Sari la conținut

Sari la conținut


* * * * * 1 voturi

Rugaciune colectiva pt. a dobandi prunci buni (85)


379 raspunsuri la acest subiect

#161
just_blue

just_blue

    Membru incepator

  • Membri
  • PunctPunct
  • 282 mesaje

Postat 13 noiembrie 2014 - 18:36

Toate relele încep de la stomac

"Înca din rai i-a rânduit Dumnezeu lui Adam, stramosul neamului omenesc, înfrânarea de la mâncare; si n-a ascultat Adam. Iar neascultarea aceasta l-a scos afara din Rai. Si a plâns Adam pe urma! De atunci pribegim si noi pe afara si plângem plânsul lui Adam, caci de atunci noi nu mai putem vedea pe Dumnezeu. Aceasta întru pomenirea izgonirii lui Adam din Rai.
De atunci au postit toti cei ce au facut lucrul lui Dumnezeu: Moise, Proorocii si toti cei dinainte de Hristos. Nici nu mai vorbim de cel mai aspru post pe care l-a postit vreodata Sfântul Ioan Botezatorul. Mântuitorul Însusi a postit 40 de zile înainte de a-si începe propovaduirea. Întru pomenirea acestui post al Mântuitorului au rânduit Sfintii Parinti aceste 7 saptamâni si totodata pentru curatirea sufletului pentru înviere (învierea lui Dumnezeu în noi). Învierea Mântuitorului din morti e o lucrare asa de mare încât covârseste toata mintea si nu poate intra în suflet necredinciosilor si nici în trupul patimas. De aceea trebuie post, caci cu Învierea Mântuitorului din morti marturisim si învierea noastra si învierea lui Dumnezeu în noi.

Cine e împotriva postului?
Acestea:
Lumea, trupul si diavolul, toti acestia sunt împotriva mântuirii noastre. Acestia trebuie biruiti. Postul, prin urmare, este o lupta aspra cu însusi trupul tau. Daca birui, bine îti va fi, iar daca nu, sa stii ca toate relele de la stomac încep, iar relele sunt patimile. De aceea, postul are urmatorul rost: sa curateasca trupul pâna acolo încât sa nu mai fie nici o piedica pentru suflet. Si nu luptator natâng, împotriva Duhului Sfânt. Caci fara post trupul se face unealta duhului rau. La sfârsitul veacului (si pare ca-i aproape) antihrist tot cu stomacul va vadi pe oameni.
Deci, daca toate relele de la stomac încep, apoi si slabirea tot de la stomac trebuie sa înceapa. Prin post, închisoarea de pe noi se face mai stravezie si întru material curat va veni Duhul lui Dumnezeu si va avea pe ce sa sada si El va savârsi lucrarea. Iar lucrul pornirii e mântuirea omului. Întelegeti dar, de ce cei trei – lumea, trupul si diavolul – sunt vrajmasii mântuirii si vrajmasii postului. Nu postul ne mântuieste, ci darul lui Dumnezeu. Nu osteneala ne mântuieste, ci mila Tatalui. Dar osteneala fa, ca altfel nu vine Mila.

Cine nu poate posti?
Apoi, din cele pâna aici se întelege destul de bine, caci multi se plâng, aceia care au în sine frica de gura lumii, ori frica de slabirea trupului, sau, mai bine zis, iubirea de sine, sau, în sfârsit, vreo lucrare a diavolului, caci acestea toate, la urma urmei, tot lucrarea diavolului se socotesc.
Sa vedeti cu de-amanuntul cine nu poate posti. Cei ce n-au vrut sa posteasca niciodata, cei ce au umblat prin locuri necurate, adica prin casele mucarilor (pocaitilor), jidovilor, a celor ce au cazut de la dragoste si dreapta credinta. Cei ce vorbesc desfrânari si alte pacate si nu se desfac de ele. Cei ce nu iarta pe aproapele. Cei ce sufera muncile de la duhurile rele si toti cei ce sufera de duhul mut si surd.
Dar si bolnavii sau neputinciosii.

De ce nu pot posti acestia?
Iata de ce: pentru ca iubesc mai mult pacatul si sfatul diavolului, pentru ca n-au învatat iertarea, pentru ca nu se spovedesc curat cu anii sau cu zecile de ani, si ajung în vorba unei hule rele stricate si nu mai aud cuvântul lui Dumnezeu, decât numai stomacul care li s-a facut Dumnezeu. Apoi, o alta mare pricina, din care oamenii nu pot posti, este din aceea ca postul este înca si un dar al omului catre Dumnezeu si un dar al lui Dumnezeu catre om. Si este scris: când aduci darul tau, mai întâi te împaca cu vrajmasul tau sau cu fratele tau, si apoi vino si adu darul tau.
Caci daca tu nu ierti, nici Dumnezeu nu te iarta pe tine si nici darul tau nu se primeste, si fara sa-ti ajute Dumnezeu nu poti face nimic. Asadar, cine nu poate ierta nu poate nici posti. Tineti minte!

Cum sa postim?
Iata si masura pe care au vazut-o toti Sfintii Parinti. Lepadarea de carne, grasimi si înfrânarea de la saturare. Si e drept ca una este foamea si alta este pofta: una-i trebuinta si alta e patima, si patima trebuie ucisa. (…) Vremea postului trebuie sa fie si înfrânare trupeasca pentru soti.

Nu e de ajuns sa nu manânci carne
Iata ce ne învata Iisus: mai întâi Însusi a postit. Nu i-a trebuit, dar va zice cândva: „Pilda de viata v-am dat voua!” Deci noua ne trebuie post, pentru înfrânarea patimilor, pentru subtierea mintii, pentru sporirea în noi a Duhului Sfânt, care ne descopera caile mântuirii. Postul ne ajuta sa întelegem rosturile mai mari ale lui Dumnezeu cu omul. El e un toiag de drum prin viata aceasta cu trup pieritor spre veacul viitor, în care trebuie sa ne desprindem de aici.
Dar sa nu tinem postul într-un înteles îngust. Caci sunt unii care cred ca a nu mânca carne, si cele asemenea, ar fi tocmai de ajuns ca sa se cheme ca ai postit. Nu manânci carne de porc, dar carne de om manânci: clevetind, muscând cu gura, osândind cu vorba si ucigând cu gândul."

Sursa: Parintele Arsenie Boca, selecție din „Cuvinte vii” si
„Lupta duhovniceasca cu lumea, trupul si diavolul”



#162
maryella77

maryella77

    Membru matur

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunct
  • 1.736 mesaje

Postat 20 noiembrie 2014 - 11:39

F frumoasa postare just_blue. Imi era dor de postarile tale. Explica asa de bine de ce ne face bine postul. Am tot auzit in jur expresii de genul "nu e pacat ce bagi in gura,e pacat ce scoti pe gura". "traiti-va viata cat sunteti tineri" si altele ca atare. Si cunosc o gramada de persoane care spuneau ca nu pot tine post, dar cand s-au imbolnavit au stat zile intregi nemancate din cauza bolii. Si ele insele remarcau acest fapt, ca spuneau ca nu pot tine si ca uite din ce cauza au ajuns sa tina. Intr-adevar e f greu sa ne abtinem de la comentat, barfit, din a-i da replica persoanei care ne-a jignit, dar cu putina vointa si muult ajutor de la Dumnezeu eu zic ca se poate.Eu una pot spune ca am observat de ceva timp beneficiile postului, chiar daca nu il tinem exact cum ar trebui- adica mai bafim,mai carcotim, mai comentam uneori- si efectiv nu imi venea sa cred cum se rezolva anumite lucruri, cum parca suntem mai calmi, mai ingaduitori, etc. Imi place mult o vorba  a parintelui Arsenie Boca: "Dumnezeu asculta de tine tot cat asculti si tu de Dumnezeu" sau cam asa ceva.



#163
pogonici1977

pogonici1977

    Membru senior

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunct
  • 3.039 mesaje

Postat 21 noiembrie 2014 - 20:46

Buna seara fetelor

Pogonici ma bucur ca ai mai intrat si eu am citit din urma si-ti stiu povestea;La multi ani,fetitei tale ca azi e ziua ei de nume,Sfantul Nectarie sa o ocroteasca mereu si sa-i dea multa sanatate

La multi ani tuturor ce poarta numele Sfantului Nectarie;Sfantul sa ne ajute in continuare si sa mijloceasca la Bunul Dumnezeu pentru noi .

Lili nu stiu ce sa-ti spun ,este bine in principiu,mi-a fost greu in primele luni,plangeam mereu ca-mi era dor de casa si de ai mei,dar acum m-am mai obisnuit si nu ma mai gandesc atat de mult;e o tara bogata si frumoasa cu multe fiorduri si munti de jur-imprejur,chiar daca clima lasa de dorit si ploua mereu ,nu e foarte frig ;am gasit biserica ,doar ca nu e o biserica pictata ca cele din tara,ci doar o capela pe care parintele o inchiriaza duminica pentru slujba;eu merg in fiecare duminica si pot spune ca este singurul lucru care m-a intarit si m-a facut sa rezist tuturor ispitelor pe care le-am avut de cand am venit aici;imi lipsesc Sfintele Masluri de acasa,ca aici e doar un parinte si nu are cum face Sfantul Maslu,dar stiu ca cei dragi ma pomenesc si pe mine cand merg in tara si asta ma linisteste;in rest e bine,nu duci grija zilei de maine,ca salariile sunt de 10 ori mai mari ca-n tara ,doar ca ai mereu un dor in suflet pentru tara si cei dragi de acasa;dar ma alina faptul ca-i mai pot ajuta si pe ei,ca in tara nu puteam;nu vreau sa stau definitiv aici ci doar ceva timp,si apoi ma voi intoarce acasa ,cand va ingadui Bunul Dumnezeu.

