Sari la conținut

Sari la conținut


- - - - -

Solicit ajutor din jungla de invatamant S.U.A


20 raspunsuri la acest subiect

#1
syracusa

syracusa
  • Membri
  • 2 mesaje

Postat 09 octombrie 2017 - 08:35

Stimate mamici de copii ceva mai maricei,

 

Locuiesc in SUA de aproape 20 de ani, am 44 de ani si nu mai sunt demult in contact cu sistemul de invatamant Romanesc.

 

Am ajuns insa intr-un punct in care m-ar interesa, la modul personal, sa aflu ce se intampla actualmente in Romania cu invatamantul clasele 0-12 (scoala generala si liceu) - macar sa pot sa fac niste evaluari in oarecare cunostinta de cauza.

As avea nevoie de niste raspunsuri la unele intrebari concrete care mi-ar putea permite mie sa identific in ce masura invatamantul Romanesc s-a departat de formula clasica cu care am crescut eu (in mare parte sub comunism) si s-a apropiat de modelul ...hai sa-i zicem "modernizat-vestic" bazat pe anumite ideologii politice si pedagogii "avangardiste" si care se ambitioneaza de cateva decenii bune sa reformeze modelul asa-zis "prafuit" si "irelevant" al invatamantului clasic/traditional.

 

Am doi copii - baiat de 12 ani (clasa a sasea) si fata de 9 ani (clasa a treia). 

 

Asa cum probabil deduceti din tonul meu mai sus, sunt extrem de dezamagita de invatamantul American (din punctul meu de vedere, este un dezastru fara margini) - iar asta asta intr-o zona cu scoli de stat considerate "excelente." Ma ia groaza cand ma gandesc cum sunt scolile considerate "slabe" la Americani, daca cele la care mergem noi sunt alea "grozave".

Anul asta, cand baiatul a trecut de la scoala elementara la cea secundara, am decis sa il dam la o scoala privata in speranta ca am putea vedea alta abordare.

Acelasi dezastru - daca nu mai rau decat cea de stat.

 

Mi-am dat seama cu ceva timp in urma ca problemele sunt culturale si sistemice - si nu legate de o anumita scoala, zona sau profesoara anume. 

 

Nu scriu ca sa dezbat meritele "reformei" invatamantului la modul general, fiindca opinia mea este deja formata.

Rezultatele in plan concret ale eforturilor "reformiste" care se tot intampla de vreo cateva zeci de ani la Americani - ma ingrozesc. Americanii, la randul lor - inamorati complet de reforma, vor sa "reformeze" si mai tare decat au "reformat" pana acum si sa ii emuleze pe Finlandezi (fara sa inteleaga ca ei sunt orice numai Finlandezi nu). 

 

Nu pot sa zic decat ca doresc ca Romania sa nu cada in plasa copierii cu ardoare a Vestului si la capitolul invatamant  - asa cum se pare ca incearca sa faca la toate celelalte capitole.

Tot ce aud de la parinti, cativa prieteni si cunostine pe care le mai am in Romania - este ca invatamantul Romanesc s-a schimbat si el foarte mult fata de ce stiam eu, ca se incearca acum tot felul de idei "la moda" care se vor a tine pasul cu "vestul" si ca una peste alta - "e rau".

 

Am vrut sa o intreb pe mama "cat de rau?" - dar la 72 de ani ai ei, nu stie amanunte. Doar aude si ea, de la unul la altul, ca "e rau".

 

Ca eu sa imi dau seama care este "raul" Romanesc fata de "raul" American, iata intrebarile mele concrete. Multumesc anticipat pentru orice contributie:

 

1.   In Romania scolile mai folosesc manuale la modul regulat? Daca da, manualele astea contin o programa cu substanta si rigurozitate sau sunt poze, floricele mari cat foaia, si alte subtieri?

 

2. Dar caiete? Unde rezolva copiii temele date? In caiet, ca pe vremuile mele, sau pe foi volante care apoi trebuie sa fie bagate in dosare? 

