Sari la conținut

Sari la conținut


- - - - -

interpretare articol metodologie


17 raspunsuri la acest subiect

#1
Aalina

Aalina

    Membru matur

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunct
  • 1.708 mesaje

Postat 15 iulie 2017 - 19:39

Deschid aici subiectul pentru ca nu stiu in care alta sectiune s-ar potrivi. Daca in alta parte e locul lui sau considera moderatorii ca am mai multe sanse sa il vada cineva care ar putea sa imi raspunda ii rog sa il mute.

Am nevoie de o opinie legata de aplicarea unui articol din Metodologia de organizare și desfășurare a admiterii în învățământul liceal de stat, 

Art. 11.
(9) Candidaţii, care au susţinut şi promovat proba de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă şi nu au fost repartizaţi la clase bilingve, vor putea opta, în cadrul liceului la care au fost repartizaţi, pentru clasele cu predare intensivă a unei limbi moderne, fără a mai susţine altă probă de verificare a cunoştinţelor de limbă.
(10) Dacă, după repartizarea la clasele cu predare în regim intensiv a unei limbi moderne a candidaţilor care au susţinut proba de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă, menţionată la alin. (1), mai rămân locuri libere, unităţile de învăţământ organizează o nouă probă de verificare a cunoştinţelor de limbă.


Cazul meu este asa: copilul a dat si a luat proba de limba engleza, fara a fi repartizat la o clasa de bilingv. In urma repartizarii computerizate a fost admis la specializarea stiintele naturii unde sunt 56 de locuri (un singur cod de specializare). Aici se vor forma doua clase. O clasa va fi intensiv engleză, cealalta nu.

La depunerea dosarului de inscriere la liceu am solicitat conform articolului de mai sus din metodologie posibilitatea sa optam pentru clasa cu predare intensiv engleza. Ni s-a spus ca nu avem acest drept deoarece liceul inscrie in acea clasa primii 28 de elevi din cei 56 si doar ei au avut pe cererea de inscriere posibilitatea sa bifeze daca doresc engleza intensiv sau nu.

Doresc sa stiu daca este corect, eu negasind nicaieri in legislatie ca acest articol se aplica diferit copiilor admisi la aceeasi specializare pentru ca asa este hotararea conducerii liceului sau a comitetului de administratie. Nu cred ca un regulament intern poate avea decizii care sa contravina legislatiei.

Daca insa exista ceva in legislatie ce nu am gasit eu as vrea sa stiu. Sau poate interpretez eu gresit articolul ala. Poate cineva sa imi explice? 

Si daca am dreptate ce pot sa fac?

Multumesc. 

 



#2
mianda

mianda

    Membru matur

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunct
  • 2.267 mesaje

Postat 15 iulie 2017 - 20:04

Eu consider ca ai dreptate. La inspectorat ai fost?



#3
Aalina

Aalina

    Membru matur

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunct
  • 1.708 mesaje

Postat 15 iulie 2017 - 20:19

Am depus o solicitare scrisa la care consider ca trebuie sa primesc raspuns scris in termen de 30 de zile conform legii.

 

Neoficial si verbal mi s-a spus ca au dreptul conform hotararii consiliului de administratie sa imparta cei 56 de copii asa cum o fac. 

 

Daca nu era articolul ala care sa reglementeze clar dreptul de a opta pentru clasa de intensiv engleza nu as fi comentat. Dar mi se pare ca ei fac un abuz. Am citit tot ce am gasit legat de admitere si regulamente de functionare. Nicaieri nu am gasit nimic care sa imi contrazica opinia. Si tocmai de aceea nu stiu ce sa fac in acest caz.

 

De aceea as avea nevoie de opinia unui jurist sau cineva din sistem care ma poate lamuri. 



#4
lavi02

lavi02

    Membru de baza

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 7.184 mesaje

Postat 15 iulie 2017 - 21:08

Daca mai mult de 28 din cei 56 de copii au promovat testul de limba, liceul poate sa-si stabileasca dupa ce criterii ii departajeaza. La liceul fiica-mii au avut niste criterii transparente, nici nu le mai stiu de anul trecut. 



#5
Aalina

Aalina

    Membru matur

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunct
  • 1.708 mesaje

Postat 15 iulie 2017 - 21:17

Da, cu asta sunt de acord, daca mai mult de 28 au testul. Dar nu il au. Si  pe cei care il au nici macar nu ii intreaba daca vor la intensiv engleza. De aici si dilema mea.

 

 

Si nu stiu ce rezolvare legala exista.



