Sari la conținut

Sari la conținut


- - - - -

Evaluare la finalul clasei a VI-a - DEZBATERE si INFORMARE

evaluare clasa a 6-a educatie legea invatamantului

19 raspunsuri la acest subiect

Sondaj: SONDAJ cu privire la subiectul dezbatut (2 membru(i) a(u) votat)

Sunteti de acord cu introducerea evaluarii la finalul clasei a V|-a?

  1. Da (argumentati raspunsul in mesaj) (0 voturi [0.00%])

    Procentaj de vot: 0.00%

  2. NU (argumentati raspunsul in mesaj) (1 voturi [50.00%])

    Procentaj de vot: 50.00%

  3. Nu stiu / Nu am suficiente informatii ca sa ma pronunt (1 voturi [50.00%])

    Procentaj de vot: 50.00%

Voteaza Vizitatorii nu pot vota

#1
Admin

Admin

    Membru matur

  • Administrators
  • 2.964 mesaje
  • Country:

  • City:Zoetermeer

Postat 15 ianuarie 2014 - 12:22

Dragi parinti,

Dupa cum ati observat inca de la finalul anului trecut asistam la un fenomen de „trezire” a spiritului civic si mai ales la o mobilizare activa a parintilor din Romania (BRAVO!). Multe din discutii se refera la Educatie si la Legea Educatiei. Acest lucru m-a determinat sa ma documentez pe aceasta tema si am ajuns pe blogul fostului ministru Daniel Funeriu unde am gasit o serie de documente interesante cu privire la Evaluarile de la finalul clasei a II-a, a IV-a si a VI-a. Mai multe informatii aici.

As dori ca in cadrul acestui subiect sa dezbatem Evaluarea la finalul clasei a VI-a.

 

Dezbaterea pentru evaluarea la finalul clasei a II-a aici  
Dezbaterea pentru evaluarea la finalul clasei a IV-a aici

 

Am rugaintea sa cititi materialul de mai jos, sa va exprimati punctele de vedere, temerile, sa puneti intrebari.

(!) este foarte important sa va implicati in aceasta discutie indiferent de ce parere aveti. Vorbim aici de viitorul copiilor nostri si nu putem sa ramanem indiferenti. Astept pareri si de la persoanele care lucreaza in invatamant si sunt mai informate decat majoritatea parintilor.

Avem de gand sa invitam sa ne raspunda la intrebari atat persoane din Minister cat si pe Dl. Funeriu personal. Deci, haideti sa dezbatem aceasta informatie.

Rog romanii din diaspora sa se implice in aceasta dezbatere si sa ne spuna cum este in alte tari.

Iata mai jos o serie de intrebari si raspunsuri:

1. Va fi evaluat copilul meu? Care este scopul organizării unei astfel de evaluări?

Raspuns:  Toți copiii de clasa a VI-a din România vor parcurge această evaluare.Această evaluare NU este un examen şi NU este un concurs. Această evaluare are rol de preorientare. La această vârstă încep să se contureze caracteristicile specifice fiecărui elev. Este important ca profesorii şi părinţii să înceapă să-şi formeze o opinie asupra tipului de liceu pe care e mai potrivit să-l vizeze la finalul gimnaziului. Această evaluare va permite dascălilor să înțeleagăprogresul în timp al elevilor, capacitatea lor de a-și îmbunătăți situația, cât și orientarea școlară corectă.

2. Care sunt disciplinele la care va fi evaluat copilul meu?

Raspuns: Elevii vor fi evaluați prin două probe transdisciplinare: o probă de limbă și comunicare și o probă de științe.

3. Cine realizează subiectele?

Raspuns: Subiectele sunt elaborate de către experţi din cadrul ministerului.
Evaluarea elevilor este o știință. Ea nu se limitează doar la notă, ci și la alte caracteristici, care permit mult mai bine să înțelegem specificul fiecărui copil, atât în punctele sale tari, cât și eventualele dificultăți. 