Va pup pe toate si Dumnezeu si Sfantul Nectarie sa va ocroteasca pe voi si familiile voastre.

va multumesc tuturor fetelor de aici, ptr vb atat de frumoase..da asa este, au trecut 4 ani de atunci, acum pe 24 noiembrie implimim 4 ani decand printesa noastra Nectaria ne umple casa de zambete, bucurie de dragoste..de liniste ....am trecut prin multe in toti acesti ani..dar suntem fericiti si sanatosi...nu ne mai speriem acum la uracioasele viroze, care vin si pleaca....



#164
MaraAnisia

MaraAnisia

    Membru junior

  • Membri
  • PunctPunctPunct
  • 632 mesaje

Postat 21 noiembrie 2014 - 23:15

Intrarea Maicii Domnului in Biserica

 "Sfintii Ioachim si Ana, lipsiti de copii, dar cu credinta in Dumnezeu L-au rugat pe Dumnezeu sa le daruiasca cinstea de a fi parinti, fagaduind ca daca vor avea un copil, il vor duce la templu si il vor inchina Lui. Un inger le vesteste ca vor avea o fata pe care o vor numi Maria. Sfintii Ioachim si Ana nu au uitat de promisiunea facuta lui Dumnezeu si la trei ani de la nasterea Maicii Domnului au dus-o pe fiica lor la templu.

Aici a fost intampinata de marele preot Zaharia, tatal Sfantului Ioan Botezatorul, care a dus-o in cea mai sfanta incapere din acest loc, in Sfanta Sfintelor, unde a stat pana la varsta de 15 ani. A fost condusa in acel loc sfant, pentru ca ea insasi avea sa devina "Sfanta Sfintelor" lui Dumnezeu, salas a lui Dumnezeu-Cuvantul. Din ea, Cel Necuprins, Cel Vesnic, avea sa ia trup, sa Se faca cuprins in pantecele ei."

Dragelor, va doresc tuturor sa simtiti bucuria de a fii mame, si sa va pastrati mereu increderea in Bunul Dumnezeu.

 

Mara



#165
Lili_g

Lili_g

    Membru junior

  • Membri
  • PunctPunctPunct
  • 984 mesaje

Postat 25 noiembrie 2014 - 17:06

Puterile dumnezeiesti sunt atotputernice

-Parinte, multi se nelinistesc. Ce va fi cu problema aceasta, ce va fi cu cealalta.


-Asculta! Acum Dumnezeu chiar daca ar vrea sa ne lase, nu pote.


-La ce va referiti?


-Iata, atunci cand parintii aduc un copil pe lume, cu cat se nevoiesc sa-l creasca, cu atat il iubesc mai mult si ii doare pentru el. Tot astfel si Dumnezeu, ne-a adus in lume. S-a nevoit intr-un fel, ne-a crescut si S-a ostenit sa ne faca ceea ce suntem. Acum chiar daca ar vrea sa ne lase, nu poate pentru ca Il doare pentru noi. Numai noi sa avem putina marime de suflet. Daca avem putina marime de suflet, nu vom pierde Raiul.


-Parinte, ati spus ca Bunul Dumnezeu nu ne va lasa…


-Da, Dumnezeu nu ne lasa niciodata. Noi Il lasam. Atunci cand omul nu traieste duhovniceste, nu i se cuvine ajutorul dumnezeiesc. Dar cand traieste duhovniceste si este aproape de Dumnezeu, i se cuvine. Atunci, chiar daca s-ar intampla ceva si ar muri, el este pregatit pentru cealalta viata, asadar este in castig atat in viata aceasta, cat si in cealalta.
Ajutorul lui Dumnezeu nu poate fi impiedicat nici de oameni, nici de diavoli pentru a ajunge la noi. Nimic nu este greu, nici pentru Dumnezeu, nici pentru un Sfant. Numai noi, prin putina noastra credinta, impiedicam marile puteri dumnezeiesti sa se apropie si sa ne ajute. Si desi exista o atat de mare putere langa noi, fiindca exista inlauntrul nostru elementul uman intr-o mare masura, noi nu il putem intelege pe cel dumnezeiesc, care depaseste toate puterile omenesti ale intregii lumi, pentru ca puterile dumnezeiesti sunt atotputernice.


De multe ori pierdem ore intregi in zadar ca sa aflam singuri rezolvarea unei probleme, folosind toata lipsa noastra de experienta. Capul ni se face sonerie, ochii ne ustura, somnul nu ne prinde, pentru ca ne-a prins aghiuta, cu ganduri insistente. In cele din urma aflam o solutie, dar dupa aceea Dumnezeu ne da alta, o solutie mai buna, la care nu ne gandisem, iar noi ramanem cu durere de cap si cu noptile nedormite.Oricat de corecta ar fi parerea noastra. Daca nu-L punem pe Dumnezeu inainte, mintea se oboseste s ine vine durerea de cap, in timp ce rugaciunea cu incredere in Dumnezeu odihneste. De aceea, cele greu de izbavit omeneste sa le lasam cu incredere in seama lui Dumnezeu si sa nu ne sprijinim pe actiunile noastre omenesti, iar El va face ceea ce este mai bine.


Si pentru orice lucru pe care vreti sa-l faceti, sa spuneti intotdeauna :,,Daca vrea Dumnezeu”, ca sa nu patiti ceea ce a patit unul candva. Cineva se hotarase sa mearga la via sa ca sa lucreze: ,,Maine dis-de-dimineata, ma voi duce la vie”, ii spune femeii lui. ,,Daca vrea Dumnezeu vei merge”, ii raspunde aceea. ,,Vrea, ori nu vrea Dumnezeu, eu voi merge” , spune iarasi acela. A doua zi a pornit de cu noapte. Pe drum insa a inceput o ploaie atat de puternica, incat a fost nevoit sa se intoarca acasa. Nu se luminase inca de ziua. Bate in usa:,,Cine este?”, intreaba femeia lui. ,,Daca vrea Dumnezeu, sunt barbatul tau…”, raspunse acela.

Sursa desen: https://albastrude.wordpress.com/page/149/

Trezire duhovniceasca – Cuviosul Paisie Aghoritul (pag.321-323)



#166
Lili_g

Lili_g

    Membru junior

  • Membri
  • PunctPunctPunct
  • 984 mesaje

Postat 25 noiembrie 2014 - 18:38

Sfanta Mucenita Ecaterinaeste praznuita pe 25 noiembrie. A trait in timpul imparatului Maximian, la inceputul secolului al IV-lea. S-a nascut in cetatea Alexandriei, intr-o familie nobila. Datorita frumusetii si intelepciunii sale, insusi imparatul Maximian isi dorea sa-i devina sotie.

Ecaterina ajunsese sa creada ca niciun barbat nu se poate ridica la nivelul ei intelectual si din aceasta cauza refuza sa se casatoreasca. Acesta este motivul pentru care mama sa decide sa o duca la un parinte duhovnicesc din afara cetatii, ca sa o ajute sa intalneasca un tanar care sa-i devina sot. Parintele ii va vorbi de Hristos si ii va darui o icoana a Maicii Domnului cu Pruncul Iisus in brate.

Dupa aceasta intalnire, Sfanta Mucenita Ecaterina are doua viziuni: in prima o vede pe Maica Domnului cu Pruncul in brate. Insa pentru ca nu era crestina, nu reuseste sa vada fata Mantuitorului. Acest lucru ii descopera desertaciunea cunostintelor si alege sa primeasca Sfantul Botez.

In a doua vedenie i se descopera Hristos, care ii daruieste un inel de logodna, spunandu-i: "Iata, astazi te primesc pe tine mireasa Mie nestricata si vesnica, deci sa pazesti tocmeala aceasta cu dinadinsul si sa nu mai primesti nicidecum alt mire pamantesc". Ecaterina ramane uimita cand vede in urmatoarea zi inelul de logodna pe degetul sau. Este momentul in care viata sa se schimba radical. 

Precizam ca in acea vreme crestinii care refuzau sa jertfeasca idolilor erau ucisi. Ecaterina, vazand chinurile la care erau supusi cei care credeau in Hristos, merge la imparatul Maximian si ii spune ca inchinarea la idoli este o desartaciune.

Este dusa in fata unui consiliu de cincizeci de filosofi pagani, care aveau datoria sa o determine sa se inchine zeilor. Ecaterina condamna cultul si miturile pagane, infrunta in discutii publice pe inteleptii vremii si reuseste sa-i aduca la adevarata credinta pe filosofii care o judecau.

Dupa mai multe incercari nereusite de a o face pe Ecaterina sa lepede credinta in Hristos, este supusa chinurilor, ca in cele din urma sa fie zdrobita de fiarele ascutite a patru roti (de aici si reprezentarea in icoane a Sfintei Mucenite Ecaterina tinand in mana o roata). Pe 25 noiembrie 305, a fost decapitata. Potrivt Traditiei, la taierea capului sau nu a curs sange, ci lapte.

Trupul ei a fost luat de catre ingeri si dus pe Muntele Sinai. Ele vor fi descoperite unui calugar de la o manastire de la poalele Sinaiului. Acesta le va aduce cu dragoste in manastirea de la poalele muntelui Sinai.