 

3. Se folosesc foi pre-tiparite aduse de profesori la clasa (adesea luate de pe undeva de pe Internet) in care copiii trebuie sa incercuiasca un termen / concept sau sa completeze un spatiu gol intr-o propozitie tiparita in prealabil?

 

4. Cum se dau notele? Din ce este formata o medie la sfarsitul unui trimestru?

 

De exemplu, in SUA copiii sunt testati si "notati" in permanenta. Se dau note pentru temele de acasa, pentru munca din clasa, pentru teste, pentru lucrari de control, pentru lipituri, asa-zise '"proiecte pe plansa", orice aplicatie - tot. Lucrari de control se dau in permanenta. 

 

5. Cum se dau temele pentru acasa?

 

Putin si usor?

Mult si Usor?

Putin si Greu?

Mult si Greu?

 

Cand spun "usor" sau "greu" ma refer la nivelul de rigurozitate sau gradul de dificulate cognitiva a temelor date pentru rezolvare acasa.

 

6. Cat de mult scriu studentii? De exemplu, se prefera intrebarile de deschie (scrieti o compunere in care sa explicati atitudinea ciobanasului fata de moarte?) sau intreabri grila/completati spatiul, de tip:

 

Ciobanasul era  indiferent in fata mortii pentru ca:

a) era idiot.

b) n-avea dor de viata.

c) avea puterile lui Superman

d) se identifica cu natura

 

Nu ca d) ar fi un raspunsul teribil de erudit, dar zic si eu ca sa-mi creez exemplul mai repede ca e tarziu rau si  cred ca o sa intru in transcendenta ca ciobanasul daca mai scriu mut).    

 

4. Cum se mai fac admiterile la liceu si universitate?

Se dau examene? Se ia in considerare si media de la scoala? Se cere si altceva cuum ar fi activitati "extra-curriculare" (nus stiu daca afacerea asta a ajuns si in Romania).

Alte informatiii esentiale?

 

5. Cat de bine pregatite sunt cadrele didactice din punctul vostru de vedere, ca parinti?

Ma refer mai mult la materie decat la pedagogia in sine, care evident, variaza.

Sunt specialisti in materia pe care o predau - adica absolventi de Matematica daca predau Matematica, de filologie daca predau Romana, samd?

Le-am zis "cadre didactice ca parca asa  le numeau comunistii, insa acum sunt convinsa ca se cheama altceva (profesoare-facilitatoare, laudatoare, incurajatoare, sprijinitoare...etc).

 

Orice informatie/opinie/lauda sau frustrare personala vis-a-vis de invatamantul Romanesc este binevenita.

 

Ce vad eu aici, in SUA, este un invatamant extrem de diluat din punct de vedere al materiei/continutului/dezvoltarea abilitatillor intelectuale ale elevilor, insa croit ca sa:

- induca supunere.

- sa accentuze frica de "deadlines".

- sa obisnuiasca tanarul cu munca "busy" f. multa, de cele mai multe ori stupida si facila dpdv intelectual.

- lipsa de accent pe substanta si multa atentie data la forma (mai ales la deadline-uri si predarea permanenta la niste foi si indosarierea lor). 

- conditionarea copilului sa urmeze directii pas cu pas si sa nu uite nimic, chiar si cele mai ridicole amanunte cum ar fi sa pui un semn de "rezolvat/check mark" langa o problema pe care ai verificat-o ca e corecta. Pierzi puncte daca n-ai pus check mark-uri, sau ai uitat sa scrii data si numele in sus dreapta, etc. 

- Sa se concentreze pe poze, imagini miscatoare, concepte care se scriu sub o taietura care se misca in sus, ca la copiii de gradinita; concepte uneori penibil de facile.

- aplicatii practice si tampificate/super-simplificate intelectual, aduse la nivel de gandire f scazut;

- nici un pic de atentie acordata teoriei sau capacitatii de a gandi in termeni abstracti

(marca mintilor avansate). 

- Taieturi si lipituri pe caiet (la clasa a sasea!!), incercuit raspunsul corect, "raspunsuri corecte" predate  predat fara context sau canon diciplinar, doar "trivia" facuta aiurea, fara cap si coada.