4. Cum influențează această evaluare evoluția copilului meu?

Raspuns: În funcție de rezultatul la această evaluare profesorii și părinții vor putea să colaboreze pentru a identifica, încă de acum, cele mai bune opțiuni pentru liceu. În urma acestor evaluări, elevii, profesorii și părinții vor avea mai multe elemente concrete pentru a decide, până la finalizarea gimnaziului, care este liceul care se potrivește cel mai bine fiecăruia.

5. Oare, la această vârstă, un eventual eșec nu conduce la demobilizarea copilului și, implicit, a părinților?

Raspuns: Nu, pentru că rezultatul acestei evaluări nu este de tipul admis / respins. Comunicarea școlii cu părinții este esențială. E important ca părinții să înțeleagă bine rolul acestor evaluări, astfel încât să poată să participe la orientarea școlară pe baza unor rezultate reale și nu doar pe baza unor impresii. Dirigintele, profesorii și părinții au rolul de a orienta eleviipe calea lor potrivită, iar elevii vor avea un real câștig din faptul că alegerea liceului va fi mult ușurată.

6. Această evaluare nu este un factor de stres în plus pentru elevi și părinți?

Raspuns: Ca orice evaluare, ea poate să fie un factor de stres dacă părinții nu sunt corect informați. Milioane de copii din Uniunea Europeană sunt astfel testați de mulți ani. La această vârstă copiii sunt responsabilizațiși pot să conștientizeze importanța unei corecte orientări școlare. Pe lângăcunoștințe, școala trebuie să ofere copiilor noștri și competențe. Competențele sociale, gestionarea responsabilităților, cât și gestionarea propriului parcurs școlar sunt esențiale pentru a avea tineri bine pregătiți și siguri pe eiși capacitățile lor.

7. Se vor realiza ierarhii?

Raspuns: Elevii comunică între ei și, în mod firesc, la această vârstă se compară unii cu alții. Unii vor avea mai mult succes la științe, alții la limbă și comunicare. Rolul evaluării nu este de a stabili ierarhii, ci acela de a sprijini orientarea școlară.

8. Nu există pericolul organizării claselor în funcție de rezultate?

Raspuns: Nu. Segregarea copiilor în funcție de aceste rezultate ar fi o abatere extrem de gravă din partea dirigintelui și a directoruluiși ar fi sancționată exemplar. Cadrele didactice din România au fost instruite în acest sens. Orice suspiciune că s-ar putea face așa ceva va fi temeinic verificată.La finalul gimnaziului, însă, elevii vor opta fie pentru învățământul profesional, fie pentru liceul tehnologic, fie pentru liceul teoretic sau vocațional.

Această evaluare le permite elevilor, încă de la finalul clasei a VI-a,să reflecteze la propriul viitor și să se responsabilizeze.

 

 

Asteptam feedback si implicare din partea voastra. Urmeaza sa creem acelasi tip de subiect si pentru celelalte 2 evaluari.


  • 1

#2
anya

anya

    Membru senior

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunct
  • 4.957 mesaje
  • Country:

  • City:bucuresti

Postat 15 ianuarie 2014 - 12:48

Ce se intelege prin "stiinte" la sfarsitul clasei a 4-a. Matematica si ...? Cunoasterea mediului nu e predata in ciclul 1-4 ca o stiinta. Daca un copil e talentat la... engleza sau la muzica sau la sport ... cum ajuta aceasta evaluare la trasarea drumului catre liceu? Daca pentru muzica sau sport exista scoli/licee vocationale ce facem cu celelalte abilitati?


  • 0

#3
ni-na

ni-na

    Membru junior

  • Membri
  • PunctPunctPunct
  • 1.315 mesaje
  • Country:

  • City:focsani

Postat 15 ianuarie 2014 - 13:08

Copilul meu este in clasa a VI-a.La sedinta de la inceputul anului scolar am intrebat,ca orice parinte realist despre aceasta evaluare.Cadrele didactice nu aveau nici o informatie(la sedinta participand profa de romana,mama de elev din clasa si diriginta).In nov.alta sedinta ,diriga ne-a parasit(acum e proaspata mamica),am pus aceleasi intrebari,cadrele didactice nu aveau informatii oficiale,si implicit nici raspunsuri pentru noi parintii. Am cautat pe net,am gasit informatiile postate de Mirela,mi-am facut o idee,insa m-a surprins ca in scoli nu exista o metodologie,nimic concret. Si sa aduc o informatie noua,evaluarile au loc in luna mai,nu am gasit pe forum specificata aceasta data,eu am cautat-o special,la jumatatea lui iunie eu am nevoie de doua zile libere,si nu voiam sa perturb copilul.
  • 0