Traditia spune ca in anul 337, sfanta imparateasa Elena a construit un sanctuar in jurul locului in care s-a aflat rugul de foc ce ardea si nu se mistuia, unde Dumnezeu a vorbit prima oara cu Moise. Din cauza atacurile permanente ale triburilor nomade vecine, imparatul Justinian a transformat sanctuarul intr-o manastire-fortareata, in secolul al Vl-lea.

Toti cei care ajung sa se inchine moastelor Sfintei Ecaterina din manastirea de pe Sinai, primesc in dar un inel, in cinstea celui pe care Hristos l-a daruit Sfintei Mucenite.

http://www.crestinor...ina-127436.html



#167
maryella77

maryella77

    Membru matur

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunct
  • 1.736 mesaje

Postat 26 noiembrie 2014 - 10:58

Pentru ca astazi este sfantul Stelian va urez ce imi doresc si mie: sfantul sa ne asculte rugaciunile, pe noi aspirantele sa ne ajute sa dobandim marea binecuvantare a vietii, pe gravidute sa duca sarcina cu bine la termen, iar pe bebei sa ii ocroteasca sa creasca armonios si sanatos!

 

Acatistul  Sfantului Stelian, ocrotitorul copiilor

Stelian - Cuvios Parinte ! 

(26 noiembrie)

Dupa obisnuitul inceput se zic: Condacele si Icoasele.

Condacul 1:

Iubite al lui Hristos, facatorule de minuni, grabnic ajutatorule al nostru, cuvioase parinte, slavind pe Dumnezeu, Cel ce te a sfintit pe tine din sanul maicii tale, cele de lauda aducem tie. Din toate nevoile scapa ne pe noi, cei ce graim catre tine: Bucura te, Sfinte Steliane, mare facator de minuni!

Icosul 1:

Facatorul ingerilor si al oamenilor te-a ales pe tine dintru inceput ca sa preamaresti cu viata ta ingereasca numele Sfintei Treimi si lepadand purtarea de grija a lumii, ca o raza prealuminoasa a Soarelui dreptatii stralucind viata ta, noi, privind preacinstitele tale nevointe, cu smerenie si cu bucurie zicem unele ca acestea:

Bucura-te, cinstea Bisericii sfinte;
Bucura-te, stalpul cel puternic al Paflagoniei;
Bucura-te, rugatorul cel mare al pustiei;
Bucura-te, indreptatorul credintei si al iubirii;
Bucura-te, chipul cel bland al smereniei;
Bucura-te, mangaierea credinciosilor;
Bucura-te, indreptatorul cel bun al pacatosilor;
Bucura-te, alinarea cea blanda a bolnavilor;
Bucura-te, lauda cea curata a credinciosilor;
Bucura-te, ingradirea cea lina a pustnicilor;
Bucura-te, Sfinte Steliane, mare facator de minuni!

Condacul al 2-lea:

Vazandu-te pe tine Dumnezeu a fi samanta sfanta si aleasa, de la sanul maicii tale te-a sfintit pe tine si vas al Sfantului Duh tea aratat. indreptandu-ti viata spre insingurare, cu Sfanta Cruce pe care ai purtat-o pana la sfarsitul vietii, ai insemnat dragostea cea mare pentru noi a lui Hristos-Dumnezeu, Caruia ii a-duci cintare: Aliluia!

Icosul al 2-lea:

Intelegere cereasca sa daruit tie, Parinte Stelian, ca din tineretile tale necontenit ai cugetat la cele inalte si impartind averea ta la saraci ai aflat adapostire pestera intunecata, pe care luminand-o cu sfintele tale rugaciuni, auzi de la noi unele ca acestea: Bucura-te, lauda cea vestita a Plafagoniei:

Bucura-te, stralucirea monahilor cea dorita; 
Bucura-te, floarea cuviosiei cea de Dumnezeu impodobita; 
Bucura-te, frumusetea sfintilor cea stralucita;
Bucura-te, cel ce pentru Domnul Hristos lumea ai parasit;
Bucura-te, cel ce in pestera ai locuit; 
Bucura-te, ca din tinerete lui Dumnezeu ai urmat; 
Bucura-te, ca in viata fiind, de trup te-ai departat; 
Bucura-te, cel ce pana la moarte cu Crucea Domnului ai biruit; 
Bucura-te, cel ce numai pe Hristos in tot locul si in tot chipul ai slujit; 
Bucura-te, Sfinte Steliane, mare facator de minuni!

Condacul al 3-lea:

Spre tine nadajduind, de multe boli sufletesti si trupesti ne-ai tamaduit si ne ai ferit de primejdii si de necazuri pe noi cei care ne rugam tie. Nazuind la tine cu lacrimi cerem sa duci la tronul Celui Prea-inalt rugaciunile celor ce slavesc pe Dumnezeu cantand: Aliluia!

Icosul al 3-lea:

Avand osardie spre lupta vietii monahicesti si iubind sihastria, intr-o pestera luminata doar de dragostea lui Dumnezeu ti-ai facut chilie si acolo hrana de la inger ai primit sfarsindu-ti viata cea bineplacuta lui Dumnezeu in nevointe, in post si in rugaciune. Iar noi, minunandu-ne de ostenelile tale cele sfinte, aducem aceste cantari:

Bucura-te, cel ce de cele pieritoare te-ai lepadat; 
Bucura-te, ca de imparatia cereasca cu dorul inimii ai fost legat; 
Bucura-te, ca pe Hristos Domnul cu toata inima L-ai iubit;
Bucura-te, cel ce mintea si inima prin rugaciune intru Domnul le-ai intarit; 
Bucura te, intelepte al inteleptilor luminator; 
Bucura-te, cald binevestitor al bucuriei ceresti;
Bucura-te, izvorul de viata purtator al pustiei;
Bucura-te, glasul cel puternic risipitor al trandaviei;
Bucura-te, grabnicule mangaietor al necazurilor si al durerilor sufletesti;
Bucura-te, grabnicule tamaduitor al suferintelor trupesti;
Bucura-te, Sfinte Steliane, mare facator de minuni!

Condacul al 4-lea:

iforul ispitelor celor rele alungand, ai trecut calea cea stramta si cu suferinte de multe feluri, purtand jugul lui Hristos, jugul tacerii si al privegherii de multe nopti, cu darul lui Dumnezeu te-ai suit pe calea desavarsirii, invrednicidu-te ca impreuna cu ingerii sa slavesti pe Dumnezeu cantandu-I: Aliluia!

Icosul al 4-lea:

auzind si vazand viata ta cea curata si sfanta, Cuvioase Parinte Steliane, toata ceata monahilor din tara Paf lagoniei sa minunat si sa intrecut in a te lauda pe tine; iar noi, credinciosii, cu credinta si bucurie graim asa:

Bucura-te, cel ce la inaltimea sfinteniei ai ajuns; 
Bucura-te, crin ales cu buna mireasma al pustiei; 
Bucura-te, cel ce esti a cerului minune si vas de cinste al Bisericii lui Hristos; 
Bucura-te, ostasule al lui Hristos cu daruri ceresti inarmat;
Bucura-te, inainte rugator al nostru la tronul Marelui imparat;
Bucura-te, sluga buna a Domnului cel spre bine folositor; 
Bucura-te, ostenitorule preaplacut al lui Dumnezeu;
Bucura-te, sprijinitorul nostru cel tare si grabnic ajutator; 
Bucura-te, ca lui Hristos Domnul cu smerenie ai slujit; 
Bucura-te, ca ai intarit pe credinciosi in rugaciunile lor; 
Bucura-te, Sfinte Steliane, mare facator de minuni!

Condacul al 5-lea:

Naprasnica moarte a pruncilor ai contenit, Sfinte Stelian, punandu-i in afara de primejdie si de moarte prin chemarea numelui tau si prin zugravirea icoanei tale; si atunci maicile cele mahnite s-au bucurat de vederea fiilor lor si au slavit pe Dumnezeu cantand: Aliluia!

Icosul al 5-lea:

Mahnirea maicilor in bucurie ai prefacut, Sfinte Stelian, dand lor nastere de pruncibuni si ridicand din boli pe cei bolnavi cu rugaciunile tale, ca cel ce ai in tine salasluirea harului dumnezeiesc, pentru aceasta noi, credinciosii, cunoscand faptele tale cele minunate si sfinte, cantam catre tine asa:

Bucura-te, cela ce cu blandetea ai departat duhul cel rau;
Bucura-te, ca ai mangaiat pe maicile mahnite de boala fiilor lor;
Bucura-te, ca ai ridicat din boli pe multi prunci; 
Bucura-te, ca prin aceasta ocrotitor al copiilor te-ai aratat;
Bucura-te, ca la tine copiii neincetat au alergat; 
Bucura-te, ca lucrator al dragostei lui Dumnezeu te-ai aratat prin faptele tale; 
Bucura-te, linistirea celor infricosati; 
Bucura-te, pururea ajutator al familiilor noastre;
Bucura-te, pururea ocrotitor al pruncilor; 
Bucura-te, pustnice, inarmat cu daruri ceresti; 
Bucura-te, Sfinte Steliane, mare facator de minuni!

Condacul al 6-lea:

Tinutul Paflagoniei lauda si astazi luptele si nevointele tale, Sfinte Stelian; ca locurile cele neumblate ale pustiei, cu rugaciunile tale le-ai umplut de buna mireasma, ca un alt Ilie Tesviteanul, odrasla pustiei aratandu-te; pentru aceasta, lauda aducem lui Dumnezeu si cantam: Aliluia!

