Ella, uneori nu le trimite direct, i le da pacientului sa le duca el la medicul de familie. De exemplu endocrinologul meu asa face. Daca mergi la un specialist cu trimitere de la medicul de familie, atunci ii trimite rezultatele direct lui sau le trimite prin tine. Daca mergi direct la specialist, netrimis de medicul de familie, alegi tu pe cine sa informeze si pe cine nu. Am fost pe cont propriu la dermatolog si nici nu m-a intrebat ce medic de familie am.
Avion prabusit in Franta :(
#191
Postat 29 martie 2015 - 13:36
#192
Postat 29 martie 2015 - 13:45
Interesant. In Germania nu exista jurnalele pacientilor intr.un sistem comun pe net? La care au acces desigur, numai medicii. La noi asa este. Dar e o parte a Suediei unde e un alt sistem decat in general si atunci daca pacientul merge in zona Suediei unde cei de acolo nu au acces la jurnalul lui din acest motiv, pacientul primeste jurnalul in mana, sa il prezinte.
DAR, pentru ca este si un DAR, partea de psihiatrie/psiholog, poate fi secreta daca pacientul asa doreste si nu poate fi accesata decat de pedicii psihiatrii sau psihologi sau de restul cu acceptul pacientului.
#193
Postat 29 martie 2015 - 13:46
dar platiti consultatia 100% sau aveti un dosar ca in ro in care se spune firma la care lucrezi si iti deduce de acolo pe baza contributiei? Adica daca'l vezi ca e nebun si e pilot la lufthansa poate iti suna o alarma.
#194
Postat 29 martie 2015 - 14:04
dar platiti consultatia 100% sau aveti un dosar ca in ro in care se spune firma la care lucrezi si iti deduce de acolo pe baza contributiei? Adica daca'l vezi ca e nebun si e pilot la lufthansa poate iti suna o alarma.
Pai daca spui ca esti pilot...ca poti sa nu spui!!!!
Cert este ca medicul d efamilie -daca e unic,nu trebuie neaparat informat,daca te duci pe cont propriu.Consultatia nu e obligatoriu sa s eplateasca,atita itmp cit esti asigurat de stat.Ins abanuiesc ca aici e vorba de un asigurat privat...
edit:Poti sa spui firma...insa nu neaparat is functia/postul.
Editat de andacos, 29 martie 2015 - 14:04 .
#195
Postat 29 martie 2015 - 14:07
Am mai citit astazi o chestie interesanta...co pilotul avea licenta de zbor pe 5 ani,obtinuta in USa.Acolo se dau licentele de zbor,nu e nimic deosebit.
Acum nu stiu cum se procedeaza mai departe,sa o prelungesti presupune un nou test ,inclusiv cel psihologic?
Editat de andacos, 29 martie 2015 - 14:08 .
#196
Postat 29 martie 2015 - 14:12
Nu stiu daca se contorizeaza totul, s-ar putea, depinde probabil si de tipul de asigurare medicala. Stiu doar ca atunci cand primesti o scutire medicala (cum a fost recent, cu valul de gripa), o copie o duci la servici si una o trimiti la casa de sanatate. Partea de psihiatrie/psihologie ramane secreta, oricum.
#197
Postat 29 martie 2015 - 14:22
Tata a fost internat aici in spital...la externare am primit un raport..doar atat...au spus sa ii gasim un medic de familie (tb sa faca ceva controale dupa) si ii vor trimite medicului dosarul...asa am facut...
#198
Postat 29 martie 2015 - 14:25
lufthansa isi antreneaza pilotii in SUA, arizona, acolo e scoala lor oficiala.
#199
Postat 29 martie 2015 - 14:26
Pai daca ziceti ca e asa de secreta partea asta de psihiatrie (si e si normal, legal sa fie asa), inseamna ca e mult zgomot pentru nimic, ramane doar partea de tragedie.
Si mai inseamna ca niciodata nu putem sti ce nebun piloteaza avionul cu care zburam, trenul sau autocarul, si de ce nu oamenii cu decizii mult mai importante legate de armament, etc.
Ca si ei au dreptul la pastrarea de catre doctori a secretului profesional, nu?
Dar ce zic eu de psihiatrie?
Inteleg ca pilotul respectiv nu trebuia sa zboare ca avea tulburari de vedere?
Si asta-i secret profesional?
Pilotii pot functiona cu tulburari psihice si fara sa vada chiar bine? Ce altceva mai pot omite?
Pana la urma trebuie sa aiba maini si picioare...sau nici asta?
Ce fel de controale a trecut recent, daca el era psihozat si nici nu prea vedea?
#200
Postat 29 martie 2015 - 14:40
eu nu pricep insa o chestie: pilotul care a ramas inauntru, a incuiat usa. Se face asta in mod frecvent, nu? Adica e obligatoriu ca cel care ramane inauntru, sa incuie usa, ca sa nu fie risc de atac terorist. OK. Daca pilotului dinauntru, i s-a facut rau? Inteleg ca era instalat manual pilotul automat, dupa iesirea capitanului, pe 100m si atunci a inceput avionul sa coboare. Se putea oare ca celui dinauntru sa i se fi facut rau? da, respira normal pana la sfarsit...e posibil sa respire atat de normal cand vede ca se apropie moartea, chiar dereglat psihic sa fi fost?
Nu stiu, pentru mine sunt multe semne de intrebare, e posibil ca toata vina sa se arunce pe pilotul secund cand tot la fel de bine se poate sa fie nimic, decat ca i s-a facut rau...dar nu cred ca asta vom afla vreodata...