- Lipsa de manuale create de experti in materie unde copilul sa poata aprofunda  o lectie. 

- Lipsa completa de adancime in gandire sau cognitie avansate (ce numeau elevii la noi pe vremuri "ne-a dat greu!!") 

- Gandirea critica absenta  - desi se face mare caz pe expresia asta super "la moda"; in realitate insa lispeste cu desavarsire pentru ca continutul discplinar este foarte diluat.

 

Intr-un  cuvant invatamant "pro forma", cu substanta intelectuala minina.

Accent pe supunere, spaima de deadline-uri, spaima de note date pe prostii care iti poate strica rostul in viata, abilitati organizationale in care copilul sa fie deprinsa sa indosarieze tone de foi de provenienta dubioasa, din sapte colturi ale Internetului, fara cap si fara coada.   

 

Toate astea ca sa se reformeze, vezi doamne, invatamantul traditional calcifiat, autoritar si "nedrept" fata de copiii cu "diverse abilitati"; invatamant sa fie "centrat pe copil" (adica cel cu abilitati naturale reduse); care copil nici unul nu e mai putin "natural inteligent" decat altul - sunt toti la fel de fantastici, fiecare in felul lui - totul e sa se adapteze sistemul la abiitatile fiecaruia, si nu abilitatile fiecaruia la anumite standarde intelectuale.

 

Concluzie: un cosmar.

Intrebarea mea finala: Romania...tot pe drumul asta este?

 

Multumesc!  



#2
Pepco

Pepco

    Membru senior

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunct
  • 3.624 mesaje

Postat 09 octombrie 2017 - 09:52

Iti raspund asa:

 

Baiat 9 ani, clasa a III-a, scoala de stat cotata ca OK, fara pretentii de excelenta.

 

Clasele 0 - 4 se folosesc manuale individuale pentru fiecare materie. Am auzit din prima clipa, de la invatatoare, ca manualele sunt slab concepute, contin insuficiente informatii, prin urmare, in fiecare an am cumparat auxiliare, respectiv niste culegeri, caiete de lucru. Anul acesta Ministerul a reformat sistemul si a interzis auxiliarele. Care mie nu imi displaceau in totalitate, imi displaceau doar cand contineau exercitii, teme care depaseau nivelul actual de intelegere al copilului, am mai scris eu pe aici despre asta.

 

Nu stiu cat stii despre clasa 0.

 

Pentru clasa a V-a, Ministerul a scos un compendiu, adica un manual format A4, care contine toate manualele, chiar daca copilul ala nu face materia aia la scoala (limbile straine, de exemplu, nivel incepatori/avansati, prima limba, a doua limba). Asta mi s-a parut un rahat in ploaie.

 

Incerc sa raspund acum.

 

1.   In Romania scolile mai folosesc manuale la modul regulat? Daca da, manualele astea contin o programa cu substanta si rigurozitate sau sunt poze, floricele mari cat foaia, si alte subtieri?

 

Da, scolile folosesc dupa cum am spus. Programa inca are substanta si rigurozitate, chiar daca invatatoarea noastra si alte invatatoare spun ca sunt slab construite manualele, sunt si poze, si floricele, dar nu caca-maca.

 

2. Dar caiete? Unde rezolva copiii temele date? In caiet, ca pe vremuile mele, sau pe foi volante care apoi trebuie sa fie bagate in dosare?

 

Caiet de clasa+casa la noi, foi volante separat, bagate in dosare (portofoliu) doar ca proiecte pentru stiinte, de exemplu.

 

3. Se folosesc foi pre-tiparite aduse de profesori la clasa (adesea luate de pe undeva de pe Internet) in care copiii trebuie sa incercuiasca un termen / concept sau sa completeze un spatiu gol intr-o propozitie tiparita in prealabil?

 

La noi, da, dar nu la matematica-romana.