Icosul al 6-lea:

Ca un luceafar stralucind, intunericul necredintei ai risipit, si cu numele tau cel sfintit pe multi din umbra pacatului la lumina mantuirii i-ai ridicat; pentru aceasta si darul de a face minuni de la Domnul ai primit. Pentru ale tale osteneli si daruri duhovni cesti cantam catre tine asa:

Bucura-te, vazatorule de Dumnezeu prea luminat;
Bucura-te, locas prea infrumusetat al Sfantului Duh;
Bucura-te, prin care se impodobesc cuviosii;
Bucura-te, prin care se intaresc credinciosii;
Bucura-te, ca ai gustat dulceata raiului, aflandu-te in trup stricacios;
Bucura-te, ca te-ai indulcit de painea vietii;
Bucura-te, ca te-ai adapat cu apa vietii;
Bucura-te, ca ne-ai aratat noua calea la cer;
Bucura-te, focule care arzi taberele demonilor;
Bucura-te, mangaierea celor intristati;
Bucura-te, Sfinte Steliane, mare facator de minuni!

Condacul al 7-lea:

foata firea omeneasca sa minunat de viata ta cea insingurata, Cuvioase Stelian, imbracat fiind in haina smereniei celei adevarate si de la Domnul invrednicindu-te de mari daruri; pentru aceea, impreuna cu tine, slavim pe Dumnezeu cantand: Aliluia!

Icosul al 7-lea:

aratat-a faptura noua Stapanul tuturor prin tine, cuvioase parinte, prin tine care toata viata pentru Domnul Hristos in pustie ai petrecut, cu smerenie gandind spre cele inalte si cu rugaciunea izvor de daruri imbelsugand. Iar noi, cei intunecati cu grijile si patimile, cu umilinta laudam dragostea ta cea curata si sfanta pentru Dumnezeu si cu bucurie cantam catre tine asa:

Bucura-te, trandafir inmiresmat cu mirosul cel de taina;
Bucura-te, izvor nesecat de bunatate;
Bucura-te, rugator fierbinte pentru cei cuprinsi de patimi;
Bucura-te, pastorul nostru cel preabun;
Bucura-te, parintele nostru cel milostiv si bland;
Bucura-te, vindecatorul suferintelor noastre;
Bucura-te, calauzitorul vietii noastre;
Bucura-te, mangaietorul sufletelor intristate;
Bucura te, linistitorul sufletelor tulburate;
Bucura-te, ridicarea celor cazuti in pacat;
Bucura te, Sfinte Steliane, mare facator de minuni!

Condacul al 8-lea:

In trup fiind tu inca toti s-au bucurat de ingereasca ta viata, iar acum, in slavile ceresti fiind, inaintea imparatului Hristos stand, nu ne uita pe noi cei ce savarsim pomenirea ta, ci te roaga pentru noi, cerand pentru noi iertare de pacate si impartasire de vesnicele bunatati, ca sa cantam impreuna cu tine in veci: Aliluia!

Icosul al 8-lea:

Vazandu-te pe tine vas ales al Sfantului Duh, din locuri indepartate la tine au alergat multimile de credinciosi si de la tine au cerut ajutor; carora vindecari revarsand, auzi de la noi unele ca acestea:

Bucura-te, rugatorule spre mantuire al celor ce te cinstesc;
Bucura-te, tamaduirea celor bolnavi si a celor suferinzi;
Bucura-te, cel ce ai biruit cu rugaciunea sagetile vrajmasului;
Bucura-te, ca Dumnezeu a salasluit in inima ta curata;
Bucura-te, ca nevointele tale pe ingeri au veselit; 
Bucura-te, ca prin ele pe diavol ai biruit; 
Bucura te, ca ai izbavit pe credinciosi de vrajmasi cu rugaciunile tale;
Bucura-te, stalpul cel drept al monahilor; 
Bucura-te, cinstea si podoaba credinciosilor; 
Bucura-te, cel ce te rogi necontenit pentru toti catre Dumnezeu; 
Bucura-te, Sfinte Steliane, mare facator de minuni!

Condacul al 9-lea:

Cand ai ajuns la sfarsitul ostenelilor tale cele mantuitoare, Cuvioase Stelian, ti-ai incredintat sufletul tau curat in mainile lui Dumnezeu, iar sfintii ingeri l-au purtat la tronul cel mai presus de ceruri cantand cantare de lauda catre Dumnezeu, Care este minunat intre sfintii Lui: Aliluia!

Icosul al 9-lea:

Inteleptii cei binevorbitori nu pot lauda cum se cuvine puterea dragostei tale catre Dumnezeu, ca ai miluit cu rugaciunea si cu fapta, aratandu-te: buna calauzire celor rataciti, bolnavilor tamaduire, maicilor ramase fara de prunci mangaiere, iar noi, bucu-randu-ne de darul acesta minunat dat tie, cu multu mire cantam:

Bucura-te, ca din lume in pustie te-ai ascuns ca pe Dumnezeu sa-L lauzi;
Bucura-te, ca si acum nu incetezi a te ruga pentru noi; 
Bucura-te, ca Dumnezeu ti-a dat tie darul facerii de minuni;
Bucura-te, ca pe maicile mahnite de moartea pruncilor cu rodire iarasi le-ai mangaiat; 
Bucura-te, ca te-ai aratat tamaduitor de multe patimi;
Bucura-te, doctor grabnic tamaduitor; 
Bucura-te, ajutatorul nostru cel fierbinte; 
Bucura-te, cel ce aperi pe prunci de boli; 
Bucura-te, mare folositor al celor ce-ti poarta numele; 
Bucura te, grabnicule ajutator al celor ce te cinstesc pe tine; 
Bucura te, Sfinte Steliane, mare facator de minuni!

Condacul al 10-lea:

Avand indrazneala catre Hristos, Dumnezeul nos tru, pe acesta roaga-L, Sfinte Stelian, pentru noi cei ce savarsim cu dragoste pomenirea ta, preaslavind pe Dumnezeu si cantand: Aliluia!

Icosul al 10-lea:

O, smerenie ne inchinam lui Dumnezeu si cu credinta sarutam sfanta icoana ta, Cuvioase Parinte Stelian si sufletul nostru si trupul nostru primesc ajutor si izbavire de patimi, de ispite si de primejdii; pentru aceasta te laudam cantand:

Bucura-te, mirul cel bun mirositor al lui Hristos; 
Bucura-te, ca ale tale rugaciuni sunt bineprimite;
Bucura-te, ca prin ele credinciosii primesc har;
Bucura te, cel ce biruiesti ispitele de tot felul;
Bucura-te, cel ce doresti mantuirea sufletelor noastre;
Bucura-te, curatitorule de patimi al trupurilor noastre;
Bucura-te, ocrotitorul celor din primejdii;
Bucura-te, ca tu ne esti aparator la Judecata;
Bucura-te, cel ce prin impartasire esti fiu al lui Dumnezeu;
Bucura-te, inaltarea credinciosilor spre mantuire;
Bucura-te, Sfinte Steliane, mare facator de minuni!

Condacul al 11-lea:

Cuvioase Parinte Stelian, tu care toata viata te-ai aratat implinitor al poruncilor Domnului, da-ne si noua ajutor ca sa fim lucratori poruncilor Sale si, mostenitori aiimparatiei Cerurilor facandu-ne, sa cantam impreuna cu tine in veci: Aliluia!

Icosul al 11-lea:

Veniti toti credinciosii sa ne inchinam in biserica Domnului si sa ne rugam Cuviosului Stelian, pe care, cinstindu-l cu cantari duhovnicesti si cu faclii aprinse, sa cantam asa:

Bucura te, inger de trup purtator; 
Bucura-te, omule cu ingerii vorbitor; 
Bucura-te, ca viata toata Domnului o ai inchinat; 
Bucura-te, ca prin aceasta sluga buna a Domnului te-ai aratat; 
Bucura-te, ca tu cununa nemuririi de la Dumnezeu ai primit; 
Bucura-te, ca fericirea cereasca cu toti sfintii ai mostenit; 
Bucura-te, ca de acolo pe noi ne priveghezi;
Bucura-te, ca prin rugaciunile tale pe noi ne intaresti;
Bucura-te, ca si acum la ajutorul tau alergam;
Bucura-te, invatatorul tinerilor si sprijinitorul batranilor;
Bucura-te, Sfinte Steliane, mare facator de minuni!

Condacul al 12-lea:

Laudand proslavirea ta, te fericim toti credinciosii, Cuvioase Parinte Stelian, lauda Bisericii si podoaba monahilor, roaga pe Milostivul Dumnezeu sa ocroteasca Biserica si pe credinciosii robii Sai de toata reaua intamplare; ocroteste casele noastre cu caldura rugaciunilor tale ca impreuna sa cantam cantare sfanta: Aliluia!