#4
Cricor

Cricor

    Membru junior

  • Membri
  • PunctPunctPunct
  • 1.464 mesaje
  • Country:

  • City:

Postat 15 ianuarie 2014 - 15:29

Si eu ma intreb ce poate insemna "stiinte"..matematica si fizica? Mi s-ar parea ciudat sa le amestece, dar nu m-ar mira.

 

Nici la noi la scoala nu stie nimeni nimic, nimic...desi inteleg ca aceasta evaluare va avea loc la sfarsitul lunii mai. De asemenea, zvonurile spun ( ce-ar fi Romania fara zvonuri [:)] ???) ca desi aceste evaluari nu vor fi trecute in catalog, ele vor fi parte a portofoliiului elevului. Acest portofoliu (desi nimeni nu stie exact ce ar trebui sa cuprinda si ma intreb cine il gestioneaza) se doreste a fi factor important in admiterea la liceu. In cazul ca zvonurile ar fi adevarate, importanta aceste testari la cls a 6a creste foarte mult, devenind extrem de importanta.

 

Copilul meu e in cls a 6a.


Editat de Cricor, 15 ianuarie 2014 - 15:29 .

  • 0

#5
sill

sill

    Membru junior

  • Membri
  • PunctPunctPunct
  • 1.275 mesaje
  • Country:

  • City:usmate velate

Postat 15 ianuarie 2014 - 15:33

Scoala a devenit o vanatoare de calificative (note )..nimic atractiv si cu adevarat folositor  copilului .Nu toti copii au capacitati intelectuale deosebite si toate aceste teste ii baga in panica ...Scoala a devenit o trauma pentru copii, ma refer la cei mici si nu la liceeni .

Fiecare ministru vine cu cate o idee noua dar realitatea din tara e alta ( scolile cad pe copii pt ca nu sunt renovate , conditiile sunt de evul mediu si sunt multe de spus ..

Noi ca si parinti nu cred ca putem schimba ceva atata timp cat nu suntem intrebati de nimic .


  • 1

#6
sill

sill

    Membru junior

  • Membri
  • PunctPunctPunct
  • 1.275 mesaje
  • Country:

  • City:usmate velate

Postat 15 ianuarie 2014 - 15:41

Cum poti sa ceri unui copil sa fie responsabil si sa reflecteze la propriul viitor ????Cui i se cere acest lucru ?!Unui copil care are 12 ani , care crede ca invata si merge la scoala pt ca asa doreste parintele .Pai , hai sa fim realisti sunt atati adulti iresponsabili si care nu reflecta la propriul viitor !

Acestia care au propus aceste lucruri ar trebuii sa faca niste teste la "mansarda "ca eu nu cred ca stau bine cu tartacuta ..


  • 1

#7
Copil72

Copil72

    Membru incepator

  • Membri
  • PunctPunct
  • 137 mesaje
  • Country:

  • City:Bucuresti

Postat 15 ianuarie 2014 - 23:22

In unele cantoane din Elveția clasele sunt impartite in f,bune,bune si mai puțin bune.Cand un copil din clasa mai puțin buna ajunge sa atingă nivel superior,e trimis automat la buna,si tot așa mai departe.Examenul de clasa a 6a este unul foarte dur,complex,iar lucrul asta se observa prin faptul ca Elveția se afla printre primele tari la testul Pisa.Din păcate,Ro ocupa poziția 46,din totalul de 65.

Acolo,încă din clasa a6acopilul își alege ce va vrea sa urmeze in următorii anii,cu posibilitatea schimbării pe parcursul anilor.Nimic nu e bătut in cuie,nu?insa ei sunt Învățați si orientați de mici către alcătuirea unui viitor job,sunt trecuți prin multe experimente,teoretic si practic,mai ales.

In Ro nici nu cred ca exista ca un elev sa aibă șansa de a face practica de orientare școlare in timpul școlii,pentru a avea o mai larga priveliste a alegerii sale.