 

4. Cum se dau notele? Din ce este formata o medie la sfarsitul unui trimestru?

 

Nu mai sunt trimestre, sunt semestre. Pentru clasa 0, nu exista teme pentru acasa, oficial. Neoficial, sunt invatatoare zeloase. Nu exista nici note, de fapt, in tot sistemul 0-4 nu mai exista note, ci calificative. I - insuficient (de la 4 in jos), S (suficient) - nota 6, - S - nota 5, B (bine), nota 8, -B, nota 7, FB (foarte bine) - nota 10, - FB - nota 9.

 

De exemplu, in SUA copiii sunt testati si "notati" in permanenta. Se dau note pentru temele de acasa, pentru munca din clasa, pentru teste, pentru lucrari de control, pentru lipituri, asa-zise '"proiecte pe plansa", orice aplicatie - tot. Lucrari de control se dau in permanenta.

 

Noi primim note mai ales pentru munca in clasa si pentru evaluari.

 

5. Cum se dau temele pentru acasa?

 

Putin si usor?

Mult si Usor?

Putin si Greu?

Mult si Greu?

 

Toate cele de mai sus la noi.

 

Cand spun "usor" sau "greu" ma refer la nivelul de rigurozitate sau gradul de dificulate cognitiva a temelor date pentru rezolvare acasa.

 

6. Cat de mult scriu studentii? De exemplu, se prefera intrebarile de deschie (scrieti o compunere in care sa explicati atitudinea ciobanasului fata de moarte?) sau intreabri grila/completati spatiul, de tip:

Ciobanasul era  indiferent in fata mortii pentru ca:

a) era idiot.

b) n-avea dor de viata.

c) avea puterile lui Superman

d) se identifica cu natura

Nu ca d) ar fi un raspunsul teribil de erudit, dar zic si eu ca sa-mi creez exemplul mai repede ca e tarziu rau si  cred ca o sa intru in transcendenta ca ciobanasul daca mai scriu mut). 

 

Ambele variante. Cea cu raspunsuri multiple se foloseste in evaluarile nationale de romana si matematica date la final de clasa a 2-a, a 4-a, a 6-a si a 8-a.

  

4. Cum se mai fac admiterile la liceu si universitate?

Se dau examene? Se ia in considerare si media de la scoala? Se cere si altceva cuum ar fi activitati "extra-curriculare" (nus stiu daca afacerea asta a ajuns si in Romania).

Alte informatiii esentiale?

 

Aici ar putea sa te informeze mamicile de copii mai mari. La final de clasa a 8-a, se da evaluare nationala (e riguroasa). Conteaza si media generala 5-8, asa stiu. Pentru facultate, conteaza Bacul (inca riguros si el, dar nu exagerat de greu, nu e doar pentru elite). Si apoi, la multe facultati, inscriere pe baza de dosar, fara alte examene.

 

5. Cat de bine pregatite sunt cadrele didactice din punctul vostru de vedere, ca parinti?

Ma refer mai mult la materie decat la pedagogia in sine, care evident, variaza.

Sunt specialisti in materia pe care o predau - adica absolventi de Matematica daca predau Matematica, de filologie daca predau Romana, samd?

Le-am zis "cadre didactice ca parca asa  le numeau comunistii, insa acum sunt convinsa ca se cheama altceva (profesoare-facilitatoare, laudatoare, incurajatoare, sprijinitoare...etc).

 

Nu, nu se cheama altfel, ce spui tu este personal auxiliar, prezent in gradinite si scoli pentru copiii cu handicap. Cadre didactice sunt si acum.

 

Aici ar fi muuult de discutat, pentru ca situatia e atat de variata la nivel de tara. Exista cadre didactice bine si foarte bine pregatite, exista scoli unde lucrurile sunt asa cum ar trebui sa fie, si pedagogic, si altfel, dupa cum exista si alte scoli unde este jalea de pe lume, si ca profesori, si ca elevi. Respectul reciproc a avut mult de suferit, acum profesorii nu mai au voie sa admonesteze sau sa agreseze elevii, elevii, in schimb, s-a intamplat sa isi omoare colegii sau sa isi pocneasca profesorii. Si in sistemul privat s-a intamplat ca educatoarele/profesorii sa jigneasca sau sa pocneasca copiii, au tot fost reportaje.

