Eu astept o idee despre cum ar fi mai bine pentru invatamant.. Altfel, subiectul apartine la sectiunea "barfe", in opinia mea...
Si a mea
Eu am intrebat dar nema raspuns. ....
Berea la pet e inportanta!
Postat 13 octombrie 2015 - 12:46
Eu astept o idee despre cum ar fi mai bine pentru invatamant.. Altfel, subiectul apartine la sectiunea "barfe", in opinia mea...
Si a mea
Eu am intrebat dar nema raspuns. ....
Berea la pet e inportanta!
Postat 13 octombrie 2015 - 12:46
Nu esti vechi ....nu ai ce cauta pe la discutii !
Pai si vinul e mai bun cand se invecheste...
Edit: Sorry...vad ca te intereseaza berea.
Postat 13 octombrie 2015 - 12:56
Nu de idei ducem lipsa...sunt chiar prea multe. Si care mai de care mai "elaborata". Ne trebuie o strategie pe termen lung, un sistem (chiar copiat) aprobat de oameni competenti si insusit de cat mai multa lume din sistem (elevi, parinti, cadre didactice), care sa devina lege asa ca si Constitutia, sa nu se poata umbla la ea de cate ori se schimba cate un ministru dupa cum se decide politic. Asta ne trebuie.
Da, si copiat ar fi mai bine, si eu sunt de acord, daca nu ne descurcam singuri, sa apelam la altii care au facut treaba mai buna....
Postat 13 octombrie 2015 - 16:21
Pai si vinul e mai bun cand se invecheste... Edit: Sorry...vad ca te intereseaza berea.
Sorry ....nu ma intereseaza alcoolul ca oricat as incerca nu pot sa il beau
Postat 13 octombrie 2015 - 17:29
Nu de idei ducem lipsa...sunt chiar prea multe. Si care mai de care mai "elaborata".
Ne trebuie o strategie pe termen lung, un sistem (chiar copiat) aprobat de oameni competenti si insusit de cat mai multa lume din sistem (elevi, parinti, cadre didactice), care sa devina lege asa ca si Constitutia, sa nu se poata umbla la ea de cate ori se schimba cate un ministru dupa cum se decide politic.
Asta ne trebuie.
O strategie corecta pe termen lung. Ce inseamna termen lung? Proiectie pe cel putin 60 de ani. De cand intra individul la scoala si pana cand iese la pensie.
Copilul cu multe moase ramane cu buricul netaiat. Deci nu trebuie ca in sistemul de invatamant sa-si dea cu parerea parintii sau altii sa fie supus dezbaterii publice - vorba aceea: Ce stie taranul ce-i sofranul?
Trebuie un ministru nepolitic, vizionar, care stie exact ce si cum, cu coa.. mari si tari, cu curaj nemasurat sa implementeze asa cum stie ca e bine.
dupa sa nu mai permia nicio schimbare cel putin 10 ani.
==
Iar profesorii care merg in sate defavorizate ar trebui sa aiba salarii duble, casa si masa. Transport gratuit.
Postat 14 octombrie 2015 - 11:57
Sub aceasta platforma, sunt 2 proiecte care mi se pare interesante:
1. mentorat pt profesori
2. gruparea opiniilor noastre (ale parintilor) astfel incat sa poata fi folosite drept argument pt a propune (si facilita, prin puterea pe care o da media) anumite schimbari
Postat 14 octombrie 2015 - 12:14
Cred ca vorbim de multa vreme pe acest forum despre situatia invatamantului romanesc. Si, asa cum spuneam - esecurile din sistem sunt mascate de inteligenta unor copii care castiga locuri meritoase la olimpiadele internationale, an de an. De asta chiar am inceput sa ma intreb daca nu cumva de asta nimeni nu are curajul sa reformeze sistemul de invatamant.
Am fost educata (cu succes) de sistemul de invatamant din Romania. Insa, sunt martora unor alte sisteme de invatamant - prin fiul meu. A facut 6 ani de invatamant olandez si de 6 ani face invatamant britanic. Diferenta dintre experientele mele de fost elev in Romania si ceea ce invata el - este imensa.
Si nu numai in ceea ce priveste manualale cat a abordarii educationale.
In Olanda, copiii sunt invatat de la prima ora sa challenge, sa intrebe, sa contrazica, sa se implice in discutie si sa vina cu argumente care sa le sustina dilemele.
In sistemul britanic, invat de la an la an despre calitatea esentei educatiei, despre detalii, despre calitate informatiei, despre cum invata copii sa se pozitionze intr-o lume globalizata si tot mai complexa.
Invatam impreuna despre importanta activitatilor extrascolare, despre frumusete voluntariatului si despre cum sa iti alegi o stea de pe cer si crezi in ea.
Poate ca asta este ceea ce admir cel mai mult la invatamantul britanic: ca ii invata pe copii ca totul e posibil si sta in puterea vointei si mintii lor.
Mi-ar place ca si alti parinti, care au copiii in sisteme educationale din afara Romaniei sa participe la acest topic si sa vina cu solutii, idei, abordari. Cred ca doar o comunitate de parinti - curcubeu, ca cea DC - care are atat de multe cunostinte si experiente - poate aduce un aport pozitiv unei solutii de reformare a invatamantului romanesc.
Nu trebuie inventata roata. Solutia ideala exista, ea insa trebuie identificata impreuna cu fortele implicate.
va astept la discutii :)
Postat 14 octombrie 2015 - 12:18
Intrebari pentru toata lumea:
- credeti ca o crestere substantiala a salariilor cadrelor din sistemul de invatamant romanesc - ar fi benefica?
De ce da? De ce nu?
Postat 14 octombrie 2015 - 12:34
Da, ar fi benefica.
Insa nu va avea un rezultat imediat.
Constiinta proverbiala a cadrelor didactice a fost grav pusa la incercare si chiar zdrobita prin greutatile la care au fost supusi datorita veniturilor mizerabile. Astfel profesorii si-au indoit coloana si sau dedat la tot felul de artificii, in parte ca sa supravietuiasca ca profesor si ca om, in parte ca adaptare a "trendului" general.
O suma consistenta dobandita peste noapte le-ar aduce inapoi suportul pierdut, insa coloana nu se indreapta instant, obiceiurile raman si dureaza pana se echilibreaza balanta.
Dar este conditia necesara sa le ceri performanta. Momentan ti-e jena sa emiti pretenti, cand stii nivelul in care se zbat.
E valabil si pentru alte categorii de profesii, cu impact mare in viata sociala, dar trecute la coada, dupa domenii neperformante dar platite excesiv.
Postat 14 octombrie 2015 - 13:02
Ar fi benefica pt ca este unul dintre factorii de igiena prin care se poate reduce gradul de demotivare. Acest lucru ar putea imbunatati (eventual) aspecte precum comunicarea si disponibilitatea, insa pt schimbarea pe care ne-o dorim este nevoie de mult mai mult.
Motivarea oamenilor nu se face cu factori de igiena, ci prin alte mecanisme (eg. recunoastere, implicare, responsabilitate). Este evident faptul ca suntem inca departe de asta si ca drumul pana acolo este unul extrem de dificil, cred insa ca una din prioritati (practic punctul de plecare) ar trebui sa fie pregatirea profesorilor (pe principii diferite fata de ceea ce se face acum).
Aceasta este parerea mea dupa 4+4 ani de gradi+scoala in sistem privat (romanesc).
Editat de Adriana mica, 14 octombrie 2015 - 14:29 .