Experienta noastra e limitata, fiul meu e in clasa intai. Anul trecut a participat la Cangurul (or something) de matematica, mai mult ca urmare a efectului de turma, desi clar nu a fost obligat de nimeni si nimic, in afara faptului ca toti copiii participau. Anul acesta am primit fituica cu info ca daca vrea din nou Cangurasul de matematica, costa 19 lei. Nu va vrea :) Nu din cauza banilor, dar la varsta asta mi se par perfect inutile. Invatatoarea este foarte buna, isi face treaba la clasa asa cum se cuvine. De ce concurs? Nu-i vad rostul.
Concursurile de acest tip sunt utile, dupa parerea mea, mai incolo, din ciclul gimnazial. E nevoie atunci, zic eu, de verificat cum reactioneaza copilul la conditii de examen, ca sa aiba o minima experienta pentru celelalte examene care vor urma. Si e un test standard, deci e un alt criteriu de evaluare obiectiva a copilului, in cazul in care exista dubii cu privire la nivelul la care se lucreaza la clasa. Si selectiv as alege eu, nu participare la toate concursurile, ci acolo unde stiu ca sunt probleme la clasa sau, alternativ, acolo unde copilul manifesta un interes deosebit si exceleaza.
Personal, consider ca experienta pregatirii pentru un examen de orice tip este superioara examenului propriu-zis. Insa, dupa cum am mai spus, testul are, pe langa rolul de testare a cunostintelor, si pe acela de a-l roda oarecum pe elev si de a-l obisnui cu lucrul contra timp, cu emotiile inerente, chiar cu gestionarea unui eventual rezultat nedorit.
Cu ce nu sunt de acord este obligarea participarii la concursuri de catre profesor si, pe de alta parte, orgoliul parintilor de a-si inscrie copilul la toate concursurile posibile si imposibile, fara a lua in calcul aptitudinile, talentul si interesul real al copilului fata de materia respectiva sau nevoia reala de testare a lui printr-un astfel de test.