 

Absenteismul, abandonul scolar, analfabetismul, lipsa de interes fata de invatatura, lipsa de implicare a profesorilor si parintilor, lipsa fondurilor, sunt probleme curente si prezente in multe locuri din Romania.

 

Daaarrr... invatamantul romanesc inca functioneaza si produce valori, atat pentru tara, cat si pentru strainatate, moderatorul marius iti poate spune unde si la ce nivel au ajuns cele doua fiice ale sale, gratie invatamantului romanesc.



#3
roxanaz

roxanaz

    Membru VIP

  • Moderators
  • 26.452 mesaje

Postat 09 octombrie 2017 - 09:55

nu inteleg care ar fi ajutorul pe care am putea sa il dam?

 

1. da. in functie de clasa au si floricele si poze si multa informatie

2. da, au caiete

3. se folosesc si fise suplimentare.

4. acelasi sistem dintotdeauna - notele din lucrari, ascultare, proiecte, teze din clasa a 5-a.

5. depinde de profesor, de scoala. nu cantitatea conteaza totusi

6. daca studentii inseamna elevii - scriu destul. depinde din nou de invatator si profesor

7. se da admitere la cele mai multe facultati de calitate

8. depinde de scoala, depinde de profesor. ca peste tot unii sunt bine pregatiti, altii mai putin



#4
CorinaDani

CorinaDani

    Membru VIP

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 13.603 mesaje

Postat 09 octombrie 2017 - 09:56

syracusa, vrei doar sa faci o comparatie sau un up-date al sistemului de invatamant din romania sau intentionezi sa revii in tara ?

daca banii nu sunt o problema, alternativa la sistemul de invatamant de stat sunt scolile si liceele particulare.



#5
redactor

redactor

    Membru VIP

  • Administrators
  • 14.054 mesaje

Postat 09 octombrie 2017 - 09:56

syracusa - iti urez mult succes il alegerile tale.



#6
Pepco

Pepco

    Membru senior

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunct
  • 3.624 mesaje

Postat 09 octombrie 2017 - 09:58

syracusa, in clasa a II-a (8 ani), copiii din Romania sunt familiarizati cu conceptele de jumatate (doime), treime, sfert (patrime), indoit, intreit, impatrit, cu conceptul de fractie, stiu adunari, scaderi, inmultiri si impartiri fara rest (tabla inmultirii), rezolva ecuatii cu o necunoscuta. Invata despre distanta, cantitate, bani, timp.

 

La romana invata sinonime/antonime, ortograme (s-a/sa), cum sa inteleaga un text, cum sa raspunda la intrebari, cum sa scrie un bilet, o scrisoare, un anunt, de-astea. La chestiile astea se aplica acea rigurozitate pomenita de tine, adica tipizatele trebuie sa aiba data scrisa intr-un loc anume, formula de inceput, de incheiere, timpul verbal sa fie unul anume, in functie de indicatii.

 

Apoi, la cunoasterea mediului invata diverse chestii care mie imi plac mult, despre animale, plante, electricitate, chimie, univers, planete.



#7
monicabo

monicabo

    Membru de baza

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 9.191 mesaje

Postat 09 octombrie 2017 - 10:01

Aoleu, mai bagat in ceata... credeam ca sistemul american merge struna si aici la noi sunt problemele... Sunt fete din US care sunt multumite de sistemul american, nu le-am auzit plangandu-se. Una din ele povestea de clase Gifted, in care intra copiii cei mai bun. O astfel de clasa/ an.

 

Eu am facut scoala in anii 80-90, copiii mei o fac acum in zilele noastre. Ce as puntea spune, asa in linii mari:

- Profii se numesc in continuare la modul general cadre didactice, invatatorii au acum si studii superioare (fata de liceu pedagogic cum era pe vremuri) si se numesc profesor invatamant primar. Profii de la a V-a in sus, sunt profesori, specializati pe materii: romana, mate, limbi straine (engleza, franceza, germana, ce preda fiecare), istorie, geografie, ed. fizica etc. Problema spinoasa la noi sunt sanariile (mici) si faptul ca din aceasta cauza multi profi buni parasesc invatamantul oriantandu-se spre alte domenii mai banoase si de ramas raman sigur cei mai slabi, pusi pe luat spaga etc. Nu zic ca gata au plecat toti cei buni, sunt o gramda de profi si inv. buni si dedicati, zic asa, de fenomenul general, care nu avea loc in perioada comunista (si imediat dua revolutie).

