Tot nu mi-a raspuns nimeni : tipatul asta nu va oboseste fizic si psihic.
Da, pe mine da (daca e o repriza mai consistenta).
Si ma doare si in gat, moment in care ma intreb (invariabil) cum pot tipa copiii asa tare si mult fara sa-i doara ceva.
Postat 02 octombrie 2014 - 12:48
Tot nu mi-a raspuns nimeni : tipatul asta nu va oboseste fizic si psihic.
Da, pe mine da (daca e o repriza mai consistenta).
Si ma doare si in gat, moment in care ma intreb (invariabil) cum pot tipa copiii asa tare si mult fara sa-i doara ceva.
Postat 02 octombrie 2014 - 12:59
Ma oboseste repetatul ca o moara stricata. Ridicatul tonului e scurt si cu efect imediat, motiv pentru care imi da satisfactie :)))))))
Editat de anya, 02 octombrie 2014 - 13:57 .
Postat 02 octombrie 2014 - 13:37
Sa foloseasca un fluier!!!
rad eu rad, dar si cand tun cate un : Hei! in momentul asta, stop!
Am si fluier, la al doilea nivel al casei. Are locsorul lui. Am si la ultimul nivel dar acolo mai pun manutele pe el si nu-l gasesc mereu asa ca de nevoie folosesc corzile vocale.
Mik, pe mine ma consuma fizic. Parca folosesc toate resursele de energie pentru un tipat. Eu trebuie mai intai sa trag aer in piept. Dupa aceea ma ia cu tuse. Daca ma mai si enervez si o iau la fuga spre locul altercatiei ma simt tare obosita/extenuata plus palpitatiile de rigoare. De aceea am si scris ca mie nu imi face bine. Ele au uitat in secunda doi de ce se cearta iar eu sunt vlaguita. Asa ca rabdare la maxim si din cand in cand copii separati in camere, de preferat maxim doi copii in baie in acelasi timp chit ca se pot pieptana si aranja si trei ca e spatiu si asa mai departe.
Postat 06 octombrie 2014 - 09:03
Postat 21 octombrie 2014 - 16:36
Pe mine ma deranjeaza ca trebuie sa tip ca sa ma auda. Chiar imi faceam probleme , de ce trebuie sa ridic tonul ca sa ma auda ? De ce trebuie sa i spun de 5 ori si tot nu se misca ? Pe mine asta ma framanta . Ce e de facut sa nu mai ajungem la tipat ? De ce cand ii spun frumos parca vorbesc cu peretii iar cand tip se executa ? De frica, de nervi, stiu, dar nu e normal. Pune botul dar se ridica si face ce i spun. Dar nu cred ca asta este solutia. E normal sa avem rabdare, rabdare, multa rabdare , dar de cele mai multe ori nu avem tot timpul din lume la dispozitie pentru asta, avem program la scoala, la serviciu, nu putem sa o tinem in explicatii ore in sir. Pai daca as sta asa, am ajunge la scoala la 10-11 si asa mai departe. Desi ii explic de zeci de ori si problema asta . In consecinta, tipam sa se miste si ajungem la timp. E neplacut, dar nu stiu o solutie mai buna in momente de urgenta .
Postat 22 octombrie 2014 - 11:22
Citez de la un curs la care am fost ieri: "Creierul nostru şi-a dezvoltat în timp structuri care să răspundă nevoilor de supravieţuire şi adaptare la mediu. Aceste structuri sunt: sistemul de autoprotecţie faţă de ameninţare, sistemul de recompensă şi sistemul de liniştire/calmare. "
Inainte sa rationeze (ca e bine sa se ridice ca,trebuie sa ajunga la scoala la timp), inainte sa intre in functiune sistemul de recompensa (mama/profa vor fi bucuroase ca nu intarzii) functioneaza sistemul de autoprotectie. Daca tipam intra in fuctiune si copilul executa. Aceasta e metoda cea mai rapida pentru ca se adreseaza structurii de autoprotectie. Nu inseamna ca e si cea mai buna, dar... functioneaza.
Postat 22 octombrie 2014 - 12:31
La ce curs ai fost ieri?
Postat 22 octombrie 2014 - 12:35
Cum sa te dezvolti odata cu copilul tau
Postat 22 octombrie 2014 - 13:18
Multumesc!
Mi-a placut mult de tot explicatia!
Postat 22 octombrie 2014 - 16:14
Eu am observat - la mine- ca ridic tonul (chiar tip) daca copilul se afla intr-un pericol. El nu isi da seama de pericol, dar tu, adultul, instinctiv ridici tonul si actionezi exact pe zona de autoprotectie - prima care reactioneaza.