Icosul al 12-lea:

Oa un trandafir nevestejit cu buna mireasma a darului lui Dumnezeu ai umplut, cuvioase parinte, marginile lumii; umple de buna mireasma duhovniceasca pe cei ce praznuiesc pomenirea ta si ti-au alcatuit laude ca acestea:

Bucura te, cel ce cu iubirea ta pe credinciosi ai luminat; 
Bucura-te, cel ce cu dar dumnezeiesc pe bolnavi ai vindecat;
Bucura-te, izvor nesecat al laudei celei sfinte; 
Bucura-te, desfatarea celor minunate si negraite; 
Bucura-te, alinarea cea dulce a pruncilor celor iubiti; 
Bucura-te, ca pe toti ii mangai, facandu-i fericiti; 
Bucura-te, ca toti primim indemnurile tale; 
Bucura-te, ca toti urmandu-ti pilda vietii ne mantuim; 
Bucura-te, mangaierea celor ce cer la tine ajutor; 
Bucura-te, sprijin si sfant ocrotitor al crestinilor; 
Bucura-te, Sfinte Steliane, mare facator de minuni!

Condacul al 13-lea:

O, preafericite, sfinte si facatorule de minuni Parinte Stelian, primind aceasta putina rugaciune ce se inalta intru lauda ta, mijloceste la Bunul Dumnezeu pentru noi cei ce te cinstim pe tine, iertare de pacate sa ne daruiasca, sanatate noua si copiilor nostri, pace lumii si liniste caselor noastre, ale celor ce slavim pe Dumnezeu si cantam: Aliluia! (acest Condac se zice de trei ori)

Dupa aceea se zice iarasi Icosul intai si Condacul intai.

Rugaciune:

Cuvioase Parinte Stelian, sprijinitorul si calauzitorul in rugaciunile noastre, patimile trupesti biruind si impreuna cu ingerii locuind, privesti neincetat marirea cea gatita sfintilor, de lumina cereasca umplan-du-te. Acum, in marirea cereasca vietuind si inaintea imparatului Hristos stand, nu uita pe credinciosii care cu indrazneala inalta rugaciuni si cer sprijinul tau. Cel ce de la sanul maicii tale ai fost sfintit, si vas ales al Duhului Sfant te-ai aratat, luand sub ocrotirea ta pe mame si pe copii, ferindu-i de intristare si de boala, arata-te grabnic vindecator al suferintelor si al bolilor sufletesti si trupesti ale celor ce te lauda pe tine. Cel ce din pustiul Paflagoniei ai facut loc de preamarire a Sfintei Treimi, fa si din pustiul inimilor noastre tarina bine-placuta a harului dumnezeiesc, in care sa infloreasca crinii cei mantuitori ai credintei si sa se inmulteasca roadele sfintitoare ale faptelor bune; ocroteste cu rugaciunile tale familiile si pe copiii nostri, cerand de la Milostivul Dumnezeu iertare de pacate, sanatate si mantuire, ca prin tine si impreuna cu tine sa laudam numele cel sfant al Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh. Amin.



#168
maryella77

maryella77

    Membru matur

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunct
  • 1.736 mesaje

Postat 26 noiembrie 2014 - 11:01

La multi ani frumosi cu sanatate Steliana de Alina! Sa cresti sanatoasa, cuminte si sa fii bucuria parintilor tai alaturi de surioare!

La multi ani frumosi si sanatosi tuturor celor care poarta numele sfantului Stelian!



#169
honey_eyes27

honey_eyes27

    Nou venit

  • Membri
  • Punct
  • 64 mesaje

Postat 26 noiembrie 2014 - 13:11

Sfantul Stelian Paflagonul, ocrotitorul pruncilor si al familiei crestine, este praznuit pe 26 noiembrie. Sfantul Stelian s-a nascut in secolul al VI-lea, la Adrianopolis, in provincia Paflagonia din Asia Mica (pe teritoriul Turciei de astazi), intr-o familie foarte bogata.

Luand sub ocrotirea ta pe mame si pe copii, ferindu-i de intristare si de boala, arata-te grabnic vindecator al suferintelor si al bolilor sufletesti si trupesti ale celor ce te lauda pe tine. Bucura te, Sfinte Steliane, mare facator de minuni !

Sfantul Stelian, cunoscut indeobste ca ocrotitor al pruncilor, a fost sfintit si s-a facut locas al Duhului Sfant inca din pantecele maicii sale. Intru toate era curat si plin de dragoste. Pentru aceasta, la vremea potrivita, si-a impartit bogatia pe care o avea saracilor si s-a facut monah. Dorind sa se adanceasca in rugaciune si in cunoasterea lui Dumnezeu, a plecat in pustie. A intrat intr-o pestera in care primea hrana de la dumnezeiescul inger. Primeste puterea de vindeca poporul de diverse boli. Din viata sa aflam ca intr-o zi,  a venit in popor o boala aducatoare de moarte si mureau intr-una pruncii, iar parintii ramaneau fara de copii. Stiind mai multi de nevoitorul si pustnicul Stelian, au inceput a-l lua mijlocitor inaintea lui Dumnezeu, pentru vindecarea copiilor. Maicile care s-au rugat Sfantului Stelian au dobandit alti prunci, iar pruncii bolnavi au fost tamaduiti.

Sfantul Cuvios Stelian Paflagonul este pictat in mod obisnuit cu un copil in brate, pentru neobosita sa misiune de a-i apara pe cei mici, ajutandu-i in mod special pe copiii bolnavi.

Moastele Sfantului Stelian in BucurestiSfantul Cuvios Stelian

Biserica Sfantul Stelian, numita "Lucaci”, din Bucuresti, este mult iubita de credinciosi, acestia gasundu-si adesea alinare la racla cu Moastele Sfantului Stelian. Biserica, zidita in anul 1736, de catre mitropolitul Stefan al Tarii Romanesti, a fost refacuta peste ceva vreme, ramanand in picioare pana astazi. Dintre vechile odoare de la biserica mitropolitului Stefan, biserica a mostenit moastele Sfantului Cuvios Stelian, dar si ale Sfintilor Haralambie, Elefterie si Onufrie.

Cu trecerea timpului, crescand evlavia crestinilor fata de Cuviosul Stelian, pe langa hramul Sfantul Nicolae, biserica a mai capatat inca un hram, si anume pe Sfantul Stelian. Astfel, aceasta este singura biserica din Bucuresti cu acest hram. Slujbele de fiecare miercuri, savarsite in cinstea cuviosului, si praznuirea numelui sau, la 26 noiembrie, atrag numerosi credinciosi.

Rugaciune catre Sfantul Cuvios Stelian

Cuvioase Parinte Stelian, sprijinitorul si calauzitorul in rugaciunile noastre, patimile trupesti biruind si impreuna cu ingerii locuind, privesti neincetat marirea cea gatita sfintilor, de lumina cereasca umplan-du-te.

Acum, in marirea cereasca vietuind si inaintea imparatului Hristos stand, nu uita pe credinciosii care cu indrazneala inalta rugaciuni si cer sprijinul tau. Cel ce de la sanul maicii tale ai fost sfintit, si vas ales al Duhului Sfant te-ai aratat, luand sub ocrotirea ta pe mame si pe copii, ferindu-i de intristare si de boala, arata-te grabnic vindecator al suferintelor si al bolilor sufletesti si trupesti ale celor ce te lauda pe tine.

Cel ce din pustiul Paflagoniei ai facut loc de preamarire a Sfintei Treimi, fa si din pustiul inimilor noastre tarina bine-placuta a harului dumnezeiesc, in care sa infloreasca crinii cei mantuitori ai credintei si sa se inmulteasca roadele sfintitoare ale faptelor bune; ocroteste cu rugaciunile tale familiile si pe copiii nostri, cerand de la Milostivul Dumnezeu iertare de pacate, sanatate si mantuire, ca prin tine si impreuna cu tine sa laudam numele cel sfant al Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh. Amin.

Tot astazi, mai facem pomenirea:
- Sfantului Cuvios Alipie Stalpnicul;
- Sfantului Cuvios Nicon;
- Sfantului Acachie din Scara;
- Sfantului Cuvios Iacov Pustnicul;
- Sfantului Cuvios Sil, episcopul Corintului din Persida;
- Sfantului Mucenic Gheorghe Hiotul.

Maine, 27 noiembrie, facem pomenirea Sfantului Mucenic Iacob Persul.

Sursa:CrestinOrtodox.ro



#170
Lili_g

Lili_g

    Membru junior

  • Membri
  • PunctPunctPunct
  • 984 mesaje

Postat 27 noiembrie 2014 - 16:45

Pătimirea Sfîntului Marelui Mucenic Iacov Persul

sf_mc_iacov_persul.jpgSfîntul Mucenic Iacob era din ţara perşilor din cetatea ce se chema Elani, născut din părinţi creştini şi crescut cu bună credinţă. Acesta şi-a luat de soţie o femeie creştină şi vieţuia în multă bogăţie şi cinste pentru că era iubit de împăratul perşilor, anume Isdegherd. Şi a fost rînduit de dînsul mai mare în palatele împărăteşti. Dar i s-a întîmplat să se înşele cu facerile de bine cele multe şi cu cinstirile împărăteşti şi a cădea din credinţă, încît a adus jertfă idolilor şi s-a închinat lor împreună cu împăratul.

Auzind despre aceasta maica sa şi femeia lui, au făcut o scrisoare către dînsul şi i-au trimis-o degrabă, în care scria aşa: "O, ticălosule! Pentru ce ai lăsat pe Dumnezeu, Împăratul cerului, pentru cinstea omenească? Căci făcînd după plăcerea împăratului acestuia vremelnic, ai pierdut viaţa cea fără de moarte. Şi slujind împăratului acestuia stricăcios, te-ai lepădat de Cel nestricăcios. Ai schimbat adevărul pe minciună, lăsînd credinţa în Hristos şi ai primit înşelăciunea diavolească.