  • 0

#8
anya

anya

    Membru senior

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunct
  • 4.957 mesaje
  • Country:

  • City:bucuresti

Postat 17 ianuarie 2014 - 10:14

Practica de orientare catre ce? La noi toata lumea musai tre' sa faca facultate!


  • 0

#9
Cricor

Cricor

    Membru junior

  • Membri
  • PunctPunctPunct
  • 1.464 mesaje
  • Country:

  • City:

Postat 17 ianuarie 2014 - 17:27

Mi-ar placea sa dezbatem subiectul propus, sa impartasim idei si detalii despre acest examen.

Stim cu totii cum e scoala, ca doar copiii nostri au ajuns in cls a 6a. Sunt cam 5 subiecte cu situatia jalnica/dramatica a sistemului de invatamant romanesc. Subiectul asta e despre altceva.


Editat de Cricor, 17 ianuarie 2014 - 17:28 .

  • 0

#10
Copil72

Copil72

    Membru incepator

  • Membri
  • PunctPunct
  • 137 mesaje
  • Country:

  • City:Bucuresti

Postat 18 ianuarie 2014 - 00:21

Categoric sunt pentru.De ce?se declanseaza o responsabilizare de ambele părți,copiii si parintii,pe de o parte,pentru a nu se mai culca pe o ureche timp de 4ani pana la testarea naționala cls8a,si pe de alta parte scoala,pentru lucrul intens cu elevii.

Avem atâtea modele bune in lume pe care le am putea adapta sistemului de învățământ românesc,insa am certitudinea ca aceasta schimbare va avea loc din cauza atât de mult mediatizatei probleme care exista in sistem.


  • 1





Etichetat si cu evaluare clasa a 6-a, educatie, legea invatamantului

Subiecte recente

  • Remedii greata in sarcina

    ancacristina87
    - feb 20 2017 15:40

  • Ce punem copilului la scoala pentru pauza de masa?

    redactor
    - feb 20 2017 12:29

  • buna seara

    cameliaandreas
    - feb 19 2017 21:40

  • Atentie si concentrare la un copil 4 ani si jumatate

    vconst
    - feb 18 2017 23:05

  • Sfătuiți-mă ce să fac

    MaryIs
    - feb 18 2017 08:32

Intrebari Panica

  • rusu oana
    - feb 21 2017 09:12

  • Vreau sa stiu

    moscaliuc loredana
    - feb 21 2017 08:29

  • Sarcina

    olly_c1
    - feb 21 2017 08:05

  • Ajutor!! A 3-a zi de când sângerez!

    dinularisageorgiana
    - feb 21 2017 01:37

  • Nastere Maternitatea Bacau

    catalina4
    - feb 20 2017 12:13

Ocazii

Grupuri

  • Mămici cu burtici 2015-2016

    gianin1
    - aug 10 2016 21:11

  • Mamici de bulgarasi2016

    Ale Ale
    - mar 09 2016 15:55

  • Mamici de Martie 2016

    Anda08
    - iul 08 2015 09:20

  • Diversificarea alimentatiei la bebelusi

    Anda08
    - iun 25 2015 13:42

  • Mamici de Ianuarie 2016

    Emely27
    - mai 04 2015 19:17

Retete

  • Bruschete cu nuci si ardei

    Anda08
    - Astăzi, 09:31

  • Cupcakes cu morcovi

    Anda08
    - feb 17 2017 09:03

  • Piure cu spanac si oua

    Anda08
    - feb 16 2017 09:06

  • Supa mexicana cu porumb

    Anda08
    - feb 15 2017 09:03

  • Crostini cu sfecla rosie

    Anda08
    - feb 14 2017 09:28

Bloguri

  • Burtica 26 saptamani

    RoxanaTimocel
    - Ieri, 17:36

  • Baietel

    AleB
    - Ieri, 16:20

  • Primul om care a aflat de sarcina!

    Coco1324
    - Ieri, 16:09

  • Povestea unui inger!

    ManoleO
    - Ieri, 13:42

  • MINUNE MICA :x

    nykos
    - Ieri, 12:28