Suntem in clasa a II-a si o ora de limba si literatura romana pe saptamana este ora de Lectura. Pentru aceasta ora de Lectura, avem un caiet special, cumparat de noi, parintii. Copiii au primit ca tema sa memoreze o poezie de Goga. Poezia mi s-a parut greoaie ca limbaj si, in plus, vorbeste despre moarte, motiv pentru care am ales de capul meu sa nu o invatam.
V-ati confruntat cu asemenea situatii, cum ati procedat?
Nu vad rostul in a rezolva teme pe care copilul nu le intelege. E ca si cum i le-as face eu.
Poezia a fost propusa pentru ora de lectura si scopul acestei ore e imbunatatirea limbajului cu expresii literare , figuri de stil . Copilul nu poate progresa daca foloseste doar limbajul situational , Afara ploua , Frunzele cad ,.... .
La varsta lui e capabil de abstractizari , pentru ca a depasit faza reprezentarilor , iar memoria nu face decat sa sustina aceste procese . si nu ma refer la memoria impusa ci mai mult la cea involuntara .
Imaginatia apare pe baza acestor procese . Cu cat copilul este expus la o varietate mai mare de situatii cu atat imaginatia este mai bogata .
In locul tau i-as fi spus copilului ca poezia mi se pare extraordinara , ceva ce nu a mai citit , as fi lecturat eu intai poezia , cu intonatia de rigoare , fara a pune mult accent pe moarte . Dar oricum noi le spunem copiilor ca natura moare , frunzele mor . Iar comparatia dintre frunzele moarte purtate de vant si fluturi e buna pentru ca ii ceri copilului sa faca alte comparatii , "mai frumoase"
Baiatul tau este perfect capabil sa invete si sa isi imagineze orice , nu trebuie sa il opresti doar pentru ca tie ti se pare prea greu . E. exact aceeasi situatie cu a parintilor care nu isi duc copiii mici la muzeu pentru ca nu inteleg nimic . Nu avem noi cum sa stim ce e in capul lor si ce rotite se pun in miscare .
Editat de Collins20, 18 octombrie 2016 - 12:03 .