fie o cale mixta - asa cum fac eu - muncesc dar incerc si sa sensibilizez si implic si ISJ, fie sa ma dedic unei ONG dar nu am nici o certitudine ca ajung la un rezultata mai bun. De aia ma interesa cum ati procedat cu asociatia voastra, cum ati atras/format specialisti, cum ati atras fonduri . Pe de alta parte imi inchipui ca nu ai timp de privit in urma si de povestit .
In schimb eu incerc sa ma documentez in pb copiilor cu vedere slaba si sa intervin atat cat pot. In afara problemelor de vedere Cristina nu are alte necazuri, si multe din aceste pb. s-ar putea surmonta cu ajutorul unor dispozitive speciale, care bineinteles nu exista in Romania, si care de cele mai multe ori sunt foarte scumpe. Ca sa i le procuram pe astea, trebuie fie sa muncim&castigam f. serios acolo unde lucram, fie sa asteptam sprijin de la ISJ care asa cum zici nu va veni in timp util, fie o cale mixta - asa cum fac eu - muncesc dar incerc si sa sensibilizez si implic si ISJ, fie sa ma dedic unei ONG dar nu am nici o certitudine ca ajung la un rezultata mai bun. De aia ma interesa cum ati procedat cu asociatia voastra, cum ati atras/format specialisti, cum ati atras fonduri . Pe de alta parte imi inchipui ca nu ai timp de privit in urma si de povestit .
#17
Postat 04 aprilie 2007 - 23:23
#18
Postat 06 aprilie 2007 - 16:43
[flo]Scuze ca raspund la subiect tirziu. Fondurile de care beneficiez provin din cotizatiile parintilor, 3 urne amplasate in 3 magazine, citiva sponsori care ne spijina ocazional, si din prevederea aceia de 2% din codul fiscal. In luna decembie am cistigat un mic proiect, si vrem sa infiintam si un cabinet de consiliere. Nu am format noi oamenii care lucreaza cu acesti copii "altfel", acest lucru intrind in atributiile ISJ. Pe data de 5 aprilie, atrebuit sa intru in comisie pentru a-i acorda gradul de handicap fetitei mele, si am cunoscut o mamica care are un baietel de 5 ani cu dezlipire de retina. Aceasta chiar vroia sa ia legatura cu ONG nostru, intrucit nu a gasit un judet o alta forma de invatamint. Este adevarat ca in Buzau exista o gradinita speciala pentru nevazatori unde se percepe taxa ,pentru a -ti beneficia copilul de serviciile ei?
zeta
zeta
#19
Postat 08 aprilie 2007 - 12:39
[flo]Am intrat sa va urez Paste Fericit, o primavara frumoasa , si multa lumina in suflet.
zeta
zeta
#20
Postat 10 aprilie 2007 - 13:49
Multumim pentru urari, si va doresc si eu numai bine!
Multumesc si pentru raspuns. Nu stiu cum este in Buzau, stiu ca exista gradi&scoala&liceu special, si cum invatamantul e gratuit, nu ma astept sa fie perceputa vreo taxa ... vad ca nu gasesc pe net un nr de telefon, dar cu siguranta ISJ-ul ar trebui sa poata furniza coordonatele gradinitei.
Cu plata exista o gradi particulara pentru nevazatori in Bucuresti,
http://www.essmi-nevazatori.ro/, avem o mamica pe DC care are fetita acolo.
Multumesc si pentru raspuns. Nu stiu cum este in Buzau, stiu ca exista gradi&scoala&liceu special, si cum invatamantul e gratuit, nu ma astept sa fie perceputa vreo taxa ... vad ca nu gasesc pe net un nr de telefon, dar cu siguranta ISJ-ul ar trebui sa poata furniza coordonatele gradinitei.
Cu plata exista o gradi particulara pentru nevazatori in Bucuresti,
http://www.essmi-nevazatori.ro/, avem o mamica pe DC care are fetita acolo.