Supunîndu-te împăratului celui muritor, ai trecut cu vederea pe Judecătorul viilor şi al morţilor. Pentru dragostea omenească, te-ai făcut nevrednic dragostei lui Dumnezeu şi ai căzut din nădejdea cea bună. Plîngem şi ne tînguim pentru tine, căci fiind fiu al luminii, acum te-ai făcut fiul întunericului şi al gheenei. Şi să ştii că dacă nu te vei întoarce către Dumnezeu, apoi nu ai parte cu noi; pentru că nu voim a te mai vedea, fiind închinător de idoli. Iar cînd îi va ajunge mînia lui Dumnezeu pe împărat şi pe ai lui, împreună cu dînşii te va ajunge şi pe tine. Atunci vei plînge cu amar, văzîndu-te chinuit în focul gheenei. Drept aceea, te rugăm cu lacrimi, întoarce-te către Hristos şi te sîrguieşte a scăpa de urgia lui Dumnezeu care o să vină asupra voastră".

Acest fel de scrisoare a fost dată lui Iacob de la maica şi de la soţia sa, fiind el atunci cu împăratul afară din cetate. Iar el luîndu-o şi citind-o, s-a umilit grăindu-şi în sine: "De vreme ce maica şi soţia mea se înstrăinează de mine, deci ce-mi va fi veacul ce va să fie, cînd va veni Dumnezeu să judece viii şi morţii şi să răsplătească fiecăruia după faptele lui?"

Citind iarăşi scrisoarea cu sîrguinţă, a plîns foarte şi se tînguia pentru păcatul său. Apoi şi-a zis în sine: "Ştiu ce voi face, ca să nu piară pînă în sfîrşit sufletul meu. Voi petrece bătînd neîncetat în uşa milostivirii lui Dumnezeu, pînă cînd îmi va deschide; căci ştiu că-mi va deschide, pentru că este Îndurat şi Milostiv şi nu voieşte moartea păcătosului, ci primeşte cu bucurie pe cei ce se pocăiesc".

Astfel plîngînd el şi acestea către sine zicînd, l-au văzut nişte păgîni şi l-au cunoscut că este creştin. Apoi mergînd, au spus împăratului. Iar împăratul, chemîndu-l îndată la sine, i-a zis: "Spune-ne nouă adevărul, nazarinean eşti?" Iar Iacob răspunse: "Este adevărat, sînt nazarinean!" Apoi împăratul a zis: "Dar eşti fermecător?" Iacob a răspuns: "Nu sînt fermecător, ci creştin". Împăratul a zis: "Ticălosule şi nemulţumitorule, oare n-ai primit daruri şi cinste de la mine şi de la tatăl meu?" Iacob a răspuns: "Unde este acum tatăl tău? Iată că trupul lui cel muritor se strică în pămînt, iar sufletul lui este aruncat în iad".

Auzind acestea împăratul, s-a mîniat foarte tare şi a zis către dînsul: "Astfel de mulţumire dai dragostei mele cu care te-ai îndulcit pînă acum şi mie te împotriveşti, iar pe tatăl meu îl grăieşti de rău? Să ştii dar că eşti vinovat de moarte. Dar nu te voi pierde cu sabia, ca să nu mori îndată. Ci, muncindu-te cu felurite chinuri multă vreme, la crudă moarte te voi da".

Sfîntul Iacob a răspuns: "Ceea ce te lauzi să faci, o! împărate, aceea fă-o mai degrabă, căci să ştii că nu mă sperie cuvintele tale, care sînt asemenea vîntului ce bate în piatră. Nici îngrozirea ta nu mă înspăimîntă, pentru că nu mă tem de moarte, ştiind că această moarte vremelnică nu este moarte, ci somn. Căci ca din somn se vor scula din morminte toţi oamenii la înfricoşata venire a Hristosului meu". Iar împăratul a zis: "Să nu te înşele nazarinenii care numesc moartea somn şi învaţă a nu se teme de dînsa, de care însă se tem şi împăraţii. Sfîntul a răspuns: "Moartea drepţilor întru odihnă va fi, iar vouă necredincioşilor şi păcătoşilor începere a chinului celui veşnic".

Atunci, chemînd împăratul pe sfetnicii şi pe prietenii săi, s-a sfătuit cu dînşii cu ce chinuri să-l piardă pe Iacob. După aceasta a dat astfel de hotărîre asupra sfîntului ca să fie spre înfricoşarea şi a altor perşi necredincioşi, dintre care s-a despărţit Iacob cu credinţa, ca fiecare mădular al său să primească deosebită chinuire, prin tăiere. Şi luînd chinuitorii pe Sfîntul după porunca împăratului, îl duceau la locul cel de chin pentru ca să taie toate mădularele lui, unul cîte unul. În urma lui mergeau mulţi din cei cunoscuţi, din boieri şi din ostaşi şi din cetate popor fără de număr, ca să vadă pătimirea şi sfîrşitul lui. Iar el, ajungînd la locul orînduit a rugat pe chinuitori să-i dea puţină vreme să se roage. Şi, ridicînd ochii spre cer, s-a rugat, zicînd:

"Doamne Dumnezeul meu ascultă-mă pe mine robul Tău şi căutînd din înălţimea cea sfîntă a Ta, dă-mi tărie şi putere în ceasul acesta pentru ca să rabd durerile acestea şi să-mi răsplătesc cu sîngele meu greşeala, căci mă lepădasem de Tine făcătorul şi Stăpînul meu. Acum îmi pare rău de aceasta şi mă întorc la Tine, Dumnezeul meu. Mărturisesc Preasfînt numele Tău şi-mi pun sufletul meu pentru Tine. Iar Tu, Doamne, trimite-mi ajutorul Tău spre răbdare, ca să vadă vrăjmaşii Tăi şi să se ruşineze, căci Tu, Doamne, m-ai ajutat şi m-ai mîngîiat".

Astfel rugîndu-se Sfîntul, s-au apropiat chinuitorii şi, dezbrăcîndu-l, i-au întins mîinile şi picioarele şi i-au zis: "Ce vei face acum Iacobe, căci acum nu poţi avea nici o scăpare pentru că aşa este porunca ca trupul tău să se taie în bucăţi şi chiar degetele mîinilor şi picioarelor şi tot trupul tău de la grumaz pînă la glezne; iar mai pe urmă şi capul îl vom tăia. Deci socoteşte ce-ţi este mai de folos: a te pleca voii împărăteşti şi a fi viu, întreg şi sănătos? Sau a muri în aceste chinuri grele?"

Asemenea, şi unii din prietenii lui plîngeau pentru el, zicînd: "Pentru ce îţi pierzi sufletul tău în deşert, cruţă-te şi nu-ţi pierde frumoasele tinereţi; fă voia împăratului şi închină-te zeilor lui, ca să fii viu, iar Dumnezeului tău îi vei sluji în taină, precum vei vrea". Iar Sfîntul, deschizînd gura, a zis: "Nu plîngeţi pentru mine, ci plîngeţi pentru voi şi pentru fiii voştri. Pentru că eu merg întru odihna cea veşnică, iar voi vă veţi duce să pieriţi în veşnicele chinuri. Căci zdrobindu-mi voi mădularele, îmi veţi mijloci veşnica răsplătire negrăită în ceruri, iar vouă mai multă muncă în iad, ca să vă ardeţi în veac, împreună cu dracii cărora vă închinaţi".

Atunci, unii din ispravnicii împărăteşti au început a bate pe chinuitori, zicînd: "Ce staţi, uitîndu-vă la dînsul? Începeţi a face ceea ce vi s-a poruncit". Şi îndată unul, luînd mîna cea dreaptă a Sfîntului, i-a tăiat degetul cel mare, iar fericitul privind la cer a zis: "Ajutorul meu şi nădejdea mea, Doamne Dumnezeul cel mare întru tărie, Care cu degetul Tău cel dumnezeiesc izgoneşti dracii, primeşte acest deget care s-a tăiat pentru Tine din îndemnarea drăcească, ca o ramură din copaci şi fii mie milostiv pentru că şi din vie se taie mlădiţele ca să înverzească viţa, ca mai mare să crească şi mai mult rod să aducă".

patimire_iacov_persul.jpg

Ispravnicului împărătesc, fiindu-i milă de dînsul, a zis: "Cruţă-te, Iacobe, ascultă porunca împăratului, căci iată tuturor ne pare rău de tine; închină-te zeilor ca să fii viu. Iar pentru degetul ce ţi s-a tăiat, nu te întrista; căci sînt doctori, care te vor tămădui, dar nu voiesc mai mult a-ţi pierde sănătatea şi frumuseţea tinereţilor tale!"

Iar fericitul a zis către dînsul: "Au nu vezi viţa de vie, cînd i se taie mlădiţele la vremea sa? Căci cînd începe a se încălzi pămîntul de soare, lîngă fiecare tăietură odrăsleşte. Deci, dacă viţa se taie pentru ca la vremea viitoare să crească odrasla şi să aducă rod, cu atît mai mult omul cel credincios, fiind răsădit în via Dumnezeului Celui Preaînalt şi unit cu viaţa cea adevărată, cu Fiul lui Dumnezeu, Care a zis: Eu sînt viţa iar voi mlădiţele. Fiind tăiat acum cu moartea cea vremelnică, va învia întreg în veacul viitor, înverzind cu odrasla slavei nestricăcioase şi aducînd rodul răsplătirii celei veşnice".