#6
viviana

viviana

    Membru VIP

  • Moderators
  • 26.324 mesaje

Postat 15 iulie 2017 - 21:24

Au fost 56 de locuri. Un singur cod.

Se fac 2 clase si copiii se repartizeaza pe clase in  ordinea mediilor. Prioritate o are clasa bilingva - in clasa asta intra primii 28 clasati care doresc bilingv si au sustinut acel test.

 

 

Daca intre primii 28 exista copii care nu vor clasa bilingva sau care nu au dat testul inainte ei intra in cea de a doua clasa, iar in prima clasa se vor aduce urmatorii copii doritori, dar tot in ordinea mediilor si cu acel test dat.

 

Daca fata ta este pe locul 45 sa zicem, ca medie, si deja sunt inaintea ei 28 care au vrut bilingv nu are sanse.



#7
cristinacsa

cristinacsa

    Membru junior

  • Membri
  • PunctPunctPunct
  • 802 mesaje

Postat 15 iulie 2017 - 21:27

Daca 2 clase au același cod nu au voie sa ii repartizeze in ordinea mediilor. Repartizarea se face par impar



#8
cristinacsa

cristinacsa

    Membru junior

  • Membri
  • PunctPunctPunct
  • 802 mesaje

Postat 15 iulie 2017 - 21:27

Daca 2 clase au același cod nu au voie sa ii repartizeze in ordinea mediilor. Repartizarea se face par impar



#9
cristinacsa

cristinacsa

    Membru junior

  • Membri
  • PunctPunctPunct
  • 802 mesaje

Postat 15 iulie 2017 - 21:31

Copii cand se inscriu pun optiunile pt cele 2 clase, deci primii 28 isi aleg clasa cu alte cuvinte. Nu s a tinut nici la noi cont de testul de engleza in acest caz.



#10
Aalina

Aalina

    Membru matur

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunct
  • 1.708 mesaje

Postat 15 iulie 2017 - 21:41

Au fost 56 de locuri. Un singur cod.

Se fac 2 clase si copiii se repartizeaza pe clase in  ordinea mediilor. Prioritate o are clasa bilingva - in clasa asta intra primii 28 clasati care doresc bilingv si au sustinut acel test.

 

 

Daca intre primii 28 exista copii care nu vor clasa bilingva sau care nu au dat testul inainte ei intra in cea de a doua clasa, iar in prima clasa se vor aduce urmatorii copii doritori, dar tot in ordinea mediilor si cu acel test dat.

 

Daca fata ta este pe locul 45 sa zicem, ca medie, si deja sunt inaintea ei 28 care au vrut bilingv nu are sanse.

Aia spun si eu ca intra primii in ordinea mediilor care au testul dat. Doar ca liceul afirma ca intra primii 28 fie ca au testul dat sau nu.

Eu cred ca in acest fel e incalcat articolul 11 din metodologie si nu stiu ce pot face.

Copilul meu e pe locul 30 si stiu sigur ca sunt inaintea lui copii care nu au testul dat, ba mai mult care nici nu vor sa faca engleza intensiv. Dar vor fi repartzati la acea clasa numai fiindca asa vrea liceul, sa ii ia strict in ordinea mediilor. 




Panic Questions

  • miha444
    - mar 22 2024 16:22

  • Progesteron in sarcina

    Flor_i
    - mar 18 2024 13:02

  • Cat mănâncă bebe la 2 luni

    mada204
    - mar 08 2024 16:24

  • PoÈ›i naÈ™te mai devreme de termen?

    Ezraa
    - mar 08 2024 06:39

  • Dermatita atopica

    MGeorgi30
    - mar 02 2024 13:10

Last Blogs

  • Morfologie trimestrul 1

    ZDenisa
    - Ieri, 22:56

  • Morfologie trimestru 1

    Mica13
    - Ieri, 20:46

  • 6 luni

    EusebiaRalu
    - Ieri, 19:29

  • Vitamine preconceptie si in sarcina

    Deutzuk
    - Ieri, 14:03

  • Pregătindu-ne pentru sosirea micuÈ›ului

    AdrianaBlo
    - Ieri, 13:30

Ultimele aprecieri

  • andacosPoza lui %s

    andacos
    ii multumeste lui

    szivarvany
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • monicaboPoza lui %s

    monicabo
    ii multumeste lui

    szivarvany
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • ElkiaPoza lui %s

    Elkia
    ii multumeste lui

    Laura25
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • OtiliavPoza lui %s

    Otiliav
    ii multumeste lui

    Laura25
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • ElkiaPoza lui %s

    Elkia
    ii multumeste lui

    ioana
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • - TOP 50 reputatii -