 

- Se lucreaza dupa manuale - daca sunt - noi avem dar cei de clasa a V-a (de anil asta), adica cei care au prins primul an dupa o reforma a legii invatamantului, nu au, ca s-au trezit tarziu editurile, s-au facut o gramade de contestatii si, cum se intampla la noi, inceputul scolii "i-a luat prin susprindere". Mai e o problema, cu auxiliarele (caiete de lucru) - anul asta le-au interzis. Nu am inteles exact pe ce considerente, probabil din cauza unor magarii (ca sunt atatea edituri, puse doar sa scoata bani din vanzarea de carti/caiete de lucru). 

 

- se lucreaza atat dupa foi tiparite (fise) - astea au voie sa le dea la clasa, cat si  pe caiete, clasic, cum lucram si noi, execitii rezolvate pe caiet.

 

- notele: la clasele 1-4 nu mai sunt note de ceva vreme, si calificative: foarte bine, bine, suficient, insuficient. Ca sa treci clasa, calificativul minim este S (suficient); dar la clasele 1-4 nu-s astfel de probleme. De la clasa 5-a trec la note clasice, de la 1 la 10, maxim 10, nota de trecere min 5.

 

- teme pentru acasa... la noi nu le dau excesiv copiilor, de obicei gradul de dificultatate este mediu, nu am avut probleme nici cu volumul nici cu continutul. Ma mai intreaba daca e, dar inteleg repede. Mai lucrez eu cu ele in plus, am mai inststat pe la metoda figurativa, care este cam abstracta si ceva mai greu de digerat; Mai sunt concursurile scolare (gen comper, gazeta) - acolo unele probleme au grad de dificultate mai ridicat - nu pot sa spun ca se lucreaza mult la clasa la asa un nivel, pentru ca trebuie sa parcurga linia manualui. Dar mai fac si mai dificil.

 

- pentru intrarea la liceu, se da un examen de capacitate (national) la romana si matematica, care conteaza 80% in calculul mediei generale de admitere, iar 20% conteaza media anilor 5-8 (unde repet, sunt note/medii de la 1 la 10). Pentru mediul universitar - depinde de facultatea la care vrei sa dai. Universitatile au un grad ede autonomie sporit si decid ele criteriile, functie de concurenta (mai dificil daca e concurenta mare) . Acestea pot fi: examen de admitere la anumite materii, media de la Bac, dosar... La facultatile care au pana intr-un canditat/ loc se intra pe baza de dosar - adica depui dosarul cu actele necesare, poate mai dai un interviu (formal) si gata.

 

Nu stiu altceva ce mai pot sa zic. Cel mai performant sistem de invatamant pare a fi cel finlandez, se vorbeste la superlativ despre el. Si acolo copiii chiar nu au teme pt acasa, fac totul la scoala, fac multe practica. Insa mai multe nu stiu, nu am pe nimeni acolo sa-mi povesteasca concret.

Sistemul elvetian iarasi este mai ok, sistem dual, alegi fie sa faci studii superioare, fie sa inveti o meserie si faci practica la cate o firma. Asa copiii sunt mult mai pregatiti pentru viata, caci fac multa practica. In Ro, din pacate, multe sunt inca axate pe teorie... 

Sunt multe de zis... 



#8
redactor

redactor

    Membru VIP

  • Administrators
  • 14.054 mesaje

Postat 09 octombrie 2017 - 10:55

Monica - pot sa iti spun ca nu exista un sistem de invatamant perfect. Nici in Olanda nu este perfect, nici in UK. 

E normal ca parintii sa isi doreasca un sistem de invatamant ideal insa el nu exista.