Grăind acestea Sfîntul, s-a apropiat şi i-a tăiat şi al doilea deget. Iar Sfîntul Iacob, răbdînd, a zis: "Primeşte, Doamne, şi a doua ramură din livada Ta, pe care a zidit-o dreapta Ta". Iar faţa Sfîntului era luminată şi plină de bucurie, ca şi cum s-ar fi îndulcit de veselie. Şi tăindu-i şi al treilea deget, el a zis: "De trei ispite care sînt în lume izbăvindu-mă, binecuvintez pe Tatăl şi pe Fiul şi pe Sfîntul Duh şi cu cei trei tineri mîntuiţi din foc, mă voi mărturisi Ţie, Doamne şi cu cetele mucenicilor voi lăuda numele Tău, Hristoase".

Apoi i-au tăiat şi al patrulea deget. Iar el a zis: "Cel ce primeşti laudă de la patru vieţuitori, primeşte pătimirea degetului al patrulea, tăiat pentru mărturisirea Preasfîntului Tău nume". Tăindu-i şi al cincilea deget, a zis: "S-a săvîrşit veselia mea, ca la nunta celor cinci fecioare înţelepte". Chinuitorii vrînd să-i taie şi degetele de la mîna stîngă, au început a zice către dînsul: "Cruţă-ţi măcar acum sufletul tău, Iacobe, şi nu te pierde, ci fă voia împăratului ca să fii întreg. Oare nu-ţi este mai bine a fi viu şi întreg, decît a pătimi aceste chinuri şi a muri? Iar pentru pierderea unei mîini nu te mîhni, căci mulţi oameni sînt în lume numai cu o mînă şi se îndestulează cu multe bogăţii şi cu cinste şi se îndulcesc de tot binele pe pămînt".

Iar Sfîntul a zis: "Păstorii, cînd tund oile, tunzînd partea din dreapta, oare lasă pe cea din stînga netunsă? Eu sînt oaie a turmei lui Hristos, care m-am dat în mîinile voastre pentru Domnul meu, ca să-mi tundeţi mădularele mele ca pe o lînă; acum avînd mîna cea dreaptă tunsă, o voi cruţa pe cea stîngă? Nu voi cruţa nici unul din mădularele mele; ci mă voi dezbrăca de trupul meu stricăcios, pentru ca să mă îmbrac într-unul nestricăcios".

Şi privind către cer, a zis: "Mic şi prost sînt în faţa Ta, Doamne, Care, fiind Dumnezeu mare, Te-ai micşorat pe Tine, îmbrăcîndu-Te în chipul nostru şi ai răbdat pentru noi răstignire şi junghiere. Nu pot, Stăpîne, a urma patimilor Tale. Însă mă dau pentru Tine spre zdrobire şi spre moarte, pentru ca în vremea Învierii să mă ridici viu şi întreg".

Zicînd acestea, s-a apropiat gealatul (chinuitorul) şi i-a tăiat degetul cel mare al mîinii stîngi. Iar el a zis: "Mulţumesc Ţie, prea lăudate Doamne, că m-ai învrednicit pe mine a-ţi aduce al şaselea deget, Cel ce în ziua şi în ceasul al şaselea Ţi-ai întins pe cruce Preacuratele Tale mîini". Şi i-au tăiat şi al şaptelea deget. Iar el a zis: "Precum cu buzele împreună cu David de şapte ori în zi Te-am lăudat, Doamne, pentru judecăţile dreptăţii Tale, aşa astăzi cu şapte degete care sînt tăiate pentru Tine, preamăresc mila Ta, arătată asupra mea".

Atunci i-au tăiat şi al optulea deget, iar Sfîntul a zis: "Tu Însuţi, Doamne, ai primit în a opta zi tăiere împrejur după lege, iar eu rabd tăiere a opt degete, pentru ca, despărţindu-mă de oamenii cei fărădelege şi necuraţi, să mă unesc cu Tine, Mîntuitorul Meu; ieşind din trup să văd Preasfînta Ta faţă, pe care aşa doreşte sufletul meu să o vadă precum doreşte cerbul izvoarele apelor".

Tăindu-i-se şi al nouălea deget, Sfîntul a zis: "Într-al nouălea ceas pe cruce Ţi-ai dat Duhul Tău, în mîinile Părintelui, Hristoase al meu; iar eu întru durerea acestui al nouălea deget tăiat, îţi aduc mulţumire, că m-ai învrednicit a fi întins spre tăierea mădularelor mele, pentru preasfînt numele Tău".

Atunci i-au tăiat şi al zecelea deget, iar el lăudînd pe Domnul, a zis: "În psaltire cu zece strune voi cînta Ţie, Dumnezeule şi îţi mulţumesc Ţie, Care m-ai învrednicit a răbda tăierea degetelor de la amîndouă mîinile, pentru cele zece porunci ale Tale, care au fost scrise pe două table".

Atunci unii din boierii împărăteşti, care stăteau de faţă, fiind prieteni Sfîntului, plîngînd cu amar, au început a zice către dînsul: "O! preaiubitul nostru prieten, te rugăm ascultă-ne pe noi, fă voia împăratului, ca să nu mori în grele chinuri. Şi să nu ai mîhnire pentru degetele tale, căci sînt doctori iscusiţi, care pot să te vindece, numai cruţă-te, ca să nu te lipseşti de această lume dulce; pentru că ai multă avere şi poţi să fii întru mare odihnă. Că de-ai fi fost sărac, ai fi putut zice: ce nădejde îmi este mie şi ce folos am de viaţa mea, nemaiputînd de acum a lucra cu mîinile şi a mă hrăni? Dar tu eşti bogat şi ai aur destul şi numai singur de vei voi, poţi să trăieşti cît se poate de bine în dulceţile acestei lumi şi să te înveseleşti împreună cu soţia şi cu maica ta şi cu iubiţii tăi prieteni. Pentru ce voieşti să-ţi pierzi sufletul în deşert, spune nouă măcar un cuvînt, prin care să te pleci voii împăratului şi îndată vei fi slobod de munci".

Iar fericitul, privind spre dînşii, a zis: "Nimeni nu poate sluji la doi domni, şi nimeni, punînd mîna pe plug, căutînd înapoi, este îndreptat întru împărăţia lui Dumnezeu. Căci Domnul meu a zis: Cine iubeşte pe tată sau pe mamă, pe femeie, sau pe copii, mai mult decît pe Mine, nu-Mi este Mie vrednic; cel ce nu-şi ia crucea sa şi să vină după Mine, nu este vrednic de Mine. Deci nu voi asculta sfatul vostru, pentru că nefolositoare îmi sînt cuvintele voastre; ci mai mult vă rog, să nu mă cruţaţi pe mine. Ci precum vă este vouă poruncit pentru mine, aşa faceţi".

Atunci mîniindu-se gealatul, s-a apropiat şi i-a tăiat degetul cel mare al piciorului drept. Iar Sfîntul Iacov a zis: "Slavă Ţie, Hristoase, Căruia nu numai mîinile, ci şi picioarele au fost străpunse, şi sîngele Ţi-a curs. Învredniceşte-mă, ca piciorul drept care a pătimit tăierea degetului dintîi să stea cu cei mai de pe urmă de-a dreapta Ta".

Şi i-au tăiat al doilea deget al aceluiaşi picior. Iar el a zis: "Îndoitu-s-a spre mine stăpînirea şi mila Ta Doamne, în această zi, în care pătimind tăierea şi acestui deget al doilea, voi veni către Tine, Dumnezeul meu Cel tare şi viu, care mă izbăveşti pe mine de moartea veşnică". Şi i-a tăiat şi al treilea deget şi l-a aruncat dinaintea lui, iar fericitul căutînd spre dînsul a zîmbit şi a zis: "Mergi în numele Treimii şi tu al treilea deget către soţii tăi, ca şi grăuntele de grîu care cade în pămînt, şi murind pentru Hristos, Cel ce a înviat a treia zi, mult rod de cinste vei avea împreună cu prietenii tăi în ziua învierii celei de obşte".

I-a tăiat şi al patrulea deget şi a zis fericitul: "Pentru ce eşti mîhnit sufletul meu şi pentru ce te tulburi? Nădăjduieşte către Dumnezeu, Care te mîntuieşte cu puterea crucii celei în patru cornuri, că mă voi mărturisi Celui ce m-a zidit pe mine din patru stihii".

Şi i-a tăiat lui şi al cincilea deget, iar Sfîntul a zis: "Acum voi începe a grăi către Tine, Doamne, Cel ce ai răbdat pe cruce cinci răni mai mari, preamărind ajutorul Tău, pentru că mă faci vrednic părţii credincioşilor robilor Tăi, celor ce au pătimit pentru Tine, cei care au înmulţit cei cinci talanţi".

Apropiindu-se gealatul de piciorul lui cel stîng, i-a tăiat degetul cel mic şi a zis Sfîntul Iacob: "Îmbărbătează-te, micule deget al şaselea, prin Dumnezeul cel mare, Cel ce mă întăreşte pe mine cu milă, care în a şasea zi te-a făcut pe tine cel mic cu cele mari şi, deopotrivă, cel mic ca şi cel mare va învia. Şi de vreme ce nici un fir de păr din cap nu piere, cu atît mai mult tu, deget mic, nu te vei despărţi de soţii tăi cei mai mari, ci deopotrivă cu dînşii te vei preamări, precum şi deopotrivă pătimeşti".

Şi i-a tăiat şi al şaptelea deget. Iar Sfîntul a zis: "Risipiţi casa aceasta veche sub care se ascundea şarpele cel cu şapte capete, pentru că mie mi se găteşte de Ziditorul - Cel ce în a şaptea zi S-a odihnit de lucrurile Sale -, altă casă nerisipită, nefăcută de mînă, veşnică în cer".

Apoi i-a tăiat şi al optulea deget, iar Sfîntul a zis: "Cel ce a mîntuit opt suflete din apă în corabia lui Noe, mă va mîntui şi pe mine, cel căruia îmi vărsaţi sîngele cu apa. Căci tăindu-mi-se şi acest deget al optulea, precum nicovala, fiind bătută cu ciocanul nu simte lovitura, ci mai mult se întăreşte, aşa nici eu nu bag seamă de durerea mădularelor ce mi se taie; pentru că Însuşi Făcătorul doctorul cel mai bun, mă întăreşte pe mine şi-mi uşurează durerile şi mă va pune cu totul întreg în a opta zi, după zilele săptămînii vieţii acesteia, în viaţa cea viitoare preafericită şi veşnică".

Şi i-a tăiat şi al nouălea deget. Iar Sfîntul a zis: "Întăreşte-mă în răbdare, Dumnezeule adevărat, că spre Tine a nădăjduit sufletul meu, Cel ce ai întărit cu darul Tău cele nouă cete îngereşti, cu care mă învredniceşti a sta înaintea Ta, pe mine care pătimesc tăierea acestor nouă degete ale picioarelor".

Atunci i-au taiat şi al zecelea deget, iar el, lăudînd pe Domnul, a zis: "Iată că-Ţi aduc Ţie jertfă, Iisuse Hristoase, Cel ce eşti desăvîrşit Dumnezeu şi om desăvîrşit, douăzeci de degete ale mele". Şi iarăşi a zis: "Judecă mie, Dumnezeule, şi alege judecata mea de la neamul necuvios; că iată, necredincioşii n-au cruţat făptura Ta, ci ca nişte lupi nemilostivi au tăiat mădularele mele".

Şi stătea acolo mulţime multă de popor, bărbaţi şi femei, bătrîni şi tineri, privind la acea privelişte şi mirîndu-se de răbdarea Sfîntului. Apoi pătimitorul lui Hristos, căutînd asupra prigonitorilor, a zis: "Ce staţi fără de lucru? Tăiaţi copacul ale cărui ramuri le-aţi tăiat!" Şi apropiindu-se chinuitorul, i-a tăiat piciorul cel drept, iar Sfîntul a zis: "Acum aduc în dar Împăratului ceresc starea mea înaintea Lui, pe care iubindu-L, pătimesc acestea, ca piciorul meu acesta tăiat să stea drept întru Împărăţia Lui, alcătuit la încheietura sa întru dreptate". I-a tăiat apoi şi piciorul stîng, iar Sfîntul, căutînd la cer, a zis: "Auzi-mă, Doamne, că bună este mila Ta. Tu eşti Dumnezeul Care faci minuni! Fă cu mine semn spre bine şi mă izbăveşte de starea cea de-a stînga".

După aceasta i-a tăiat mîna cea dreaptă, iar el a strigat, zicînd: "Mila Ta, Doamne, în veci o voi lăuda; în neam şi în neam voi vesti adevărul Tău, că împlineşti asupra mea cuvîntul Tău, care zice: De te sminteşte pe tine mîna ta cea dreaptă, tai-o pe ea şi o aruncă de la tine".

Şi i-a tăiat lui şi mîna cea stîngă, iar el a zis: "Nu morţii Te vor lăuda pe Tine, Doamne, nici cei ce se pogoară în iad, care se ţin de lucrurile cele nedrepte ale stîngii; ci noi cei vii, care, lepădînd stînga, bine Te cuvîntăm, Doamne, de acum şi pînă-n veac".

Apoi i-a tăiat umărul cel drept, iar el a zis: "Laudă suflete al meu pe Domnul, lăuda-voi pe Domnul în viaţa mea, cînta-voi Domnului pînă ce voi fi! Căci Cel ce şi-a pus pe umărul Său oaia cea pierdută, şi-a pus-o pe ea de-a dreapta Sa şi îşi va aduce aminte şi de acest umăr al meu drept şi ca pe cel pierdut îl va afla şi, asemenea, de-a dreapta Sa îl va pune".

Şi i-a tăiat lui şi umărul stîng. Iar Sfîntul a zis: "Vrăjmaşii m-au înconjurat, ci ajutorul meu şi lauda mea este mie Domnul spre mîntuire, a Cărui stăpînire s-a făcut peste umărul Lui. Acela nu mă va lăsa pe mine, care pătimesc tăierea acestui umăr stîng, ca să mă abat spre stînga către stăpîniile întunericului".

Deci, a început a-i tăia pulpele pînă la genunchi, iar Sfîntul, pătimind durere, a strigat: "Doamne, Dumnezeul meu, Care nu în puterea bărbatului binevoieşti; ci binevoieşti întru cei ce se tem de Tine şi întru cei ce nădăjduiesc spre mila Ta, ajută-mi mie robului Tău, căci m-au cuprins pe mine durerile morţii". Iar chinuitorii au zis către dînsul: "Dar nu ţi-am spus ţie că grele chinuri şi cumplite dureri te vor cuprinde? Dar tu nu ne-ai crezut pe noi".

Iar viteazul pătimitor a răspuns: "Au nu ştiţi pentru ce mă doare? Pentru ca să se arate că sînt trup, căci pînă acum, Dumnezeu întărindu-mă, nu am ţinut seama de chinuri, ca şi cum aş fi fost fără trup; iar acum, durîndu-mă după fire, mă arăt că sînt cu trup, dar mă voi îmbrăca pe mine în trup nou, pe care nu vor putea să-l taie sau să-l zdrobească niciodată uneltele voastre cele de chinuri".

Aşa s-au ostenit chinuitorii, tăind mădularele lui de dimineaţă pînă în al nouălea ceas, şi în toată vremea aceea ieşea bună mireasmă ca dintr-un chiparos din trupul lui cel tăiat. Apoi încetînd chinuitorii a-l mai tăia, ostaşul lui Hristos, biruind cu durerile sale pe diavolul, striga către Dumnezeu, zicînd:

"Sfînt, Sfînt, Sfînt eşti Dumnezeule, Atotţiitorule, Părinte, Fiule şi Duhule Sfinte, Cel ce eşti lăudat de heruvimi şi slăvit de serafimi şi preamărit de toate cetele cereşti, precum şi de toată suflarea, caută spre mine, Dumnezeule al viilor şi al morţilor, şi mă auzi pe mine care sînt abia viu. Căci iată că îmi sînt tăiate toate mădularele şi zace trupul meu o parte mort şi altă parte încă puţin viu. Şi nu am picioare cu care să stau înaintea Ta, Doamne; nu am mîini pe care să le ridic spre rugăciune către Tine, Stăpîne. Nu am genunchi pe care, căzînd, să mă închin Ţie, Ziditorului meu; mîinile, picioarele, umerii şi pulpele mele îmi sînt tăiate, iar eu sînt aruncat înaintea ta, Atotvăzătorule ca o casă căzută şi ca un copac fără de ramuri. Rogu-Te dar pe Tine, iubitorule de oameni, nu mă lăsa pînă în sfîrşit, ci scoate din temniţă sufletul meu".

Aşa rugîndu-se el, unul din cei ce stăteau înainte, luînd cuţitul, i-a tăiat sfinţitul cap. Şi astfel săvîrşindu-şi nevoinţa pătimirii, şi-a dat sfîntul său suflet în mîinile lui Dumnezeu. Iar cinstitul lui trup, cel zdrobit şi aruncat, a zăcut pe pămînt pînă în noapte. Apoi după ce s-a înnoptat au adunat credincioşii mădularele lui şi le-au îngropat cu cinste, toate împreună, slăvind pe Tatăl, pe Fiul şi pe Sfîntul Duh în veci. Amin.




Panic Questions

  • Bebe 1 aniÈ™or greutate mica

    lar
    - apr 22 2024 17:43

  • Bebe 1 an greutate mică

    lar
    - apr 22 2024 17:30

  • SughiÈ› bebe in burtica

    Mihgaandrei
    - apr 18 2024 16:58

  • Secretie vaginală abundentă

    Mihgaandrei
    - apr 18 2024 16:57

  • Scădere in greutate

    SaraMaria26
    - apr 17 2024 19:00

Last Blogs

  • Eco

    Anamaria1706
    - Astăzi, 16:12

  • Usor usor..

    Andreeaflore1991
    - Astăzi, 15:42

  • 28 de saptamani

    kiki_2024
    - Astăzi, 15:27

  • Control lunar

    Vasilescu Georgeta
    - Astăzi, 12:38

  • Agitatie pe final

    Roxi_pisicul23
    - Astăzi, 12:03

Ultimele aprecieri

  • andacosPoza lui %s

    andacos
    ii multumeste lui

    szivarvany
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • monicaboPoza lui %s

    monicabo
    ii multumeste lui

    szivarvany
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • ElkiaPoza lui %s

    Elkia
    ii multumeste lui

    Laura25
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • OtiliavPoza lui %s

    Otiliav
    ii multumeste lui

    Laura25
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • ElkiaPoza lui %s

    Elkia
    ii multumeste lui

    ioana
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • - TOP 50 reputatii -