#9
antmil

antmil

    Membru de baza

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 5.491 mesaje

Postat 09 octombrie 2017 - 12:22

Invatamant ideal nu exista nicăieri. Cred ca depinde mult și de atitudinea fiecăruia și așteptările individuale.

 

Referitor la State, pot spune cu certitudine ca exista districte școlare bune și proaste și depinde foarte mult in ce stat/zona locuiești. Diferențele între scoli pot fi mari.

 

Am avut copiii in sistem public și privat in doua state diferite și am avut o suma de experiențe. In final, mi se pare ca cel mai important lucru nu este neaparat sistemul ci persoana - profesorul sa fie o persoana interesată, talentata, dedicată și cu experiența și nu in ultimul rind atitudinea părinților.

 

Exista diferențiere la un moment dat și clasele unde se preda avansat. Exista track de matematica avansată (la clasa V in general se departajează in baza testului de stat). Exista clase ori de Honors ori de gifted, in liceu exista clasele de AP unde se preda la nivel de facultate.

 

Repet: contează zona. Sistemul American este segregat și nu poți compara de exemplu o scoala foarte buna din Florida cu o scoala foarte buna din New York. Variază enorm. Noi ne-am orientat pentru middle school și implicit pentru liceu in district competitiv. Iar, exista scoli private extrem de bune care însă costa cit o facultate. Este un bufet școlar pentru fiecare buget. 


Editat de antmil, 09 octombrie 2017 - 12:30 .


#10
monicabo

monicabo

    Membru de baza

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 9.191 mesaje

Postat 09 octombrie 2017 - 13:26

Da, clar ca nu exista sistem educational perfect nicaieri. Si depinde mult de implicarea copilului, a parintelui acolo unde mai este cazul..

 

Dar sunt suparata rau pe anumite chestii din sistemul romanesc. Mi-e rusine rau de tot cu ministrul asta aproape analfabet. Plus problemele astea cu manualele... cum sa nu ai gata manuale la 15 septembrie?

Ce ma mai supara este abstractizarea notiunilor, totul facut la nivel teoretic... din scoala pana in facultate, f putina practica. Si foarte putina preocupare de la cel mai inalt nivel de dotare a laboratoarelor cu echipamente cat de cat moderne... 

 

Ma uit si in politehnica - ce am absolvit eu (facultate) - erau laboratoarele alea echipate cu aparate electrice de pe vreme lui bunicu'. nu se poate asa ceva,sa ai chestii de acum 40 de ani cu care nu mai lucreaza nimeni. Si acum e la fel, nu mai sunt alea de 50 de ani, sunt de 55 de ani....




Panic Questions

  • SughiÈ› bebe in burtica

    Mihgaandrei
    - Ieri, 16:58

  • Secretie vaginală abundentă

    Mihgaandrei
    - Ieri, 16:57

  • Scădere in greutate

    SaraMaria26
    - apr 17 2024 19:00

  • Fată sau băiat

    Nataliaracila
    - apr 06 2024 20:17

  • MiÈ™cările bebeluÈ™ului

    catalinabd
    - apr 04 2024 05:53

Last Blogs

  • Nasterea prin cezariana

    AdrianaBlo
    - Astăzi, 10:27

  • Alăptare 🤱🏻

    BiancaDragnea
    - Astăzi, 09:57

  • Burtica 35

    Roxana3001
    - Astăzi, 09:02

  • Tantrumuri bebe 1 si burtica care pune presiune

    Deutzuk
    - Ieri, 22:26

  • Sarcină

    Erika91
    - Ieri, 21:11

Ultimele aprecieri

  • andacosPoza lui %s

    andacos
    ii multumeste lui

    szivarvany
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • monicaboPoza lui %s

    monicabo
    ii multumeste lui

    szivarvany
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • ElkiaPoza lui %s

    Elkia
    ii multumeste lui

    Laura25
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • OtiliavPoza lui %s

    Otiliav
    ii multumeste lui

    Laura25
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • ElkiaPoza lui %s

    Elkia
    ii multumeste lui

    ioana
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • - TOP 50 reputatii -